Ostin pari vuotta sitten auton ajatuksella "paras uusi tai käytetty hintaan n.25 ke". Päädyin otsikon peliin ja pidän siitä kovasti, mutta hieman on suhde koetuksella, kun heti oston jälkeen piti ostaa uusi imusarja n. 60 t kilometrin jälkeen. Tänä kesänä moottorinkuvavalo syttyilee taas ja koodi on otsikossa mainittu. Merkkiliikkeen mies testasi kahden vuoden ikäisen imusarjan ja tuumi, että kunnossa on n. 30 t ajokilometrin jälkeen. Vaihdoin hänen suosituksestaan yhden magneettiventtiilin imusarjan yhteydessä, mutta valo vain vilkkuu. Motonetin pihalla oleva laite kertoo viaksi "P201500 Vaihteleva imuasema-anturipiiri, alue/toiminto-ongelma".
Jos kerran imusarjan paineet ovat (mitattu) kohdillaan ja tuo magneettiventtiili uusi, niin voisiko kyseessä olla jotenkin töhnääntynyt imusarja, jokin huoltoa/voitelua vaativa akseli tai läppä tai mahdollisesti jopa auton vanha akku, jonka jännite jollekin sähköhärpäkkeelle ei ole aivan riittävä tms. Auton käytös ei muutu ollenkaan valon palaessa, ja valo saattaa sammua viikoksi jonakin kauniin aamuna.
Lisäksi ajattelen mielelläni, että viisivuotiaaseen autoon asennettu imusarja olisi parempi ja lastentaudeiltaan korjattu verrattuna aivan liian varhain kuluneeseen alkuperäisimusarjaan. Toiveajattelua ehkä kuitenkin...
Jos kerran imusarjan paineet ovat (mitattu) kohdillaan ja tuo magneettiventtiili uusi, niin voisiko kyseessä olla jotenkin töhnääntynyt imusarja, jokin huoltoa/voitelua vaativa akseli tai läppä tai mahdollisesti jopa auton vanha akku, jonka jännite jollekin sähköhärpäkkeelle ei ole aivan riittävä tms. Auton käytös ei muutu ollenkaan valon palaessa, ja valo saattaa sammua viikoksi jonakin kauniin aamuna.
Lisäksi ajattelen mielelläni, että viisivuotiaaseen autoon asennettu imusarja olisi parempi ja lastentaudeiltaan korjattu verrattuna aivan liian varhain kuluneeseen alkuperäisimusarjaan. Toiveajattelua ehkä kuitenkin...
Comment