Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin Nelivedosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin Nelivedosta

    Terve!

    Olen ajatellut ostaa Coupe Quattron -90 Belgiasta tuotu joskus pari vuotta sitten ja ajettu 184tkm.
    Kuinkas kestäviä nuo audin Nelivedot on?
    Entä mistä saa varaosia ja maksaako paljon, että jos sattuu perä hajoamaan?
    Ja vielä että mistä johtuu kun vaihdetta vaihtaessa kuuluu kumaus takaata ko. autossa?

    #2
    Kestää isältä pojalle, jos ei joka päivä kuivalla asvaltilla hyppäytä autoa liikkeelle kaasu pohjassa 300 hevosvoimalla. :) Vaihdetta vaihdettaessa kuuluu yleensä pieni kolaus, joka on normaalia. Voihan se johtua perän takapään puslan tai kardaanin tukilaakerin väljyydestä.

    Quattroa ostaessa ei kannata pelätä voimansiirron kestävyyttä. Tietenkin kaiken saa rikki, jos haluaa.

    Comment


      #3
      OT: Kyllä täytyy ihmetellä miten Pasi jaksaa vastata näihin 10 kertaa kuukaudessa kysyttäviin kysymyksiin aina yhtä asiallisesti ja ilman turhaa v*ttuilua siitä, että tämä ei ollut ensimmäinen kerta tästä asiasta ja että haulla olisi löytynyt varmaan useampikin topic aiheesta.

      Nostan virtuaalisesti hattua!

      Comment


      • #4
        Kiitos. Eli ostamaan -> :)

        Comment


        • #5
          Tuollaisen mallin aikanaan neljä vuotta omistaneena voisin sanoa, että tukivarret siellä vain liikuskelevat edestakaisin. Ne ovat hämmästyttävän herkkiä liikkumaan vähemmänkin ajetussa coupessa.
          Niillä tehoilla, mitä tuo malli normaalisti tarjoaa, ei voimansiirtoa saa hajalle pahalla tahdollakaan.

          Comment


            #6
            Tero: nopeampi on vastata kuin etsiä vanhaa keskustelua asiasta. :)

            Comment


            • #7
              OT: Onkos tuollaisessa -90 mallissa lastua jonka voisi järkihintaan vaihtaa ja onko siitä suurta hyötyä? etsin netistä mutta ei löytynyt sopivaa.

              Comment


              • #8
                Vaparia ei paljon hyödytä lastutella.

                En sitten tiedä saako tuohon ollenkaan, viisaimmat vastatkoon.

                Comment


                  #9
                  Eipä niihin hirveästi taida paljoa lastuja olla. Ja mahdollisten olemassa olevien hyötykin jää pieneksi.

                  Mutta mikäs moottori kyseessä?

                  Comment


                  • #10
                    2.2i, En tiedä tyyppiä.

                    Comment


                      #11
                      Eiköhän se sitten ole NG eli 2.3E. KE-Jetronicilla, ei kannata yrittää virittää. :)

                      Toinen vaihtoehto on 2.2 20V, mutta eipä siihenkään taida paljoa lastuja olla.

                      ABS-anturin vaihto on helppo homma, jollei se ole ruostunut pyörännapaan kiinni, kuten itsellä. Syttyykö ABS:n valo heti, kun auton laittaa käyntiin vai vasta tietyn nopeuden jälkeen? Vaikuttaako kojelaudan ABS:n poiskytkentänapin painaminen mitenkään?

                      Edit: kyllähän noissa Audin viispyttysissä alavääntöä on hyvin, olisikohan siinä joku vika sitten. Ainakin Peugeot 205 1.9 Gti vs. Audi 90 2.3 E -alavääntökamppailussa Audi voittaa sata-nolla.

                      Edit: saattaahan se kone olla vaikka 2.2-litrainen KV myös.

                      Comment


                      • #12
                        Toinen OT kysymys, Onko vaikea vaihtaa ko. autoon abs:n anturi. absin valo palaa mutta absit toimii joten varmaankin anturi vika?


                        EDIT: Abs valo Syttyy heti kun käynnistää. En ole kokeillut kytkeä pois päältä.

                        Jotenkin tuntuu että 0-80km/h ei oikein kiihdy, mutta sitten 80->120km/h meneekin jo ihan mukavasti. Ehkä se johtuu ratin ja penkin välissä olevasta tekijästä :)

                        Comment


                        • #13
                          Ok. olisi vaan kiva saada vähän vääntöä alakierroksille.

                          Comment


                            #14
                            2.2 K-Jetti lähtee tyhjäkäynnillä 3. vaihde silmässä liikkelle. Ravistaa kovasti, muttei sammu. En suosittele omaksumaan tavaksi. Vapariviitosessa ei olekaan mitään muuta kuin alavääntöä, hakkaa monet diiselit viis-nolla.

                            Quattrossa on jo massaa, eli se ei ole samanlainen kaupunkirusakko kuin kevyt etuveto Nissan ja vaatii omanlaisensa ajotyylin. Syy miksi auto tuntuu erinlaiselta johtuu mitä todennäköisemmin vaihteistovälityksistä ja siitä filosofiasta miten ne laatikot on välitetty. Japanilaiset välittävät askinsa kaupunkiajoa varten ja germaani yleensä moottoritieajoa varten, pl. ne joissa on B&S moottorina. :)

                            Comment


                            • #15
                              Jepu.Johtuu ilmeisesti psyykkeestä :)

                              Comment


                              • #16
                                Ramihan sen tuossa jo kiteyttikin hyvin, mutta yksi syy lisää tuolle maantienopeuksien "hyville" menohaluille on kyseisen Audin mainio aerodynamiikka verrattuna muihin saman aikakauden tuotteisiin. Aikoinaan oma 90 20vq tuntui kanssa melko rauhalliselta noissa pienemmissä vauhdeissa, ja siihen nähden suhteessa varsin liukkaasti liikkuvalta tuonne 140-150 nopeuksiin asti.

                                Comment


                                • #17
                                  Tod.näk. kyseessä on 20V kone, joka herää vasta neljäntonnin jälkeen.
                                  Alle kahdeksankympin vauhdissa vehje on aika hengetön, mutta hauskuus alkaa tuon jälkeen ja sitä hauskempaa, mitä mutkaisempi tie! Tuon hauskuuden olen itse monesti kokeillut ja monet kaverini myös.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X