Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2009 1.4TFSI epätasainen tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 2009 1.4TFSI epätasainen tyhjäkäynti

    Tekee 8h seisomisen jälkeen lähes aina näin:

    Tyhjäkäynti aluksi 1200rpm ja seilaa, laskee ehkä minuutin jälkeen normaaliin. Jos antaa tuona aikana vapaalla kaasua, rupee röpöttämään ja paukkumaan. Käy muutenkin kuin diisseli. Jos liikkeelle lähtee niin nykii.

    Mielenkiintoisena yksityiskohtana: kun auto on seisonut yön yli, aamulla tyhjäkäynnissä ei ole koskaan mitään vikaa.

    Yksi liikkeellelähtö logitettu, josko tuosta vois mitään päätellä. Alun jälkeen noi misfiret katoaa, eikä niitä normaalissa ajossa tule. Mitä muuta kannattais logittaa?


  • #2
    Aika reippaasti on sytytyskatkoksia kolmospytyssä. Tulpat, puolat tai imupuoli erittäin karstoittunut?

    Comment


    • #3
      Tai suutin temppuilee, niit menee noissa kanssa. Paljon ajettu? Jakoketjuu ikinä tehty?

      Comment


      • #4
        112k ajettu, ketju ja kiristin edelleen alkuperäiset rallattajat.

        Logitin tänään uudelleen ja misfirejä tosiaan eniten kolmospytyssä, mutta kuitenki jonku verran kaikissa. Eikai puolat/tulpat voi tolleen kaikki kerralla oireilla?

        Karstoittuminen vois selittää, miksi misfiret jakautuu tolleen epätasaisesti, mutta ei sitä, miksei tota tapahdu joka kylmästartissa.

        Ei tajua tota 8 tunnin taikaa. Lämmöt/paineet laskee tossa ajassa tietylle tasolle, muttei kuitenkaan niin alas kuin yön yli seistessä?

        Comment


        • #5
          Noilla kilsoilla kannattas jo ketju olla tehty, varmasti venyny. Voithan kokeila vaihtaa puolaa/tulppaa ristiin mut ei ne kyl noin oireile. Karstottuminen tai suutin vialta haiskahtaa.

          Comment


          • #6
            A3 -09 1.4 TFSI CAXC S-Tronic nykii

            Kyseinen auto nykii pahasti (aivan kuin veto loppuisi hetkellisesti joka nykäisyllä) 3, 4, 5 vaihteilla kun kiihdyttää aavistuksen reippaammin (esim. rampista motarille kiihdyttäessä).
            Vika esiintyy noin 2300-4000 kierroksien alueella.
            Kaasupohjassa vikaa ei esiinny kun kierrokset on yli 4000.
            Kylmällä moottorilla vikaa ei esiinny.
            Moottorivalo on muutamaan otteeseen vilkkunut kiihdyttäessä noin 15 sekunnin ajan jonka jälkeen on sammunut eikä ole saman ajon aikana enää uudelleen syttynyt.

            Tyhjäkäynnillä auto tärisee päivittäin varsinkin liikennevaloissa odottaessa.
            Aina kun olen päässyt korjaamolle käydä tuota näyttämässä niin eihän se silloin tietenkään sitä tärinää tee.
            Tärinään ei tule muutosta vaikka siirrän vaihteen D asennosta N tai P asentoon.

            Vikakoodeja en ole vielä käynyt korjaamolla lukemassa kun oma halpis lukija ei mitään löytänyt, vaikkakin on hienosti aikasemmat vikakoodit löytänyt edellisistä autoistani.

            Onko muilla ollut kyseistä vikaa ja liittyyköhän nämä kaksi ongelmaa toisiinsa?

            Comment


            • #7
              Vikakoodit lukuun, piste.

              Comment


              • #8
                Epätasainen tyhjäkäynti / Audi A3 1.4T -08

                Oisko vinkkiä. Miten kannattaisi edetä vian selvittämisessä?

                Käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä. Kilometrejä alla 300 TKM mutta täydellinen koneremppa tehty pari vuotta sitten. Kone käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti. Ei mitään ylimääräisiä ääniä ja ajossa toimii hyvin eli vetoja on yms. Turbon Bypass-venttiilin vaihdoin, kun antoi ahtopaineesta vikakoodia ja vanhan venttiilin kalvo oli rikki. Ajattelin, että epätasainen käynti olisi tuosta johtunut mutta eipä korjaantunut käyntihäiriö.

                AutoCom löytyy ja antaa nyt seuraavat koodit (nollauksen jälkeen nämä tulee takaisin):

                PO106 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem

                PO304 Cylinder 4 Misfire Detected

                P0033 Turbo/Super Charger Bypass Valve Control Circuit Open

                P0258 Boost pressure sensor, too high signal

                P0098 Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit High npu

                Ei viitsisi alkaa vaihtamaan osia arpomalla.
                Viimeksi muokannut Killeri; 3.10.2024, 19:21. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                Comment


                  #9
                  Näin äkkiseltään sanoisin että tuo
                  P0033 Turbo/Super Charger Bypass Valve Control Circuit Open
                  olisi se oleellisin vikakoodi jota lähteä selvittämään ja sitten katsoa moniko näistä muista liittyy siihen. Todennäköisesti ainakin osa.

                  Comment

                  Working...
                  X