Moottorina v6 2.6 ja vaihtestona 4HP-18 (CRH). Sain tuo turattua tänään irti mutta vaati ehdottomasti kaverin ja tarvisin pari vinkkiä koska pitää irroittaa vielä toisesta ja ennenkaikkea laittaa takaisin.
Itse laatikkohan on kiinni 8 pultilla moottorissa ja ne saa aika nätisti irti. Lisäksi vaihteisto on omilla kannakkeilla molemmilta puolilta 8mm kuusiokoloilla, näidenkin irroittaminen oli aika nätti. Ja tietysti sähköt + vaihteenvalitsin.
Mutta vaihteisto ei millään liiku taaksepäin tarpeeksi, koska vänkärin puolen vetoakselin laippa ottaa kiinni apurunkoon ennenkuin tipahtaisi alas. Moottorin etutuen kun irroittaa niin konetta saa kippaamaan niin että lopulta kahteen mieheen heiluttamalla se sieltä sitten irtosi.
En varmasti saa sitä enää takaisin samaa reittiä ja siksi kysymykset:
1) Pitäisikö apurunko käyttää oikeaoppisesti irti?
2) Vai voisiko tuon laipan vain irroittaa (irtoaako pelkästään tuosta keskeltä arviolta T35 pultti) jolloin se ehkä mahtuisi apurungon ohi?
3) Vai tähän on joku vieläkin parempi keino?
Itse laatikkohan on kiinni 8 pultilla moottorissa ja ne saa aika nätisti irti. Lisäksi vaihteisto on omilla kannakkeilla molemmilta puolilta 8mm kuusiokoloilla, näidenkin irroittaminen oli aika nätti. Ja tietysti sähköt + vaihteenvalitsin.
Mutta vaihteisto ei millään liiku taaksepäin tarpeeksi, koska vänkärin puolen vetoakselin laippa ottaa kiinni apurunkoon ennenkuin tipahtaisi alas. Moottorin etutuen kun irroittaa niin konetta saa kippaamaan niin että lopulta kahteen mieheen heiluttamalla se sieltä sitten irtosi.
En varmasti saa sitä enää takaisin samaa reittiä ja siksi kysymykset:
1) Pitäisikö apurunko käyttää oikeaoppisesti irti?
2) Vai voisiko tuon laipan vain irroittaa (irtoaako pelkästään tuosta keskeltä arviolta T35 pultti) jolloin se ehkä mahtuisi apurungon ohi?
3) Vai tähän on joku vieläkin parempi keino?
Comment