No höh. Toukokuussa vaihdettiin koneeseen uusi termostaatti auki jumittuneen tilalle, kun lopulta oivalsin että lämpömittarin neula ei ole noussut paljonkaan pariin kolmeen vuoteen.
Nyt kyllä lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämmettyään kunnolla kone alkaa savutella sinistä, tyhjäkäynnillä vähän ja tyhjäkäynniltä polkaistessa pöläyttää. Kylmänä/puolilämpimänä sen paremmin kuin korkeammilla kierroksilla ei näyttäisi savuttavan. LiquiMolyn HC7 5W40-öljyä kuluu luokkaa 0.75 litraa / 1000 km.
Oireen perusteella venttiilien kumit näyttäisi todennäköisimmältä syypäältä, mitäs muita vaihtoehtoja? Mitähän tuonkin korjautus tulisi suunnilleen maksamaan. Halvin korjaus olisi varmaan vaihtaa vanha termostaatti takaisin :)
Nyt kyllä lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämmettyään kunnolla kone alkaa savutella sinistä, tyhjäkäynnillä vähän ja tyhjäkäynniltä polkaistessa pöläyttää. Kylmänä/puolilämpimänä sen paremmin kuin korkeammilla kierroksilla ei näyttäisi savuttavan. LiquiMolyn HC7 5W40-öljyä kuluu luokkaa 0.75 litraa / 1000 km.
Oireen perusteella venttiilien kumit näyttäisi todennäköisimmältä syypäältä, mitäs muita vaihtoehtoja? Mitähän tuonkin korjautus tulisi suunnilleen maksamaan. Halvin korjaus olisi varmaan vaihtaa vanha termostaatti takaisin :)
Comment