Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 turbon hengettömyys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 200 turbon hengettömyys

    Eli mikä mahtaa olla vikana kun ei kiihdy sitte millään ja ihan oikeesti kun välillä on meinaan 80Kmh niin V..... tiukassa että huh huh. joskus kylmänä ehkä pelaa mut kun lämpenee niin sit se H.......ti alkaa taas ja ahtopaineet nousee normaalisti et siellä se vika ei ole.ja viasta sen verran vielä että kun esim. pakkokakkosella kiihdyttää niin se kiihtyy silleen aaltoilemalla et ihan niinku se ei sais besaa kunnolla. Ja sitten kun se oikeen ahistaa niin se pelaa niiku osakaasulla meinaan noin neljäsosakaasun jälkeen ei tapahdu ei sitte niin mitään. Ei kai se vaan ole se kaikkien vikojen äiti meinaan se BENSAPUMPPU kun tankista kuuluu semmonen suhina vaikka korkkikii on kiini että se kuuluu parin metrin päähän ihan oikeesti. kone on mc tyyppi eli se katti versio. Niin ja käykö 84 audi 200 bensapumppu tähän 90 vuosimalliin vaikka se vanhempi on kg moottorilla mut eihän sen pitäs vaikuttaa.

    #2
    Manaaja on käynyt autossa ja manannut henget pois?

    Koska hieman vaisuhkosti tuossa on lisäinformaatiota muuta kuin, että ilmeisesti auto ei oikein kulje, heittäisin lonkalta, että ahtopaineita uupuu, sikäli mikäli moottori muuten toimii ok, eli kiertää ylös saakka. Jos englanninkieli sujuu, niin tässä oivat diagnostiikat 10V ja 20V moottoreiden ahtopaineongelmiin:

    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ing/boost.html

    http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../20vboost.html

    Comment


      #3
      sillon kun se okeen kettuilee niin se ei yksinkertasesti jaksa kiertää ylös asti ja kun pistää kaasun pohjaan niin rupee paukku putkessa niiku se vetäs laihalle . sähköpuoli on uusittu.

      Comment


        #4
        Onko varmasti ahtovuodot tarkistettu, joskus ittellä oli turbolta letku hieman irti, niin ei käyny ollenkaan lämpöisenä, mutta kylmänä onnistui jotenkin toimia lisärikastuksen ansiosta.

        edit: tarkista myös ilmamittarilta turbolle tulevat letkut, nekin on tuota menohalujen puutetta saanut aikaan joskus.

        Comment


          #5
          Imuilman lämpöanturin vois kans huutaa tähän, vaikkei varmaan ihan noin paljon kulkuun välttämättä vaikuta. Kannattaa ottaa irti ja katsoa, että sen vastuksen molemmat koivet on kunnolla kiinni ja että anturille tulevat johdot on kiinni. (omassa oli toinen johto irti ostettaessa, korjauksen huomasi kulussa selvästi)

          Comment


            #6
            edit: tarkista myös ilmamittarilta turbolle tulevat letkut, nekin on tuota menohalujen puutetta saanut aikaan joskus.
            Joo toi vois olla ihan kattomisen arvonen juttu toi pitää tsekata.

            Comment


              #7
              Imuilman lämpöanturin vois kans huutaa tähän, vaikkei varmaan ihan noin paljon kulkuun välttämättä vaikuta. Kannattaa ottaa irti ja katsoa, että sen vastuksen molemmat koivet on kunnolla kiinni ja että anturille tulevat johdot on kiinni. (omassa oli toinen johto irti ostettaessa, korjauksen huomasi kulussa selvästi)
              Kaikki ideat ovat tervetulleita missä tommonen muuten sijaitsee . Kun oireisiin toi vois passata kun moottori on lämmin niin sillon se kertakaikkiaan halvaantuu kylmänä pelaa jotenkuten ja tässä kun oli se pakkasyö niin aamulla kun lähti ajaa niin jumankekka sehän liikkukii mutta kun se lämpes niin arvaappa niiiin se h.....ti alako taas .

              Comment


                #8
                Toi lämpöanturi löytyy joko imusarjan päältä heti kaasuläpän jälkeen tai kuulerin imusarjan puoleisesta päädystä.

                Comment


                  #9
                  Joo pääsin vihdoin kattomaan tonne pellin alle niin ilmavuotohan se siellä oli eli se pikku T haara joka tulee sinne venttiilikopan pääle oli niin p......a kun olla taitaa ja kun auto oli käynnissä ja heilautti sitä haaraa niin sammua tupsahti joka kerta.Kävin tilaa ton haaran ja maanantaina sen pitäs olla niin pääsee kokeilee et miten kävi se on kyllä varmaa et ei se huonommaksi mene vaan jos siellä on vielä muita ilmavuotoja vai pääsikö näin halvalla 56erkkaa niin mä kerron sitte et miten äijän kävi.

                  Comment


                    #10
                    Sain eilen ton letkun pätkän ja laitoin paikalleen ja nyt pelaa kylmänä paremmin jotakuinkin kaikki hepot tallella ehkä vielä pikkusen ontuu ja kiihtyy aaltoilemalla.mutta kun lämpenee niin sit se alkaa ontumaan ihan tunteella.
                    Olisko kellää mitään ideata et mikä se vois olla vikana. Se bensapumppu huutaa ainaski kun hyeena
                    ja nyt on ilmavuodot tukittu.Mihin asti toi lamda anturi on pelissä mukana:autolla aettu 296 tuhatta eikä ikinä vaihettu samoin on ton bensapumpun laita.Ja ilmalämpöanturi oli kans kunnossa.
                    Niin ja käytiin joutuu sahaamaan pitkään ja paremmin lähtee jos laittaa kaasun yli puolenvälin.
                    Ikinä se ei lähe avainta vilauttamalla vaan pitää ihan asenteella sahata varsinkin lämpimänä

                    Comment


                      #11
                      Ainakaan kaasu pohjassa ajettaessa ei lambdaa käytetä.

