Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6: EPC-valo ottaaa hallinnan ja matkanteko loppuu !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6: EPC-valo ottaaa hallinnan ja matkanteko loppuu !

    Onko tietoa/kokemuksia/arvauksia missä vika ?
    A6 2.4 kestää 2h ajoa (tai tyhjäkäyntiä), minkä jälkeen EPC-valo syttyy, tehot häipyy täysin (max 10km/h). Ainut keino jatkaa matkaa on ottaa akun kaapeli vähäksi aikaa irti (auttaa n. 20km) ja sitten sama uusiks ja uusiks...Yön yli kun lepää niin taas kestää 2h ajoa. Vikakoodit luettu kaksi kertaa merkkiliikkeessä, ei juuri lisävalaistusta, moottorin ohjainlaite-vikakoodiin ei oikein uskota ja happitunnistin vaihdettu kerran ilman vaikutusta. Alkaa olla keinot vähissä...kovasti olisi hienoa jos joku kertoisi miten on vastaavan ongelman nujertanut.

    Lisäys:
    16990 P0606 035
    Ohjainlaite viallinen
    tilapäinen vika

    17510 P11027 035
    Rivi1-tunnistin1, lämmitysvirtapiiri
    Oikosulku plussaan
    tilapäinen vika

    17515 P1107 035
    Rivi2-tunnistin1, lämmitysvirtapiiri
    Oikosulku plussaan
    tilapäinen vika

    17796 P1388 035
    Ohjainlaite viallinen
    tilapäinen vika

    ja olihan siellä ainakin ekalla kerralla
    01272 041
    Keskusläpän säätömoottori -V70
    lukittunut tai jännitteetön
    satunnainen

    Tarkoittaneeko vikojen tilapäisyys esim. sitä että mahdollisesti tulleet vasta sinä aikana kun EPC-valo päällä ?

  • #2
    Kaasuläppään tai kaasupolkimen asentoanturiin mielestäni viittaisi.

    Lisäys:Jos on automaatti niin ilmeisesti myös voimansiirron puolelta voi vika poikia. Melkeinpä pitäisi koodi löytyä jos EPC valo syttyy, luulisin.

    Comment


      #3
      Niin, tuolta palstan historiasta tosiaan löytyy vähän samantyyppinen tapaus, jossa kaasuläppä paljastui vikakoodeilla aiheuttajaksi, mullahan ei kyllä koodeista sitä löytynyt.

      Comment


        #4
        ...moottorin ohjainlaite-vikakoodiin ei oikein uskota...
        Siis jos tosiaan vikalistalla on mainista itse ecun vikakoodista niin ei tuosta voi olla välittämättä varsinkin kun auto tekee tuollaista! Vikakoodin numero olisi kiva tietää...
        Eli viittaisi esim juotos tai komponettivikaan ecussa jolle riittää tuo parin tunnin lämpiäminen ongelman aiheuttamiseen.
        Outoa toimintaa merkkiliikkeeltä, yleensähän ne heti ensimmäisenä vaihtaa tonnien ecuja pienimmästäkin vikakoodista...

        Comment


        • #5
          Tiedän tapauksen, jossa viallinen akku aiheutti vähän samantyylistä. Oli palamishäiriöta ja ties mitä mutta akun vaihdolla asettu..

          Comment


            #6
            Lainaan vähän topiccia.
            Oma häkkyrä ei kestä ajoa näillä keleillä, kuin n. varttitunnin yön seisomisen jälkeen.

            Vikakoodeja:
            17796 (oli jo tuossa ylempänä)
            01314 ??

            Joko noilla vikakoodeilla pääsee ostamaan uuden ohjainlaitteen?
            Lisäkysymys vielä.
            Autossa abt:n lastu, miten arvon raati lähtisi tässä tapauksessa asian hoitamaan?

            Ja kaikki tuli sen jälkeen kun kaverin autokorjaamolla vaihtoivat venttiilikopan tiivisteen. Mitään ongelmia ei ilmennyt ennen sitä käyntiä.
            SAPETTAA!!!!

            Comment


            • #7
              Arvaus:Jokin liitin tms on huonosti kiinni?Tavaraa on kuitenkin purettu edes jonkin verran tieltä.Loogisesti ajateltuna.

              Comment


              • #8
                AutoDatasta

                Vikakoodi 01314:
                Vian sijainti: Moottorin ohjausmoduuli, vakionopeussäätö- viallinen
                Mahdollinen syy: Moottorin ohjausmoduuli

                Comment


                  #9
                  Juhannus pelastettu.-(
                  Auto sammuu kun kopauttaa moottorinohjausyksikköä, kele.
                  Boksi lähtee maanantaina Königille tinausten tarkistukseen, ennen sitä en uutta ohjainta osta( reilu tonni).
                  Jos joku on menossa ma aamusta stadiin päin Tampereelta, viitsisi boksin heittää Lauttasaareen, niin vaivan palkan korvaisin. Säästäisi ainakin yhden posti päivän. Plussaa tietenkin olisi, jos tulisi vielä takaisinkin.
                  No tämä on tälläista toiveajattelua juhannuksen alla.

                  Comment


                    #10
                    Ja elämä jatkuu, ainakin vielä.
                    Boksi kävi Königillä, tinaushoidolla kuntoon. Eikä maksanut 1000 egee.

                    4vant: KIITOS!!

                    Comment


                      #11
                      Lisätään nyt tänne jutun ratkaisu omalta osaltani. Uskoivat viimein ohjainlaitevikaan audillakin ja se vaihdettiin uuteen (ei kuulemma voi korjata!). Auto pelaa nyt hienosti ja kulkee kevyesti, ja ihmekös tuo kun kuski on 895 euroa kevyempi.

