No niin, A7 aloitti omistajallee varsinaisen näytöksen eilen. Alkuun sain aamulla otsikon mukaisen ilmoituksen lisukkeella you may continue driving. Tämä kävi ensin hetken ja katosi. Tuli uudelleen 50km ajon jälkeen, välissä auto oli hetken parkissakin. Sitten ilmestyi uudelleen ja taas katosi kunnes moottoritiellä "jäi päälle" ja sen jälkeen alkoi tapahtua. Erilaisia vikailmoituksia tuli kymmenkunta: esp fault, tyre pressure monitor fault, airbag, steering system fault; you may continue, parking brake fault, dipped beam fault, auto-start-stop not available, välillä kävi myös gearbox malfunction may continue with limited options. Myös hehkutuksen merkkivalo vilkkui ajoittain ja tämän ilmestyessä auto nytkähti. Oletan että moottorin käynti häiriintyi tähän liittyen. Periaatteessa itse voimansiirto ja vaihteiston toiminta oli normaalia, mutta manuaali tai s-moodia ei voinut käyttää ja hehkun ilmestyessä auto joka kerta nytkähti. Kun pysäytin auton 2 tunniksi, viat olivat poissa palatakseen samanlaisina 20km ajon jälkeen. Nyt yön levättyään gearbox ja steering malfunction varoitukset tulevat heti, mutta edelleen sitä ei vaihteiston toiminnassa huomaa. Sähköinen ohjaustehostin on pois päältä tai vikatilassa mutta silti ohjaus on hyvä, ei lainkaan raskas, mutta jäykempi kuin aiemmin.
Luin jenkkipalstalta, että ilmeisesti vaihteisto saattaisi ylikuumentua syystä X ja tämä sekoittaa jonkinlaista elektroniikka yksikköä. Tuo täsmäisi tavallaan siihen, että jäöhdyttyään viat häviävät, tai hävisivät. Enkä usko että noin moni elektroniikkavika voisi olla muuta kuin kytköksissä toisiinsa.
Ideas?
Luin jenkkipalstalta, että ilmeisesti vaihteisto saattaisi ylikuumentua syystä X ja tämä sekoittaa jonkinlaista elektroniikka yksikköä. Tuo täsmäisi tavallaan siihen, että jäöhdyttyään viat häviävät, tai hävisivät. Enkä usko että noin moni elektroniikkavika voisi olla muuta kuin kytköksissä toisiinsa.
Ideas?
Comment