Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 typ89 tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 typ89 tyhjäkäyntiongelma

    Kaverilla on 80 1.8s -89 240tkm ajettu ja käy tyhjäkäyntiä röpöttämällä ja muutenkin mielestäni laiska verrattuna muijan edesmenneeseen 350tkm ajettuun audiin. Audi leimattu hetki sitten ja päästöt ok,vaihettu ehjä kumijuttu kaasarin alle ja virranjakaja ym jutut ok. Mistä vikaa etsimään?

    #2
    Veikkauksia:

    - Imu tai pakoventtiilissä reikä tai vuoto, pitäs kyllä jotenkin näkyä päästömittauksessa.

    - Kaasuttimen kaikki alipaineletkut, onko ehjiä?

    - Sytytysennakko, kannattaa tarkistaa.

    - Perusjutut vielä, eli tulpat,virranjakajan kansi ja pyörijä sekä tulpan johdot.

    Siinäpä ne mieleeni tulevat mahdolliset vikakohteet.

    Ai niin ja jakopään ajoitus vielä.

    Comment


      #3
      Kaveri tarkisti letkut,tulpat,virranjakajan ja kaikki olisi ok mutta tyhjäkäynti röpöttää ja kone heiluu vieläkin. Kaveri osti auton talvella ja silloin paisaripönttö oli melkein tyhjä,se täytettiin mutta ei mennyt montaa päivää niin taas melkein tyhjä. Kansivikaa epäilin mutta voisiko olla niin että pönttö olisi jossakin vaiheessa ajettu tyhjäksi jolloin ilmaa koneessa ja sen vuoksi hörppi nestettä kerralla niin paljon koska myöhemmin nesteen häviäminen hidastui. Audi myös savutti valkoista harsoa talvella joka on merkki kansiviasta mutta koska autolla ajetaan erittäin vähän niin ajattelin sen johtuvan siitä. Tällä hetkellä nestettä ei häviä,lämmöt ei seilaa ja pysyy ok,päästöt oli keväällä konttorilla ok. tuo tyhjäkäynti rassaa,ja audi on muutenkin laiska verrattuna meidän vanhaa.

      Comment


        #4
        audi 80 tyhjäkäyntiongelma

        olentaistellu saman ongelman kanssa, mulla on moottori ok.jos kaasutin versio toden näköisin
        syy kaasutin tulvii kohokammion neulaventiili jumii ,
        silloin kyllä tyhjäkäynti katoaa ja on laiska
        kulkemaan

        Comment


          #5
          Mutta eikös silloin pitäisi konttorilla testerissä näkyä jos tuota tekee? Kone käy heti paremmin kun tyhjäkäyntiä nostaa mutta laiska on.

          Comment


            #6
            Kuinkas audin jakopään merkit piti olla kun jaon tarkistaa? Koneena siis tuo 1.8s -89.

            Comment


            • #7
              Tuossa koneessa venttiilin ohjurin kumit on noilla vuosilla tavallisesti ihan valmista kamaa. Ei paljon kyllä liity noihin oireisiin, mutta kannen puolelle kurkkaaminen ei olisi huono ajatus. Uudet hydr. nostimetkin kannattaa varmaan vaihtaa.

              Comment


                #8
                Audi ei pöläyttele eikä vie öljyä. Kone ei myöskään raksuta mikä olisi merkki lopuista nostajista, ongelmana on vain tuo röpöttävä ja konetta heiluttava tyhjäkäynti.

                Comment


                • #9
                  Lainataanpa ketjua kun samat ongelmat eikä oo tähän vastuasta ilmoitettu.

                  Eli tossa mammalla on tommonen -88 mallin 1.8s audi, josta se tos joulun tietämissä onnistu särkemään koneen. No nyt kun oli vihdoinkin vähän joutoaikaa niin vaihdoin sinne toisen samanmoisen tilalle, ja ilmeni tää konetta ravistava tyhjäkäynti. Kaasari on otettu vanhasta koneesta kun tää nykyinen oli kokenut pieniä palovaurioita, ja vanhassa koneessa toi toimi ihan hienosti. Koneen anturitkin on otettu vanhasta koneesta kun oli puolet mykkiä. Käynnistettäessa bensa haisee ihan törkeen paljon. Toi jakajan alipainekello pittää käydä tarkistamas viel tännään kunhan kerkee töiltä lähteen, ennenkin moinen (toisen merkkisessä kylläkkin) aiheuttanut ongelmia.

                  Comment

                  Working...
                  X