Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 quattro paukuttaa kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 quattro paukuttaa kiihdyttäessä

    Audi on ruvennut pitämään aika ilkeen kuulosta meteliä, vähänkin rajummin kiihdyttäessä auton keskivaiheilla joku paukuttaa ja täristää niin että tuntuu persiissä asti.
    En pääse nyt tähän hätään nosturille/montulle kattelemaan auton alle, mutta vissiin kardaanin tukilaakeri tai ristikkonivel ois se todennäköisin ja samalla vähiten vittumainen vaihtoehto?

    Perästä sen paukkeen ei pitäis ainakaan kuulua koska perä+öljyt on uusittu huoltokirjan mukaan vajaa 30tkm takaperin.
    Sittenhän tässä jää vielä vetarien lisäks se ylivoimasesti kaikista paskin mahollinen vaihtoehto eli laatikko (kyseessä siis automaattiaski) mutta sitä nyt ei uskalla edes ajatellakaan, enkä muutenkaan usko että siellä puolella ois häikkää koska vaihteet vaihtuu ihan nätisti ja kierrokset ei humppaa.

    Lisäks ajossa kuuluu jostain sellanen vaimea heinäsirkan siritystä muistuttava ääni aina kun polkasee kaasua, tyhjäkäynnillä ja paikallaan kierrätellessä ei kuulu mitään ylimäärästä.

    Jos se on nyt se kardaanin tukilaakeri mikä ääntää, niin mistähän löytys uus tukilaakeri kun marmorilta ja motonetistä noita ei taida löytyy?
    Viimeksi muokannut Kaltzu_; 2.8.2016, 15:13.

  • #2
    Muistelen jostain lukeneeni, että bemarin tukilaakeri passais. Tietty pientä modaamista saattaa olla tiedossa. Ne laakerin jalat kun pitäisi olla samalla tavalla kuin alkuperäisessä. Mutta itse laakerin koko olisi sopiva.

    Comment


      #3
      Ja tuosta ei tarvitse edes jalkoja muokata ja hitsailla: https://store.034motorsport.com/driv...i-chassis.html
      Ja saa ainakin tuolta kautta: http://www.js-tuning.com/

      Comment


        #4
        034 laatu on roskaa ja vika on luultavammin nivelessä.

        Comment


          #5
          Ei todellakaan kannata ostaa tuota 034 osaa. Se on aivan vetelä verrattuna alkuperäiseen. Jopa tukirauta on selkeästi alkuperäistä heikompi.

          Comment


            #6
            On tuo pirun paljon vähemmän vetelä kuin se vanha ratkenneella kumilla ollut, joka tuntui päästävän kardaanin tulemaan lattiasta läpi. Alkuperäisen mukana taitaa tulla myös kardaani ja se alkaa b5 ikäluokan autossa olla jotakuinkin saman hintainen kuin itse auto.:) Hyvin tuo ainakin mulla on pari vuotta tuolla kardaania kannatellut. Voihan sen toki siitä Bemarin laakerista rakennella.

            Comment


              #7
              Kyllähän tuollainen on parempi kuin rikkinäinen.

              Tällä(kin) foorumilla vaan kun vaihdetaan ehjiä osia pois autosta niin huonompaan suuntaan menee jos tuollaisen laittaa. Tiedän eräänkin yksilön johon laitettiin käytetty alkuperäinen takaisin kun tarvike ei kestä.

              Comment


              • #8
                Nyt tuli käytettyyn audii nosturilla ja selvästi siellä on jossain melkosesti välystä, pyöriä pyöritellessä kuulu sellanen metallinen kolahtelu jostain kardaanin suunnalta ja perän stefa oli vuotanu vähän öljyä.

                Ei tienneet korjaamolla vielä tässä vaiheessa sen tarkemmin sanoo että mikä vois olla paskana, pitäs ekaks purkaa putkistot ja muut hilppeet pois tieltä.

                Perähän tässä alkaa kieltämättä aiheuttamaan vähän kuumotteluja mutta eihän nyt jumalauta 30tkm sitten uusittu perä voi olla taas paskana?
                Tiiä sitten että miten paljon sillä "uudella" perällä lie ajettu ennen kun on löyty tähän audiin kiinni, mutta silti...
                Viimeksi muokannut Kaltzu_; 4.8.2016, 17:49.

                Comment


                • #9
                  Vaikuttas vähän siltä että ristinivelhän tässä on sittenkin paukahtamassa mikä on tottakai reippaasti parempi vaihtoehto kun perä...

                  Kenelläkään tietoa että millanen ristinivel menee b5q:n kardaaniin, niitä(kään) ei vissiin löydy tarvikkeena?

                  Comment


                    #10
                    Ei taida löytyä, itse kääntyisin ammattilaisten puoleen tuossa vaiheessa (esim. Ko-Met).

                    Comment

                    Working...
                    X