Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 AAN päästöt korkeat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 AAN päästöt korkeat

    Päästömittauksessa seuraavaa; Audi S6 2,2 t vm -96

    Korotetulla kierroksilla 2340 rpm
    CO 0,56, HC 87, lamda 1.020, CO corr 0,58, CO2 13,90, O2 0,84

    Tyhjäkäynnillä 880 rpm
    CO 0,43, HC 139, lamda 1,031, CO corr 0,45, CO2 13,90, O2 1,03

    Tämmöistä tänään. Kaveri joka mittasi epäili imuvuotoa tai huohotinta.

    Lähihistoriassa ropailtu. Turboletku coolerille menevä n, 20 cm uusittu.
    Oli halki.
    Ultraäänipesurilla pesty tyhjäkäyntimoottori. Tyhjäkäynnin kanssa ongelmaa. Pomppi ja jäi 1300 rpm. Voiko tuo osa sotkea päästöt.
    Pesun jälkeen aika hyvä. Vaikka välillä meinaa vähän kohota tuonne
    1000 rpm lukemille.
    Kyselee nimimerkillä hapettaa v....ti.

    Olisko ideaa. T: Kalevi p.0407596516/ kalevi6301@gmail.com

  • #2
    Ei hapeta kuitenkaan riittävästi.

    Comment


    • #3
      Happiarvot ok, tuskin tyhjäkäyntimoottori sekoilu haittaa päästöjä.
      Olihan varmasti katti huudatettu lämpimäks, sen oloset arvot että katti väsähtäny.

      Comment


      • #4
        Joo ei hapeta ei.
        Katit oli kyllä lämpimät taatusti.
        Silleen katteja en välttämättä epäile, kun bensa haiskahtaa, eli ei
        polta kunnolla. Otin tulpat irti ja minusta näyttivät tasaisesti loppuunkuluneilta.
        Sen minkä tällainen sähköpuolen asentajantekele noista ymmärtää.
        Jos huomenna löytyis kuopiosta kynttilät. Kokeilis onko vaikutusta.

        Comment


        • #5
          Meillä löytyi rikkinäinen katalysaattori mittaamalla infrapunalämpömittarilla ennen ja jälkeen kattien. Toisen katin lähtö oli 100 astetta kuumempi kuin tulo ja toisessa laski lämpötila. Eikö tuossa ole vain yksi katalysaattori? Kuitenkin saman mittauksen voit tehdä. Oli ihan helppo homma ja oli ihan selkeä homma mittauksen jälkeen. Putkesta mittasin, en katin kyljestä.

          Comment


          • #6
            Kumpi niistä kateista sitten on kunnossa. Arvelen, että se jossa lähtö on kuumempi kuin tulo.

            Comment


            • #7
              Kaksi kattia. Tänään haen tulpat Motonetista. Sitten mitaten ja herran haltuun:)

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja kari.rautio Näytä viesti
                Kumpi niistä kateista sitten on kunnossa. Arvelen, että se jossa lähtö on kuumempi kuin tulo.
                Kyllä, oikein arveltu.

                Comment


                • #9
                  Mitattiin kynttilöiden vaihdon jälkeen.
                  Nyt CO- ja HC -arvot yli reilusti. Katit ei olleet niin kuumat kuin eilen. Eilen suoraan ajosta mittarille. Tänään hiukka tyhjäkäynnillä ennen mittausta. Mutta kattien vaihtoon tässä joutuu. Jos alkuperäiset. Niin kestihän nuo 365 tkm. Olis vaan pitäny uskoa teitä. Ei tuo tulppien vaihtokaan kyllä turhaa ollut.

                  Kiitos kaikille vastanneille Kalevi.

                  Comment


                  • #10
                    Lisään vielä luettuani S4:n päästöongelmista.
                    Mulla sammumisisia samoin, kun nostaa jalan kaasulta. Kone sammuu kuin seinään.
                    Silloin syynä ollut MAF. Ja noi päästötkin oli korjaantunut MAF:n vaiholla.
                    En osannut yhdistää ongelmaa. Kertokaa viisaammat.
                    Ja mistä noita vois hankkia kohtuu hinnalla.

                    Comment


                    • #11
                      Ei noita urssin päästöjä taija saada läpi jossei katteja käytä tulikuumiks = kunnon kierrokset koneeseen muutamaks minuutiks ja sitten äkkiä mittaus. Kaks isoa kattia kaukana pakosarjasta ja pieni moottori, ei taho tyhjäkäynnillä tulla lämpöä tarpeeksi. Omassakaan vakiokateilla ei koskaan menny kerrasta läpi vaan piti huudattaa konetta reilusti ennen mittausta. Täälläpäin inssit ovat tuon yleensä tajunneet ihan oma-aloitteisesti.

                      Comment


                      • #12
                        Hyvä huomio. Ei ollu katsuri kyseessä. Ja tiedossa tuo. Muttei eilenkään saatu arvoja ok. vaikka olki katit ajettu lämpimiksi. (Samoin kuin vuosi sitten)Tuon takia otan lapun muualta ennen katsurille menoa. Online katsastus ja joutuu odottelemaan yleensä ja jäähtyy paikat.

                        Comment


                        • #13
                          Tähän jatkoa tiedoksi. Voisi sanoa, että sylettää.
                          Tänään vein katsastukseen. Alkoi savumerkkejä antamaan aika voimakkaasti.
                          Samalla putosi öljyn pinta melkein alarajalle. Seurauksena päästöt taivaissa. Tässähän ollut vesivuotoa moottorin etupäästä. Johtuuko sitten kannentiivisteestä, eikä vesipumpusta, kuten oletin. (Ja oliko nuo viikonlopun päästöt jo enne tulevasta?)
                          Nyt hylkäys ja ajokielto. Öljyä lisäsin ja ajoin kotiin n.30 km. öljyä ei kulunut.
                          Rauhallista ajoa pintakaasulla köröttelyä.
                          Mutta tuossa pihassa sitten hieman polkaisin kaasua, niin savutti jälleen.
                          Tuon keulan puran ja katson, näkyykö siellä.
                          Mutta tuohon tuo kannen laitto varmaan aika arvokas. Onko kokemusta?

                          Comment


                          • #14
                            Tiivisteet muutaman satasen, +venttiilityöt ja tasopintojen puhdistukset, olettaen että ei ole pahoja halkeamia palotiloissa. Lisäksi olettaen että työkalut pysyvät kädessä.

                            Helpoin varmaan keula auki ja koko motti ulos sieltä hoitoasentoon, niin pääsee helpommin käsiksi kaikkeen. Jos lohkossa on tasopinnassa syöpymiä, niin menee männät käteen projektiksi, joten siitä se mopo lähtee äkkiä menemään kun blokia purkaa tasopinnan höyläystä varten.

                            Äkkiä ollaankin sitten kolmessa tonnissa kun järjellä perustellen rupeaa ajoa nähneestä moottorista osia vaihtamaan. :-)

                            Comment

                            Working...
                            X