                      Comment


                        #12
                        EPC-valo palaa

                        itellä A4 vikaa haettiin ja ilmeni jos jonkinlaista.
                        Vaihdettiin moottorin lämpöanturi ja kaasuläpänasentomoottori yksikkö.
                        Viat vaan eivät poistuneet.
                        Lopuksi asiaan paneuduttiin kunnolla ja löytyi vettä ohjainyksikön boksista.
                        Oli kuulemma paksua ja ruikun ruskeaa. Yksikkö putsattiin, nyt toimii, mutta minusta ei niin kuin kuuluisi. Saattaa mennä vaihtoon vikojen ilmaantuessa uudelleen.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaan threadia. Käynnistäessä moottori käynnistyi, EPC-valo jäi päälle eikä vaihdetta saanut siirrettyä parkilta pois. Huollossa kertoivat että auto lähti parin tunnin jälkeen käyntiin normaalisti mutta vikakoodien perusteella (F125 ja F129) sanoivat että vaihteiston ohjainlaatikko pitää pistää vaihtoon, hintaan 2300€.

                          Googlettelun perusteella viat olisivat siis nämä;

                          http://audi-diy.blogspot.fi/2007/11/...nsmission.html
                          ja
                          F194 clutch pedal switch for engine start (P/N interlock shift signal; this signal is necessary to be able to start the engine). This signal is also used for the convenience system central module -J393 (BCM2).

                          Onko arvon raati sitä mieltä että tuo ehdotettu korjaus on paras tapa edetä? Pienessä pakkoraossa ollaan kun autoa tarvitsee joka päivä eli melkein pakko hyväksyä ehdotettu korjaus :|

                          Comment


                          • #14
                            Itsellä on juuri palautunut tuo vaihteiston ohjainlaatikko korjauksesta (Sercap, Rovaniemi). Matkahuollon paketti odottaa noutoa. Korjaus maksoi 430€ + lähetykset sinne ja takaisin. Vielä en tiedä mitä on korjattu (jos on jonkinlainen kuvaus aiheesta paketin mukana) mutta nopeasti pojat toimi. Pe lähetin paketin puolilta päivin ja tänään saan takaisin. Vielä pari tiivistettä piti hankkia (10€+13€) ja varasin 5L uutta öljyä (motonet, 74,50€). Katsotaan jos noilla tulee kuntoon. Ovat kuulemma jo useamman 100 korjanneet noita multitronic ohjaimia. Siis jos nyt vika on ohjaimessa mitä tuossa sinulla on tutkittu.

                            Katso aihe: multitronic sekoilee
                            Siellä on lisää aiheesta ja hintatietoa lisää noista osista.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos vastauksesta, arvelinkin että tästä olisi ollut mahdollista päästä huomattavasti halvemmalla mutta valitettavasti ei oma osaaminen riitä omatoimiseen purkamiseen (eikä aika riitä opetteluun) joten pitää tuo marmorin ehdotus hyväksyä. Osaamattomuuden hinnaksi siis tuli nyt sellainen ~1800eur.. Olisi silti kiva kuulla kuvaus korjauksesta jos sellainen tuli liitteenä.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä tuossa operaatiossa on nosturi melko välttämätön. Hankalaa se silti oli. Ja siis kasata vielä tarttis. Mut maksoin aikoinaan nosturista 2000€+ALV 22%. Eli se on maksanut itsensä jo varmaan kahteen kertaan. Ja kuinka paljon helpompaa kaikki korjaaminen on.

                                Comment


                                • #17
                                  Audi A6 -99 hyytyy ja epc ja luistonestovalo

                                  Moi.. Mahtaako joku osasta neuvoa.. Audi a6 v6 vm. 99 syttyi palamaan epc ja luistoneston merkkivalot. Auto hyyty täysin. Sammutin ja käynnistin uudestaan. Pääsin kotia asti mut moottori kävi epätasaisesti.???
                                  Viimeksi muokannut pulla; 28.12.2017, 19:10.

                                  Comment


                                    #18
                                    Vikakoodit lukuun. Turha arvailla ennen sitä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja A6 Tiptronic Näytä viesti
                                      Lisätään nyt tänne jutun ratkaisu omalta osaltani. Uskoivat viimein ohjainlaitevikaan audillakin ja se vaihdettiin uuteen (ei kuulemma voi korjata!). Auto pelaa nyt hienosti ja kulkee kevyesti, ja ihmekös tuo kun kuski on 895 euroa kevyempi.
                                      Tuo ei voi korjata tarkoittaa ilmeisesti, että ei osata korjata. Autokorjaamot ei ole elektroniikkakorjaamoita. Tuo on harmillista, koska koko moduulin vaihto maksaa paljon. Elektroniikka kuitenkin koostuu paljolti osista, jotka maksavat valmistajalle vain muutaman sentin, halvimmat osat eli vastukset jopa alle sentin kappale. Elektolyyttikonkat eli elkot ovat vanhenevia komponentteja, jotka aiehuttavat usein vikaa. Uusi osa maksaisi alle euron, jos osaisi oikan vaihtaa.

                                      Kerran mulla hajosi PC ja vein sen PC-huoltoon, mutta eivät saaneet sitä kuntoon. Kaveri kuitenkin huomasi, kuten minäkin olin pannut merkille, että yhden elkon pää oli aivan aavistuksen kaarella eli koholla. Ei siis suora kuten pitäisi. Vaihdoin sen ja PC tuli kuntoon. Osan hinta oli ehkä parikymmentä senttiä.

                                      ps Vietän osan vuodesta Thaimaassa. Täällä usein käyvät suomalaiset korjauttavat täällä kännyköitä, tapletteja ja laptoppeja, joita Suomessa ei voida, osata tai kannata korjata. Täällä osataan eikä maksa paljon.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X