Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihtoaskia 1.8t:hen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaihtoaskia 1.8t:hen

    Taidan olla melko epäonnen soturi kun kaikista VAG-kulkineista joita käytän tuntuu vaihteistot leviävän. Nyt on työautosta, Octavia 20V Turbo combi vm 2000, perän rattaat hajonneet ja silppu ilmeisesti rikkonut tarpeeksi muita rattaita/laakereita ja kuulemma myös vaihteiston koteloa, että RintaJouppi suositteli kokonaan uuden vaihdelaatikon tilaamista, ilmeisesti tehtaalta asti. Ei kovin realistinen vaihtoehto kun varaosahaulla löytyy vastaavien Ocujen laatikoita neljäsosaan uuden hinnasta.

    Ongelmana on vaan se, että varaosahausta löytyy 3kpl 1.8t Octavian 5-v laatikkoa, kaikki eri tyyppiä... Omassa on siis AGU-kone ja ECW-laatikko. Purkamoista löytyy yksi ECW (kaukana, muuten olisi 1. vaihtoehto), EHL (lähellä, vähän kalliimpi, sopiiko?) ja ENJ (lähellä tosi kallis, sopiiko) enkä osaa Etkasta etsiä miten nuo ovat keskenään vaihdettavissa.

    Auto on merkkiliikkeessä, laatikko räjäytettynä ja alkuviikosta pitäisi saada päätös aikaiseksi millä jatketaan...löytyisikö apuja? Mitä eroja noissa laatikoissa on? Entä sopisiko tuohon 1.8t Leonista purettu 6-pykäläinen aski? ;D

    Niin - hajoamisen syy löytyy kyllä ratin ja penkin välistä, sen myönnän. 311Nm@3300rpm (MTM) turhan huoletta käyteltynä ei ilmeisesti ollut pitkän päälle hyväksi voimansiirrolle. Johan siitä tulikin puslat, iskarit/jouset, laakerit ja torsiovarsi vaihdettua...odotin ehkä kuitenkin jostain syystä että olisi kytkin alkanut luistaa ennemmin.

  • #2
    Jos pystyt yksityiseltä ostamaan niin multa löytyis A3 1.8T:n vaihdelaatikko, koodia en nyt muista mutta voin selvittää. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...552&highlight=

    6V laatikko käy kun vaihtaa kaiken siihen liittyvän. Eli vaihdekepin, vaijerit, vetarit, vauhtipyörän, kytkimen, startin...

    Comment


      #3
      Jos kuitin saa ja hintaa jää alle rompparien "takuuosien" hinnan, ei yksityiseltä ostamisesta tule ongelmaa. Pieni ongelma on, että auto on tosiaan merkkihuollossa, eikä esimerkiksi LMS:llä, tai muulla joustavammalla pajalla. Pitää kartoittaa mikä on RJ:n into lähteä tekemään vaihtoa, jos uusi osa poikkeaa tarpeeksi orggis-schemasta.

      Eli jos saat sen tyypin kaivettua ja tarvittaessa kuvia tai varaosanumeroita toimitettua JA kokonaishinta jää alle tuon halvimman romppari-ECW laatikon, voin harkita tuon pois ostamista. Edelleen on kyllä vähintään akateeminen kiinnostus noiden muidenkin laatikoiden sopivuudesta.

      Comment

      Working...
      X