Kyseinen auto tullut minulle muutama tuhat km sitten, ja mittarissa 117tkm. Varuiksi haluan että jakopää tehdään nyt heti. Onko jotain mitä muuta tuolle kannattaa tehdä kuin jakohihna ja vesipumppu?
Jossain ketjussa oli keskustelua, että mikäli auton lämmöt hiukan seilaa, niin termari vaihtoon ja se kannattaa tehdä samalla kuin jakopää. Onko tuossa 8P mallissa yksi vai kaksi termaria? Jossain on ilmeisesti kaksi, jos on kaksi, niin kumpi niistä vaihdetaan?
VCDS ajettu tänään, ja vain 2 faulttia löytyis. Mankka vaihdettu järkevämpään, niin tietysti siitä valitti kun ei löydä orkkista.
Myös tälläinen 1 Fault Found:
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Jos oikein käsitin, niin peilin lämmitys ei funkkaa? Jos noin on, niin siihen en varmasti kuole.
Auto lisäksi käy hiukan diiselimäisesti, hassua nakutusta ja sillei. ( aika lähelle tätä tasoa https://youtu.be/M_XDVl-e2Tk?t=44 )
Jossain mainitaan että huohotin tukossa, onko näin?
Myös kun autoa käynnistää, niin kone hiukan yskii käynnistyksen jälkeen. (täysin samaa meteliä ja yskimistä pitää kun käynnissä ollessa kiskoo öljytikkua ylös, kokeilin myös käynnissä avata öljykorkkia mutta en saanut auki kun auto käynnissä) Liittyy ilmeisesti tuohon huohotukseen?
Lisäksi autosta kuuluu lämpinänä hyvin ärsyttävää vinkumista. Pitkään epäilin, että kyseessä olisi joku hihna kuten laturi joka lyö tyhjää ja vinkuu. Muutamat katsonut ettei sieltä tule ja tulleet siihen tulokseen että jompikumpi flekti syylarin edessä vinkuu. Ajaessa joskus sen kuulee jopa sisälle autoon. Tämä siis vain kun autolla on ajettu hetki, myös jos auton sammuttaa että ajettu lämpimäksi niin pitää sammutuksen jälkeen vielä ihan pienen lyhyen vinkumisen.
Onko ideaa mitä tuolle tekisi? Flektejä tuskin kannattaa lähtee uusimaan, ja riittää kun sinne ruikkii jostain kautta jotain crc:tä?
Jossain ketjussa oli keskustelua, että mikäli auton lämmöt hiukan seilaa, niin termari vaihtoon ja se kannattaa tehdä samalla kuin jakopää. Onko tuossa 8P mallissa yksi vai kaksi termaria? Jossain on ilmeisesti kaksi, jos on kaksi, niin kumpi niistä vaihdetaan?
VCDS ajettu tänään, ja vain 2 faulttia löytyis. Mankka vaihdettu järkevämpään, niin tietysti siitä valitti kun ei löydä orkkista.
Myös tälläinen 1 Fault Found:
00944 - Heated Exterior Mirror; Passenger Side (Z5)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Jos oikein käsitin, niin peilin lämmitys ei funkkaa? Jos noin on, niin siihen en varmasti kuole.
Auto lisäksi käy hiukan diiselimäisesti, hassua nakutusta ja sillei. ( aika lähelle tätä tasoa https://youtu.be/M_XDVl-e2Tk?t=44 )
Jossain mainitaan että huohotin tukossa, onko näin?
Myös kun autoa käynnistää, niin kone hiukan yskii käynnistyksen jälkeen. (täysin samaa meteliä ja yskimistä pitää kun käynnissä ollessa kiskoo öljytikkua ylös, kokeilin myös käynnissä avata öljykorkkia mutta en saanut auki kun auto käynnissä) Liittyy ilmeisesti tuohon huohotukseen?
Lisäksi autosta kuuluu lämpinänä hyvin ärsyttävää vinkumista. Pitkään epäilin, että kyseessä olisi joku hihna kuten laturi joka lyö tyhjää ja vinkuu. Muutamat katsonut ettei sieltä tule ja tulleet siihen tulokseen että jompikumpi flekti syylarin edessä vinkuu. Ajaessa joskus sen kuulee jopa sisälle autoon. Tämä siis vain kun autolla on ajettu hetki, myös jos auton sammuttaa että ajettu lämpimäksi niin pitää sammutuksen jälkeen vielä ihan pienen lyhyen vinkumisen.
Onko ideaa mitä tuolle tekisi? Flektejä tuskin kannattaa lähtee uusimaan, ja riittää kun sinne ruikkii jostain kautta jotain crc:tä?
Comment