                      Comment


                        #12
                        Joo nyt vaihdoin ton bensapumpun ja suunta parempaan meinaan et kylmänä kiihtyy huomattavasti paremmin ja lähti se saatanmoinen suhina sietä tankista pois ja ei nyki ollenkaan . Mutta kun lämpenee niin sit se halavaantuu ja osakaasulla kiihtyy jotenkuten mutta ei kestä laittaa kaasun yhtään enempää tai rupee paukkamaa putkessa . miten sen lamdaanturin vois testata kautta mitata ku ei enää tule muuta mieleen ilmavuodot on katottu.

                        Comment


                        • #13
                          Niin onko kyseessä 10 vai 20v kone?

                          Comment


                          • #14
                            200 Turbo on 10V koneella.

                            Edit:
                            Jaa,ja olihan tuolla ihan ekassakin...
                            kone on mc tyyppi eli se katti versio

                            Comment


                            • #15
                              Jaa enpä hoksannu lukea koko rimpsua uudelleen, se oli sinne näköjään muokattu.

                              Hakuammuntaa: lämpötila- tai nakutusanturissa ongelma? Tuon ikäisessä lienee sytytyspuolikin kannattaa tutkailla läpi, esimerkiksi sytkävahvari. Lämpöisellä koneella heikossa hapessa oleva vahvari ei jaksa enään sytyttää kylmäkäynnistys-rikastukselta laihemmalle tipahtavaa seosta.
                              Mitä sähköpuolelta on uusittu tarkalleen?

                              Comment


                                #16
                                Mitä sähköpuolelta on uusittu tarkalleen?
                                Tulpat tulpanjohdot jakajan kansi pyörijä ja se monitoimianturi on kans uusittu

                                Comment


                                  #17
                                  Niin tuli tossa mieleen että mikä mahtaa olla normaali lämpötila nuissa kun jos asialla spekuloidaan niin voisko olla ihan semmonen vika että se kävis liian lämpimänä koska entinen termostaatti nosti lämmöt vaan tonne 50 ja 90 puoleenväliin ja ei ollu tommosia ongelmia koska rikastus oli mukana ja kun tossa joulun alla vaihdoin ton termostaatin niin se nostaa näin kesällä ne lämmöt tonne 95 paikkeille ja se termostaatti on tarviketermostaatti. Eli se vaan nostaa yksinkertasesti lämmöt liian ylös ja sen takia seokset menis liian laihalle. Onhan tää kaukaa haettu MUTTA JOS.
                                  Kun olen kuullut noista tarviketermostaatteista juttuja et ne ei oikeen pelaa kunnolla vaan nostaa lämpöjä liikaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo käytin audia mittarissa niin tuli faktaa pöytään eli se ei rikasta seosta vaikka kuinka kaasuttelee eli ne seokset menee laihalle heti kun kaasua painaa ja happiarvot on taivaissa onko kellään ideoita mistä tämä johtuu asentaja tuomitsi ruiskun jakajan mutta lamdakin on hiastoiminen niin en tiijä itellä kävis vielä mielessä kokeilla vaihtaa toi lamdaanturi ja alottaa sieltä koska toi ruiskun jakaja oli laakkosella sen verran suolasen hintanen kun se on se uudempi malli jota ei saa vielä vaihtoosana (3190 euroo)niin mä vaikka ajan ton ennen paalaimeen kun ostan laakkoselta ton osan jos se vika onkin siinä kun ei tiijä miten niitä osia sais tuotua saksasta.
                                    Meinaan että V-käyrä alkaa pikkuhiljaa olla noususuhdanteessa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itellä nyt on tietysti ihan erilainen vekotin, mutta kerronpa silti.

                                      Sai lambdan lämmityksen hajoominen ja putken lievä vuotaminen ennen lambdaa aikaan sen että kylmänä pääsi eteen päin, mutta lämpimänä ei sitten mitenkään muuten kuin täyskaasulla. Aika haastavaa (joskus jopa mukavaa...) muuten ajella ruuhkassa pääkallokeleillä kun ei käyny ees tyhjäkäyntiä. Korjaamolla ehdottelivat kanssa määräjakajaa ja ilmamäärämittaria, sillä eihän lambda voi muka tollasta tehä. Voi gsus että meikäläinen taisteli tuon kanssa sillon. Oli aika helppo testata silleen, että otti lambdan johdon irti ja nollas ecun ottamalla akun kenkää irti. Tosin mulla ei ollu sillon katti kiinni. Niin ja hyvinkin laihalle veti mullakin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo kiitos kumminkin kertomukseta koska oireet oli ihan samallaiset kun mullakii. Ja nyt kun viikonloppuna kokeilin ajaa lamdan johdot irti niin se pelas aika lailla samalla tavalla mut ei paukkunu putkessa että jos pelas vähän paremminkin HUOM VÄHÄN. mut silleen että olis niiku sama onko lamdassa johdot kiinni tai irti.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X