Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2i 10v

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2i 10v

    Osaisko kukaan neuvo kyseiseen moottoriin hyviä viritys kikkoja? Alkaa tuntumaan tuo 136hv jo aivan liian laiskalta :(

    #2
    Tarkista sytytysosat, ajoitus ja suuttimet, sekä filtterit, vähennät painoa autosta, kevyemmät renkaat - esim jotkut 14" taotut Mg-vanteet ( compomotive, tjms... ). Helpottaa vähäsen, mutta ei maksa vielä mitään.

    100kW KV:tä on hankala voimistaa mitenkään... uusi moottorinohjaus, Lysholmi kylkeen ( joo on kallis, mutta halvempaa kuin vaparin virittäminen ) ja muutoskatsastus 120kW tehoille. ;-/

    Comment


      #3
      Kalsin Jarkko voipi varmaan kertoa jotain, kun sillä on omassa kooveessä joku virinokka. Muuta en tiiä, mutta ylhäällä laulaa nätisti vakioon verrattuna.

      Comment


      • #4
        Profiilin mukaisen kulkineen KU -koneessa (100kW) oli edellisellä omistajalla ABT:n virikeppi. Ei ollut kuulemma kestänyt kauaa, kun oli parin sylinterin nokat kuluneet siihen kuntoon, että sai vaihtaa orkkiksen takaisin.

        Comment


          #5
          Spekulaatiota. Vähänlaisesti saivat tehoa, sillä ei Sporttiautonkaan penkki ole erityisen optimistinen. Eli multa jarrutettiin se knafti 110kw K-jetillä (megasquirtillä jotain aivan muuta, mutta syyn jo tiedänkin). Jokatapauksessa kiva laulumoottori tuo on. Moottoriradalle vähän alimittainen, mutta jääradalla ei tahdo riemun rajaa löytyä. Ehkä jopa tuon laulutonnin arvoinen, joka helposti nokan vaihdossa palaa.

          Comment


          • #6
            Eli tuollaisesta moottorista ei saa helposti lisää tehoja irti, muutakuin rahalla?

            hmm.. paikalliselta liikkeeltä, joka virittää ralliautoja, voisi kysästä jos he sorvaisivat kannen.
            maksaa kyllä varmaankin ainakin sen ~1000?. Ensin valavat kannen umpeen ja sitten sorvaavat uudestaan.

            Comment


              #7
              Höö, siinä samalla vaihtaakin imusarjan toiselle puolelle ja sytytystulpat pakopuolelle... :)

              Comment


              • #8
                Itse juuri vaihdoin omaani Shrickin nokan, ja kiillotutin kanavat sekä madalsin kantta.
                Tällä hetkellä itse olen tyytyväin muutoksiin.

                Isäukon 2.2i 100 quattro jää kuin nalli kalliolle:)

                Comment


                • #9
                  Kanavien siistiminenkin jo kieltämättä auttaa hieman hengitystä ylärekisterissä. Oma kiesi ainakin kiertää hieman herkemmin operaation jälkeen.

                  Comment


                  • #10
                    joo kiitos vinkeistä. tietääkö kukaan paljo kestää ottaa maksimissaan pois kannesta? ja pako kanavista vois ajaa pirralla ne ohjarin vieressä olevat "kummut" :D pois. ainaki yleensä mitä oon nähny näitä kansiseppien kansia niin ne on ajettu ensimmäisenä pois.

                    Comment


                    • #11
                      ja paljo juha-matilla makso toi viri nokka? ja minkä hintasia ne yleensäki on audeihin?

                      Comment


                      • #12
                        Takakontissa nokka odottamassa asennusta. Hieman harakirinä USAsta BLAUfergnugen inc:stä 259USD + 60USD(posti) + 70e(tulli 4% +22%), eli yhteensä noín 320e. Toimitus kesti noin viikon Tampereen tulliin. Katotaan saako koskaan paikalleen, nokkahihnan vaihdon yhteydessä ehkä.

                        http://www.blauparts.com/schrick/BLA...l_10V_cams.htm

                        Nokka ei tullut schrickin laatikossa, meyle luki päällä, pitäis varmaan tarkistusmitata ettei tullut vakio... Mukana pieni asennusohje läpykkä.

                        Comment


                        • #13
                          Minulle nokka maksoi 490+postikulut. Piritekiltä tuli hankittua.

                          Comment


                            #14
                            Mitenkähän noitten nokkien soveltuvuus NG koneeseen?

                            Comment


                            • #15
                              no on kyllä hintavia nokkia :) ----> käytetty :D

                              Comment


                                #16
                                Tuon verran nokat yleensä maksaa (tai enemmän), käytettynä voi saada halvemmalla, jos löytää.
                                Lisäksi myös uudet nostajat, muutama kymppi menee niihinkin kuten tiivisteisiin jne.

                                Comment

                                Working...
                                X