Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.3 NG bensapumpun ääni kuumalla kelillä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 2.3 NG bensapumpun ääni kuumalla kelillä

Vika alkoi jo alkukesästä ja oireilee niin, että kun on oikein kuuma niin bensapumppu alkaa pitämään todella kovaa ääntä. Ääni ei ole "mekaanista raapimista" vaan ihan kuin pumpun kierrokset nousisivat moninkertaiseksi. Kuuluu selvästi auto ajossa ja musiikkin soidessa. Jos on oikein kuuma niin ei tarvitse kauaa ajaa niin alkaa pitämään tuota ääntä. Sitten taas jos ei ole hellettä niin voi ajaa vaikka minkälaista ajoa eikä ääntä tule.

Käsittääkseni polttoaine voitelee pumpun niin menettääkö bensa lämmetessään voiteluominaisuuksia? Mutta tuo ei tietysti sitä selitä miksi tuollaista ääntä ei kuulu ehjällä pumpulla. Hellepäivänä bensa on tietysti jo valmiiksi lämmintä ja sitten kun kiertää konehuoneesta takaisin niin on vielä lämpimämpää.

Ajattelin ensimmäisen kerran tuon kuultuani, että pumppu laukeaa nyt mutta tullut jo useamman tuhat kilometriä ajeltua eikä ole pahentunut (tietysti olen valmistautunut siihen, että leviää hetkenä minä hyvänsä).
    Suodattimen vaihdoin keväällä. Onko mitään ajatuksia mistä tuo johtuu?

Eiköhän se van resonoi tai lievästi "hirtä kiinni" lämpötilan noustessa. Noilla pumpuilla on paha tapa hyytyä melko nopeallakin aikataululla, joten itse ainakin vaihtaisin pumpun ensi tilassa.

On minullakin 90:ssä pumppu rääkynyt jo vuosia jos tankki on liki tyhjä, mut täydempänä ei koskaan. Nythän tuo oli seisoessaan lopullisesti hyytynyt ja pitää haalata auto hallille pumpun uusimista varten.

Comment

Joo, on tuo vaihto tässä ollut jo pidempään mielessä. Pääsi vain koko vika unohtumaan kun ei varmaan yli kuukauteen pitänyt mitään ääntä kunnes taas kun ajelin helteellä niin kuulosti turbiinilta.
      Kovaääninen pumppu tuo on ollut ainakin viimeiset 10-vuotta mutta se on kai tuolle pumpulle ihan normaalia käytöstä.

Minkälaista ääntä sinulla kuului kun tankki oli melkein tyhjä? Oliko se juuri kuvailemani kaltaista? Minulle tulee rääkymisestä mieleen se kun startin hampaat eivät oikein ota vauhtipyörään kiinni (oli joskus vikana eräässä toisessa autossa).

Comment

Working...
      X