Löysin jostain sekalaisesta lähteestä pitkän etsinnän jälkeen momentin 45 Nm noille 8 mm vetarin XZN-pulteille, joita siis on kuusi. Voiko tuo pitää paikkansa? Ilmeisesti Loctitea saa pistää kierteeseen myös.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kummallinen kiinnitysmomentti S8 2000 vetarin laipat
Collapse
X
-
Kiristystaulukon mukaan 8 millinen 12,9 kestää 43Nm. Lukitteen kanssa olen laittanut kiinni ja avaimella momenttiin.
Tuolla oli jutustelua aiheesta http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=vetoakseli
Comment
-
Vieras
Comment
-
Vieras
Ja jos ei kunnolla puhdista pultin kantaa, niin kerran lipeää ja sitten kaivetaan hitsauslaitetta esiin.
Comment
-
Paskaa ne on yleensä täynnä aina, ihan tavan vuoksi olen kopauttanut irtokärjen vasaralla kunnolla kiinni ja sitten vasta vääntänyt. Käsin. Ei ole yhtään vielä tarvinnut hitsata, kerran jouduin yhden kannan laikkaamaan poikki.
Asiaan löyhästi liittyen, noihin on kätevä yhden miehen keino. Ainakin tunkin nostokorkeudella tehden pyörännapa jää sen verran lähelle lattiaa että navan pinnapulttien väliin saa kiilattua vaikka tunkinvarren lattiaa vasteen niin että vetari ei pääse pyörimään. Pulttien kireys on vielä sen verran pieni että ei tarvi pelätä pinnapulttien vääntymistä eikä tule houkutusta hakea iskevää konetta.
Noita itse momenttiavaimella kiristämiä pultteja uskaltaa kyllä räpättää koneellakin auki mutta sitähän ei tiedä miten kovaan ne joku edellinen ranettaja on vetänyt.
Comment
-
Täällä on jo amatilaiset kommentoinu, mutta viimeaikoina useamman purkaneena voin kyllä vahvistaa että ihan kaikissa on lukitetta ollut. Irroittaessa ehdottomasti paras on pari pitkää jatkovartta xzn-hylsyn perässä, napakka lyönti vasaralla että uppoaa paskan sekaan kunnolla ja pyssyllä auki, tämäkin kantapään kautta harjoiteltu kun yhden pyöräytti nylsyksi. Kiinni oon laittanu rannemomenttiin loctiten kanssa enkä usko että pahasti voit tehdä väärin jos sen laitat löytämääsi 45nm :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäisissä saattaa olla lukitetta, samoin uusissa pulteissa, mutta koskaan en ole lukitetta itse laittanut. Ei noita voi muistaa onko lukitteita vai ei...
Comment
Comment