Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpötila-anturi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lämpötila-anturi

1.8T AEB, kaksi lämpötila-anturia löytyy vierekkäin vesiletkusta, toinen on musta 4-pinninen varaosanumeroltaan: 058919501A , ja toinen sininen (ilmeisesti 2-pinninen) 025906041A . Mikä on näiden ero/funktiot. Antaako toinen tietoa mittaristolle ja toinen eculle, kumpi tekee kumpaa? Mustan olen jo kerran vaihtanut, kun ongelmana on tehon puute. Alkoi askarruttamaan tuo sininen jota en ole vaihtanut, että voisiko se vaikuttaa kulkuun.

Sitten aivan toinen asia. Alkoi just äsken vuotamaan pakoputken jousto-osa, eli se lyhyt haitarikappale joka on siinä paikkeilla missä putki laskeutuu moottorilta auto alle. Saako tuota jousto-osaa erikseen, vai täytyykö vaihtaa koko etuputki?

Edit: Löytyi tällänen kuva jossa tuo sininen on sama kun minulta löytyvä musta anturi. Kuvassa on anturin vieressä ikäänkuin paikka toiselle anturille, mutta siinä ei ole mitään, minulla taas siinä kohtaa sininen anturi.

En usko, että vaikuttaisi itse kulkuun. Viallisena enemmänkin olettaisin sotkevan tyhjäkäyntiä. Oikeasti havaittavan tehojen vähenemisen (ei siis tehottomuuden...) yhteydessä kannattaa mieluummin ottaa syyniin lambda ja ilmamäärämittari. Ahdetussa koneessa lisäksi turbon paineet ts. painetta säätelevät osat.

Comment

Mullaki taitaa olla lämpötila-anturi hajalla. Mistähän päin a4 b5 1.6 löytyy tuollainen anturi?? Suurinpiirtein vain ku joku sanois niin enköhän mä sen löydä...

Comment

Biltemasta saa edullisia jousto-osia.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jake88
          Mullaki taitaa olla lämpötila-anturi hajalla. Mistähän päin a4 b5 1.6 löytyy tuollainen anturi?? Suurinpiirtein vain ku joku sanois niin enköhän mä sen löydä...
          Se anturi löytyy lohkon takaosasta edestäpäin katsottuna. Ainakin Alfamerin huolto-oppaan mukaan eli samoilta seuduilta kuin omassanikin löytyy... http://www.geocities.com/jaarli81/Anturi3.JPG

Comment

Mistä kannattaa kyseiset anturit ostaa Tampereelta? Vois kans omassa laittaa vaihtoon...

Comment

Alkuperäisenä merkkiliikkeestä. Ei ole monen euron ero tarvike anturiin.

Comment

Working...
              X