Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköinen käsijarru ja multitronic katsastuksessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähköinen käsijarru ja multitronic katsastuksessa

    Laitoin Esson baariin kun on vähän tämmöistä sekalaista.
    Modet voi muokata otsikon vaikka "ohjeita katsastukseen" jos kokee tarvetta tämmöiselle ketjulle.

    Eli sähköinen käsijarru? Saako sen antaa testata dynossa?

    Mites Multitronic? Tuntuis kiertävän jotain 2800 rpm N asennossa.
    Trafin sivuilla ei Audilta ole mitään ohjeita savumittaukseen, mutta ei nyt huvittaisi yli tuota antaa polkea kun se on siihen rajoitettu. Varmaan luistoneston poistamalla menisikin.2/3 maksimeistahan sanoo yleisohje ellei autodata muuta kerro?

    B8 2,7tdi autona, multilla siis.

    #2
    Ei se sähkökäsijarru tiedä tuon taivaallista jarrudynossa hajoamisesta. Eli antaa mennä.

    Vapaalla ei suostu enempää kiertämään. Jos ei kelpaa, ni keksikööt itse keinot?

    Comment


      #3
      Käsijarrun saa testata dynossa.
      Auto kiertää sen mitä kiertää, katsuri ei ala tekemään kikkoja jotta kiertäisi enemmän.

      Comment


        #4
        Sähköinen käsijarru tunnistaa VAGgineissa automaattisesti jarrutestauksen ja kiristyy vaiheittain.

        Savumittauksessa mennään niillä kierroksilla mitä saa. Monissa nykyautoissa rajoitettu 2500-3000 rpm vapaalla paikallaan. Jotkut kiertää normaalisti kun pistää ESP:n pois päältä, mutta aika harvassa tuo kikka lopulta toimii.

        Comment


        • #5
          ookoo! kiitos hyvästä informaatiosta!

          Comment


          • #6
            Noniin hyvin meni, savutus 0.00 rajoittajaa vasten eli 2800rpm.
            Mutta vähän katselin sivusilmällä että nosti poikkituesta mikä kannattelee kai vaihdelaatikkoa. Oliko se nyt ihan oikea paikka sitten? Sieltä sivupalkeistahan ne autot on tapana nostella.

            Sinisellä ympyröity. Tonni painoa tuon päälle? Pitääkö reklamoida..?

            Viimeksi muokannut kontio; 27.7.2016, 12:36. Perustelu: lisäys

            Comment


            • #7
              Mulle katsuri sanoi, että ei nosta sivupalkeista, kuten rengasliikkeet tekee. Sen seurauksena peltien suojana olevat muovikuoret hajoaa ja pellit ruostuu, kuten oheisessa kuvassa.



              http://https://www.dropbox.com/s/k7xq0vznl37tfmf/2016-07-27%2014.11.20.jpg?dl=0
              Viimeksi muokannut okkim; 27.7.2016, 14:54. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                Noniin hyvin meni, savutus 0.00 rajoittajaa vasten eli 2800rpm.
                Mutta vähän katselin sivusilmällä että nosti poikkituesta mikä kannattelee kai vaihdelaatikkoa. Oliko se nyt ihan oikea paikka sitten? Sieltä sivupalkeistahan ne autot on tapana nostella.

                Sinisellä ympyröity. Tonni painoa tuon päälle? Pitääkö reklamoida..?

                Jos ei mitään hajonnut, miksi reklamoida?
                Ei siihen tonnia painoa kohdistu kun tuosta nostaa ja siitä voi kyllä nostaa kunhan on kumitallat välissä.

                Tehtaan nostokohdista kun nostaa kumitallojen kanssa, auto suorassa, niin ei lähde massatkaan karkuun. Muovitkaan ei hajoa jos ei nosta muoveista. Katsuri oli olevinaan fiksumpi, vaan mistäpä nosta auton vaikka laatikon irroitukseen, ei ainakaan tuosta tuesta....

                Comment


                • #9
                  Ei hajonnut eikä varmaan hajoakaan, mutta jos tulee joskus jotain aiheeseen liittyen niin enemmän harmittaa etten ole kohteliasta huomautusta lähettänyt. Kun ei se mikään nostokohta ole kuitenkaan.
                  Pitää ny harkita mitä tuon kanssa tekkee...

                  Itsellähän on nostoon kertopuukalikka mihin on jyrsitty ura reunapalkin taitokselle. Sopii kuin nenä päähän.

                  Comment


                    #10
                    Tuo vaihteiston tukipalkki on melkeinpä ainoa turvallinen ja tukeva paikka keventää keula, kun kaikki paikat on vuorattu muovilla. Se on muistaakseni pultattu suoraan koriin eikä siten sen kummempi kuin akselipalkki/apurunko. Jos se roikkuisi puslien varassa kuten takaperä joissain autoissa, ois enempi syytä huoleen. Tuossa pusla on vasta palkin ja vaihteiston välissä.

                    Helmoista nostaminen ei ajosiltojen välissä olevalla keventimellä välttämättä ole mahdollista. Käpälät ei yletä tarpeeksi leveälle tai jos ylettää, joutuu auton ajamaan tosi tarkasti keskelle nosturia.

                    Korjaamolla vaatimukset työskentelytilan suhteen pikkasen erilaiset, niin siihen ei oikein voi verrata...

                    Comment


                    • #11
                      Hmm. Ok. Kiitos infosta.
                      Beekasi näyttäis olevan aika epäkiitollinen nostettava, alkaen ihan tunkkihommista.

                      Comment


                      • #12
                        Katsurina voin kertoa että sähköset käsijarrut voi testata dynolla eikä ne rikki mene. Jotkut autot eivät anna kytkeä sähköistä käsijarrua jos renkaat pyörivät.

                        Mitä noihin päästömittauksiin tulee niin jos ei kierrä enempää kuin sen 2800rpm niin sitten ei kierrä. Kyllä ne päästöt tulee tuollakin kierrosluvulla luotettavasti mitattua.

                        Tuo sinisellä ympyröity nostokohta on oikeastaan ainut paikka mistä voi auton keventää.

                        Comment

                        Working...
                        X