Nopeella etsinnällä ei vastaavia löytynyt, joten uus lanka aiheesta. A4 b6 2.5 tdi q vm.2001. Eilen kuuslovinen manuaali teki motarilla stopin. 4->5 vaihdettaessa mikään vaihde ei menny silmään. No se vitonen sit löytykin sieltä, ja nyt saa oikeen survoo vaihteet silmään. Tänään kauppareissulla ei kotipihassa löytyny taaskaan vaihteita, kaupan pihassa taas kaikki menee silkkisesti sisään. Vaihteet pysyy silmässä jos ne vaan saa päälle. Vedot tallella eikä laatikko pidä ylimääräsiä ääniä. Onkos näissä vaihteistoissa jotain siirtopakkoja, jotka ottaa ittensä? Muita huomion arvosia ideoita, ehdotuksia vian aiheuttajista? Mielenkiinnolla odotellaan koska laatikko porsii täysin..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b6 manuaalivaihteisto temppuilee, kytkin ei irroita?
Collapse
X
-
Vastailen omaan viestiin, testilenkillä vaihteet huonosti silmään. Valoissa huomasin että auto tärisee kun ykkönen silmässä, kytkin pohjassa, jarru pohjassa. Jarru ylös ja auto lähtee ryömiin ylämäkeen eteenpäin. Eli siis kytkin pohjassa veto on osittain päällä. Auto sammutettuna vaihteet silkkisesti sisään, auto käynnissä kytkin pohjassa, ei mihinkään. Nyt niitä ideoita mistä lähtee vikaa metsästään!
-
Vieras
Vastasit jo aika hyvin kysymykseesi, kytkin.
Tarkennetaan että kytkin, työsylinteri tai pääsylinteri. Kytkin ei selkeästi irroita.
Comment
-
Omassa tapauksessa vuoto oli työ- ja pääsylkyn välisessä putkessa, erittäin vaikea paikka havaita kun vuoto oli vähäistä. Nopeissa vaihdoissa toimi normaalisti, mutta yhtään pidempään polkimella seistessä vuoti nestettä pihalle ja jäi pohjaan. Kannattaa siis tarkastaa onko jarruneste vähentynyt, se on melko varma merkki.
Comment
-
Lainaan vanhaa ketjua, niin ei tarvi uutta tehä. Pahoittelen, jos näin vanhaa saisi nostaa.
Eli auto(1.9tdi) b6 , ja nelonen ei meinaa mennä silmään. Välillä menee normaalisto, välillä tosi vähä rusahtaa, välillä enemmän ja välillä ei uskalla edes väkisin painaa päälle.
Missähä vika todennäköisimmin, vaiheloota, kytkin, joku muu...?
Comment
Comment