Taidan olla melko epäonnen soturi kun kaikista VAG-kulkineista joita käytän tuntuu vaihteistot leviävän. Nyt on työautosta, Octavia 20V Turbo combi vm 2000, perän rattaat hajonneet ja silppu ilmeisesti rikkonut tarpeeksi muita rattaita/laakereita ja kuulemma myös vaihteiston koteloa, että RintaJouppi suositteli kokonaan uuden vaihdelaatikon tilaamista, ilmeisesti tehtaalta asti. Ei kovin realistinen vaihtoehto kun varaosahaulla löytyy vastaavien Ocujen laatikoita neljäsosaan uuden hinnasta.
Ongelmana on vaan se, että varaosahausta löytyy 3kpl 1.8t Octavian 5-v laatikkoa, kaikki eri tyyppiä... Omassa on siis AGU-kone ja ECW-laatikko. Purkamoista löytyy yksi ECW (kaukana, muuten olisi 1. vaihtoehto), EHL (lähellä, vähän kalliimpi, sopiiko?) ja ENJ (lähellä tosi kallis, sopiiko) enkä osaa Etkasta etsiä miten nuo ovat keskenään vaihdettavissa.
Auto on merkkiliikkeessä, laatikko räjäytettynä ja alkuviikosta pitäisi saada päätös aikaiseksi millä jatketaan...löytyisikö apuja? Mitä eroja noissa laatikoissa on? Entä sopisiko tuohon 1.8t Leonista purettu 6-pykäläinen aski? ;D
Niin - hajoamisen syy löytyy kyllä ratin ja penkin välistä, sen myönnän. 311Nm@3300rpm (MTM) turhan huoletta käyteltynä ei ilmeisesti ollut pitkän päälle hyväksi voimansiirrolle. Johan siitä tulikin puslat, iskarit/jouset, laakerit ja torsiovarsi vaihdettua...odotin ehkä kuitenkin jostain syystä että olisi kytkin alkanut luistaa ennemmin.
Ongelmana on vaan se, että varaosahausta löytyy 3kpl 1.8t Octavian 5-v laatikkoa, kaikki eri tyyppiä... Omassa on siis AGU-kone ja ECW-laatikko. Purkamoista löytyy yksi ECW (kaukana, muuten olisi 1. vaihtoehto), EHL (lähellä, vähän kalliimpi, sopiiko?) ja ENJ (lähellä tosi kallis, sopiiko) enkä osaa Etkasta etsiä miten nuo ovat keskenään vaihdettavissa.
Auto on merkkiliikkeessä, laatikko räjäytettynä ja alkuviikosta pitäisi saada päätös aikaiseksi millä jatketaan...löytyisikö apuja? Mitä eroja noissa laatikoissa on? Entä sopisiko tuohon 1.8t Leonista purettu 6-pykäläinen aski? ;D
Niin - hajoamisen syy löytyy kyllä ratin ja penkin välistä, sen myönnän. 311Nm@3300rpm (MTM) turhan huoletta käyteltynä ei ilmeisesti ollut pitkän päälle hyväksi voimansiirrolle. Johan siitä tulikin puslat, iskarit/jouset, laakerit ja torsiovarsi vaihdettua...odotin ehkä kuitenkin jostain syystä että olisi kytkin alkanut luistaa ennemmin.
Comment