Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 jakopääremontti. Mitä osia kannattaa vaihtaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 jakopääremontti. Mitä osia kannattaa vaihtaa?

    Tervehdys asiasta tietävät. Mitkä kaikki osat olisi syytä vaihtaa,jakopää remontissa? Moottorin koodi on AKG. Audi A8 quattro 4,2 vm.1998. Olisko saatavana myös osanumeroita kyseisistä osista? Kiitos etukäteen.

    #2
    Menet lähimpään asiantuntevaan varaosakauppaan ja pyydät kaikki osat liittyen jakopäähän, termarin ja vesipumpun. Sen lisäksi kaikki moniurahihna kääntörullat ja kiristimen ja itse hihnan. Niillä pärjää.

    Comment


      #3
      Oliko AKG vielä 32V koneita? Jos on niin uusi kunkkupultti ja suosittelen myös kampuran hammaspyörää. Kumpikaan ei tule valmiiden jakopääsarjojen mukana.

      Comment


      • #4
        Oulun Porholla löivät rätingin eteen: jakopäähihna,kiertorullat,kiristinrulla,kiristinva imennin,vesipumppu,moniurahihna,ja näihin kaikkiin kiinnityspultit. Sekä kampiakselin hammaspyörä,nokkaakselin hammaspyörät,ja niiden kiinnityspultit,ja vielä termostaatti tiivisteineen. Hintaa näille tulisi 1313euroa. Elämä on:)

        Comment


          #5
          No tuossa on kyllä aika paljon ihan tarpeetontakin mukana. Venymättömiä pultteja nyt ei pääsääntöisesti tarvitse uusia jos ovat muuten käyttökelpoisia ja joku nokkapyörien vaihto on aivan turhaa. Tai no niin no, Oulun seudulla ne kuulemma kuluu enemmän kuin muualla.

          Ihan vaan sivusta huutelen, tarvikeosina kaikki tarvittavat maksaa pyöreästi 500€. Jos tuo 1300€ on töineen niin ei se aivan pielessä ole alkuperäisosilla tehtynä mutta pelkistä osista kuulostaa kyllä aika kovalta.

          Comment


            #6
            Jos ebay-shoppailu onnistuu, niin sieltä saa halvemmalla ainakin sen perus jakopääpaketin. Eli nuo osat mitkä oli tuossa ensimmäisessä lauseessa. Taisin maksaa siitä noin 400€ posteineen, contitech ja ruville taisi olla tuotemerkit. Tottakai noita muitakin kannattaa vaihtaa samalla jos ei ole pitkään aikaan vaihdettu.

            Comment


              #7
              Yllättäen tarjoavat Oulussa nokka-akselin hammaspyöriä merkkiliikkeessä:)

              Esim. Sparetolta kun ottaa kaikki jakopäänhilut, niin jää tosiaan alle 500e. Just tein itse vastaavan rempan omaan autoon.
              Kannattaa tarkistaa myös öljypumpun hammaspyörän akselin-laakeri, oli omassa täysin hajalla ja kilometrejä autolla vain 215tkm (on muuten sama laakeri kuin viscossa). Myös stefat kannattaa vaihtaa kampi-aks. päähän, öljypumpun akselille ja nokkien päähän, ne maksaa kuitenkin vain muutamia euroja.
              Viimeksi muokannut Kaitzu; 30.9.2016, 12:51.

              Comment

              Working...
              X