Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljylinjojen teettäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Öljylinjojen teettäminen

    Löytyykö Suomesta enää firmaa, joka teettää öljylinjoja mallin ja mittojen mukaan?
    Helsingistä kokeiltu niin HydroMarket kuin Hiflex, ei onnistu.
    Kuvassa mallia putkista ja päistä, jotta näkee mitä pitäisi saada tehtyä. Ja kuten mallissa, putkesta/ letkusta.
    Kaikki kuitin kirjoittavat tekijät otetaan ilolla vastaan, olkoot vaikka Rovaniemellä.

    Kyllä mä vielä 10v sitten sain teetettyä näitä missä vaan, ei näköjään enää...
    Edit: Sen tiedän että tehostajien letkuja ei enää saa kunnolla teetettyä, kun vetoavat mahdolliseen vastuuseen. Mutta ei tuo liitos minusta ole muuttunut mihinkään, nyt kaikki tarjoaa ei oota nippoihin tai putken päähän laitettavaan helmeen.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut pulla; 12.7.2016, 17:02.

  • #2
    Ei ihan Rovaniemellä asti, mutta Oulussa. Teetin työn puolesta jokusen letkun kolmisen vuotta sitten kailatecillä. Tekivät odotellessa letkun mallista.

    Comment


    • #3
      Kysy salhydrolta Nurmijärveltä

      Comment


        #4
        Samaa firmaa HydroMarketin kanssa.

        Comment


          #5
          http://www.nestepaine.fi/ Vantaalla, onnistunut kaikki öljyletkut, myös korkeapaine, mitä erinäisimmillä liittimillä. Ja päälle vielä loistava palvelu.

          Comment


            #6
            Nestepaine unohtui kokonaan, kiitos, sinne nokka huomenna.

            Comment


            • #7
              Miksei hydrosta tai hiflexsist onnistu enää? Ei siit kauaa oo ku kävin teettää.

              Comment


                #8
                Sanoivat että putkeen eivät voi tehdä tuota päätä. Ja että voitelu/ pa-linjoissa liittimet joita ei heiltä löydy. Tämä vastaus Hydro Marketista ilman että edes katsoo hyllyihin.
                Hiflex sentään yritti ja totesi etteivät saa putkea tehtyä, eikä sopivia liittimiä.

                Teetin urssiin tehostajan letkun myös joku aika sitten, ei ongelmaa. Nyt eivät enää tee sitä missään. Hiflexistä kysyi nyt heti onko tehostajaan, jos olisi ollut, eivät tekisi.

                Pitänee kohta ostaa laitteet joilla noita tehdä, kun ei isoja enää kiinnosta. Alkaa nuo vanhempien putket maksamaan satoja, jos edes saa, niin pääsee jo tuloille jos puolella tekee.

                Comment


                  #9
                  Porvoon mittaletku

                  Comment


                    #10
                    Tarviiko putkeen edes tollasta päätä? Eikö siinä menis ihan normi helmikin?

                    Comment


                      #11
                      Sen tietänee ammattilaiset. Jos eivät pysty/ halua/ kiinnosta tarjota vaihtoehtoja tai tehdä koko hommaa ( mikä tuntuu olevan syynä) niin minkäs sille voi.

                      Comment


                      • #12
                        Meka-Laite Vantaa.

                        Talvella teetin tehostimeen letkut tuolla.
                        Sahattiin puristusholkit kahtia, ja käytettiin alkuperäiset päät niissä kohdissa mihin ei sopivaa hytikkaliitintä ollut saatavilla.

                        Comment


                        • #13
                          Joensuussa Jokihydro Oy teki meille kaverin jenkkiin muutaman jarruletkun reilu vuosi sitten mallin mukaan.

                          Comment


                            #14
                            No nyt tuli selkeyttä. Saksalaiset on tehneet liitokset millisellä kierteellä ja tuumaisella tiivistepinnalla. Siksi hytikkaliikkeet myy eioota. Se maailma kun ei tunne moista liitosta.
                            Mitään järkevää vaihtoehtoa ei Nestepaineen meis keksinyt, jolla homman voisi tehdä niin, että kestää päivänvaloa.

                            Meni siis uusien tilaamiseksi.

                            Comment


                            • #15
                              Ton letkun sais vaihdettua ilman ongelmaa tohon kuvan kokoonpanoon.
                              Pätkä uutta letkua, ja uudet holkit prässäämällä paikalleen.

