Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 1990 2.0 e oisko jolakin antaa neuvoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 1990 2.0 e oisko jolakin antaa neuvoa

    ostin hyd nostimet ja ventiilivarenkumit onistuuko kumin vaidot ilman että joutuu irotamaan kanen jos voi yläkautta vaihtaa millä saa jousta painettua jotta saa lukituspalat otettua pois? sekä kun ne kumit on siellä syvenyksessä olisko jotakin keinoa millä ne entiset kumit pois ottaisi kun on niin ahtaat paikat esim.jotkin pihdit tai vastaavat työkalut jos jollakin olis asiasta antaa vinkejä näihin asiohin olisin enemmän kuin tyytyväinen.t.kimmo

    #2
    Ainakin voorttiin vaihetaan ohjurikumit niin että tehdään tulpanreikään hylsy vanhasta tulpasta ja liitetään siihen paineilma joka pitää venttiilin ylhäällä operaation aikana. Noi kumit on aika syvällä joten vaatinee oman työkalun tai jos kumit on vanhat niin murenevat sinne.

    Comment


      #3
      Biltemasta saa ostaa halvalla tulpan kierteisiin sopivan paineilmanipan. Siis kompuralla työnnetään painetta sylinteriin sen verran että pitää venttiilin kiinni siinä määrin että saa jousen painettua alas ja irroitettua lukkopalat - eli ei tarvitse kantta pöydälle ottaa.

      Comment


        #4
        Kysytään nyt tätäkin: Kaverilla audi 80 typ89 -91 2.0E ja käyntiinlähtö kylmänä erittäin hankalaa.Kuinka tuossa toimii ryyppy koska tuntuu että se ei mene päälle.

        Comment


          #5
          Agentti: Tuo ilmeisesti on konetyypiltään 3A?

          Oletuksena että myös siinä on K-Jet, kylmäkäynnistys hoidetaan imusarjassa olevalla kylmäkäynnistyssuuttimella, jota ohjaa lämpöaikakytkin. "Ryyppy" on sitten ohjauspaineen säädin, joka sijaitsee lohkon kyljessä. Siellä on kaksoismetalliliuska, joka lämpeää koneen lämmöstä ja vastuksella, ja jonka (bensanpaineen) ohjaamana ruiskun määräjakajassa liikkuu mäntä, joka säännöstelee suuttimille menevän bensan määrää. Eli kylmänä annetaan enemmän ruokaa koneelle. Yksinkertaista, eikö totta.. :)

          Comment


          • #6
            Yleensä tuo lämpöaikakytkin takkuaa, tai suutin takkuaa. kannattaa myös tarkistaa kyseiset johdot kunnolla itsellä oli/on muutama katkennut johto ja sen takia ei toimi kunnolla. Mutta ainakin oma lähtee hyvin käyntiin vaikka ryyppysuutin ei ole kytkettynä ollenkaan.

            Comment


              #7
              No kyllä hitto voi olla monimutkaista. Tuossa mun vanhassa mersussa menee koneeseen 5 johtoa ja kaasukin on vivuilla joten idioottivarma keksintö,ehkäpä juuri siksi noilla ajetaan pikku huolloilla 500tkm. Kiitoksia neuvoista, tuolla alfamerin opuksella ei taaskaan tehnyt mitään.

              Comment


                #8
                Lämpöaikakytkimen pystyy testaamaan, alle 30 asteisena sen pitäisi antaa resistanssi 20-40 ohmia, yli 40 asteisena resistanssi 50-90 ohmia. Kylmäkäynnistyssuuttimen voi myös ottaa irti, sormi imusarjan reiän päälle ja kaveri starttaamaan. Pitäisi antaa pieni parin sekunnin suihkaus. Lämpöaikakytkin siis löytyy edestäpäin katsottuna moottorin oikealta puolelta, ylävesiletkun ja kannen liitoksesta. Samassa osassa on kiinni sekä lämpöaikakytkin että moottorin lämpöanturi, joka antaa mittaristolle tietoa lämmöistä.

                ffp:llä on aika hyvä suuntaa antava vianhakutaulukko K-jettiin tekstit-osiossa, kannattaa käydä niitä mahdollisuuksia läpi jos ei ala vikaa löytymään.

                Comment

                Working...
                X