Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Seokset poskellaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Seokset poskellaan

    Ääh, käytin bensasuuttimet puhdistuksessa, kun vaikutti joku vuotavan.

    Oire oli että ahdoilla ja kierroksilla menee todella rikkaalle (FMI:stä loppuu skaala) ja moottorijarruttaessa näyttää noin lambda=1,15 ja rikastuu mitä enemmän kierroksia koneessa.

    Ajattelin tästä että varmaan suutin vuotaa -> huoltoon. No eipä vuotanut! Puhdistuksen tarpeessa olivat kyllä, mutta se on toinen tarina se.

    Nyt kaipaisin apuja selvittämään mistä vikaa voisi seuraavaksi etsiä. MAF? kaasuläppäanturi?.

    Ongelma tuon rikkauden lisäksi on se, että ns. suljetussa kierrossa ei lambda-arvo pumppaa kuten normaalia. Näyttää vain vähän alle 1:tä. Jatkuvasti. Moottorijarrulla siis laihempaa ja täydellä kuormalla kierroksilla huomattavan rikasta. Missään vaiheessa ei osakaasulla tasaisessa ajossa menee siihen normaaliin toimintaan eli 0-x voltin pumppaukseen.

    Lamda-anturi on melkein uusi. Kokeiltu kahdella eri softalla ja kahdella eri boksilla!

    Olen ymmälläni.

  • #2
    onko sitä mitattu oikealla mittarilla=laajakaistalla? onko mittarin ja lambdan maadoitus kunnossa? Onko pakokaasuarvot mitkä?
    Oman fmi:n heitin hevon*ittuun ku näytti mitä sattuu (totuus selvisi Maatsin dynossa).

    Comment


      #3
      Maatsin penkissä oli vielä vanhalla lambda-anturilla ja silloin näytti kyllä ihan mitä sattuu :)

      Pitää tarkastaa tuo maapuoli.

      Pakokaasuarvot selvinnee ensiviikolla, kun käyn konttorilla vuosikatsastuksessa.

      Kuitenkin vaikka FMI olisi huonokin, kyllä se näyttää humppaako seos kuten kuuluu vaiko ei. Nyt pylväs pysyy paikallaan vaikka sen kuuluis käydä nollilla ja taas ylös ja alas ja ylös...

      Comment


        #4
        lamdasignaali on liian heikko, boksi on sitä mieltä että lamda zökö -> vika tila = bensaa aina.

        Eli joku vie lamdaa maihin tai on poikki..

        Comment


          #5
          Taisi löytyä vikaavikaavikaa. Pitää huomenna tai joskus selvitellä lisää. Joka tapauksessa nyt seosmittarille on haaroitus boksin liittimen sisältä eli se näkee saman kuin boksi. No yllättäen nyt mittari näyttää ihan fiksuja juttuja. Vikaa siis ilmeisesti johdossa tai konehuoneen liittimessä.

          Niin ja tänään myös humppa humppaili. En osaa sanoa miksi mutta pomppi pylväs arvo kuitenkin.

          Comment

          Working...
          X