                              Comment


                                #16
                                Jep. Tarve olisi vaan saada myös putki uutta ja liittimet päähän. Kuvan putki on se paras noista kaikista, pari on varttia vaille puhkimätiä. Joten kaikki on saatava.
                                Menee nyt orkkikset tilaukseen, kun ei muuten tunnu apua löytyvän. Pitäisi kuitenkin saada varmaa laatua ja kokonaan uudet.

                                Comment


                                  #17
                                  Onko liittimen lähellä tilaa ja onko liittimen lähellä ehjää putkea? Putki poikki ja hitsaamalla tai helmellä putkea jatkoksi. Siitä sitten eteenpäin letkulla, jonka pystyvät tekemään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Olisi vielä sellainen vaihtoehto, että sorvauttaa putkeen, juntturiin ja siihen mihin putki asennetaan, uudet helmet messingistä. Juuri tällä viikolla sorvautin erikoishelmiä 5mm putkelle, jossa helmen molemmat päät oli eri kokoiset ulkohalkaisijaltaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Liittimen lähellä on ehjää osassa putkia, osassa ei. Liitoksien kohdalla on kolmessa päädyssä 180-asteen mutkat, joihin ei teflonletku taivu, siksi pitäisi olla putkea liittimiin. Muuten nämä voisi tehdä letkusta kokonaan.

                                      Laitanpa nyt kuvat kaikista putkista vielä. Jos joku tuntee pystyvänsä tähän, millä tekniikalla tahansa niin että voi antaa takuuta hommalle, niin minä ja asiakas kiittää.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Nuo liitokset ja kierrekoot lienee samanlaisia, mitä monessa mallissa. Joten sellaisia löytyisi varmasti edullisesti, niiden väliin tarvitaan vain putket ja letkut samaan tapaan, kuin tuossa ehdotin. Muuta en itse ainakaan enää keksi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mitäpä jos vaihtaisi sen jäähdyttimen johonkin yleismalliseen ja tekisi sille kokonaan uudet letkut? Voisi päästä paljon halvemmalla.

                                          Comment


                                            #22
                                            Putkien toisessa päässä on liitoksen kannalta sama ongelma silti.
                                            Toki jos teettää kaikkiin uudet nipat niin sitten. AMW olisi tehnyt homman parilla Setrabin kennolla ( orkkiskenno on siis jaettu kahteen, toisessa osassa laatikkoöljy, toisessa moottori), mutta laskettuna kennot ja uudet mittatilausletkut ( jos niitä voisi käyttää) ja työt, niin olisi oltu samoissa tai yli.
                                            RS6 konehuoneeseen on aika nihkeä työntää letkuja putkien tilalle, tilaa on todella vähän, siis todella vähän. Ja koska putket tekee ahtaissa paikoissa todella jyrkkiä mutkia, ei teflon letku pysty samaan. Ulkomitta letkussa kasvaa melkoisesti jos tahtoo saman sisämitan mitä noissa putkissa on ja sitten loppuu tila ja vieläkään ei käänny tarpeeksi tiukasti.
                                            Toki jos letkujen reittiä muuttaisi jne. niin sitten saisi mahtumaan.

                                            Laitettiin suosiolla kuitenkin uudet orkkisputket tilaukseen. Saadaan auto nippuun kohtuu ajalla ja ei tarvitse miettiä sopivuuksia tms.
                                            Saatiin viilattua hintaakin edes jotenkin järkeväksi AC-Helsingin kanssa, niin ei jäänyt järkeä tilailla ulkomailta.

                                            Kiitos firmoista vinkanneille, nytpä on niitäkin tiedossa muutama lisää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kärsiikö kysyä mikä oli lähtöhinta alkuperäisille putkille?

                                              Comment


                                                #24
                                                4kpl putkia karvan vajaa 1200€

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ulkomaisilta foorumeilta olen oppinut termin "1 standard RS6 currency unit. Or RS c-unit for short" joka kuulemma vastaa tuhatta taalaa, pitää näköjään taas hyvin paikkansa näiden autojen kanssa, ostat melkein mitä vaan niin maksaa vähintään tuon yhden RS-yksikön verran..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Toinen äärihankala asia tuntuu olevan ilmastoinnin letku-putkiasetelmat. Joku aika sitten eräs harrastajatoveri soitteli ja kysyi että olisiko vinkkiä missä saisi putkia teetettyä, meinaa niillekin tekijä olla kiven alla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä niitä ilmastoinninkin putkia vielä muutamat tekee, mutta joskus paikat on hankalia ja loppujen lopuksi hintaero uuteen putkeen jää niin pieneksi ettei kannata.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X