Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI Käynnistysääni resonoi - A7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0TDI Käynnistysääni resonoi - A7

    En löytänyt googlesta enkä haulla mitään, mutta toivottavasti se ei tarkoita automaattisesti suurta vikaa...

    Auto on 2011 mallin A7 180kw koneella, abt:n erillinen ohjainlaitepäivitys tehty uutena. Ajettu 180tkm

    Olen ajanut autolla n. 5tkm ja kun auton käynnistää kylmänä, kuuluu käynnistyksen jälkeen moottorista sekunnin kestävä jonkinmoinen resonointi ääni. Jos sammutan auton ja käynnistän uudelleen ääntä ei tule. Myyjä sanoi, että tällainen ääni kuuluu tulla, mutta huollossa sanottiin, että ei kuullosta normaalilta.

    Onko tällaista tullut jollain vastaan? Korjaaja sanoi, että saattaa johtua ketjun kiristäjästä yms. Kiitos lisätiedoista. Vikakoodeja ei löydy.

    #2
    Mistäpäin ääni kuuluu?

    Comment


    • #3
      Ketjunkiristäjä...

      Comment


      • #4
        Moottorin kansipahvin alta jostain.. onko kyseessä siis kiristäjä? Mitä tälle voidaan tehdä? Onko vaarallinen siinä mielessä, että voiko mennä jotain isosti rikki? Mulla on vielä 10tkm takuuta autoon.

        Comment


          #5
          Kuulostaa ketjuvialle. Ja tuossa uudessa koneessa on se kiva puoli, että pelkkä kiristimen vaihto vaatii laatikon irroittamisen ja hitosti kaikkea muuta.
          Suosittelen viemään marmorille, jos takuuta vielä on.

          Comment


          • #6
            Onko jollain 3.0TDI A7 että osaisi sanoa että kuuluuko omasta moinen ääni koska kaveri ketä haki autoni saksasta, on tonut niitä n. 40kpl ja sanoi että jokaisesta tuo resonointi kuuluu kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja löy vetoa koko firmastaan, että auto on täysin ehjä ja että ääni on ominaisuus.

            Comment


              #7
              Kaarinasta löytyy. 0400 923566

              Comment


                #8
                Ketjuja ja kiristimiä on marmoreilla korjailtu kohtuu tahtia.

                Comment


                • #9
                  Kuluessaan rämäyttää ketjua ja varsinkin pidemmän seisonnan jälkeen. Taitaapa jopa ohjekirjassa olla teksti, että voi näin tehdä. Jotku yksilöt tekee herkemmin ja onhan se merkki että kiristintä tarvitaan... En tiedä onko uudemmissa "ominaisuus". Omat 180kw ja 176kw 3.0 tdi eivät sitä tehneet (tee), mutta ässän bensa kasi teki. Toimi kuitenkin.

                  Comment


                  • #10
                    Video

                    Ohessa kuvattu video josta äänen kuulee.
                    https://vimeo.com/173683348

                    Comment


                    • #11
                      Youtubista voi käydä kuuntelemassa videoista tuota ketjunkiristäjien rallatusta vaikka näillä hakausanoin: https://www.youtube.com/results?sear...+3.0+tdi+chain

                      Minun korvaan se kuulostaisi samalta.

                      Comment


                      • #12
                        Onko siis ominaisuus vai pettävä artikkeli? Täytyykö tuolle tehdä jotain?

                        Comment


                        • #13
                          Luultavasti samantyyppinen ongelma mitä on ollut V6 bensakoneissakin: http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/...dPdf?id=189354

                          Jos rolahtaa vain vähän startissa ja loppuu sitten heti niin ei ole pakko tehdä vielä mitään. Yleensä ongelma pahenee ilmojen kylmetessä joten kesällä on vähän paha sanoa onko kuinka akuuttia.

                          Johtunee siitä että kiristimen/kiristimien tiivisteet falskaa hieman ja kestää pari sekuntia että paineistuu kunnolla.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on ostotakuuta vielä 10tkm jäljellä. Omavastuu on toki 500€. Onko sellainen homma, että jos lähdetään ennaltaehkäisevästi korjaamaan, tulee iso lasku? Koska muutoin mun kannattaa käydä pyytämässä audilta lausunto siitä, että kuluva osa on menossa ja korjauttaa se takuuseen.

                            Comment


                            • #15
                              On se aika iso homma lähteä kiristimiä vaihtamaan, varmasti puhutaan ainakin parin-kolmen tonnin laskusta. Jos saat ennaltaehkäisevästi korjautettua 500e omavastuulla niin kannattaa ehdottomasti.

                              Comment


                                #16
                                Sanoisin että marmorilla puhutaan 4-numeroisesta summasta ja eka numero ei ole 1.

                                Comment


                                  #17
                                  Onko tuo ongelma tietyn ikiäisissä eli korjattu uudemmissa?
                                  Aika kalliin näköinen vanhemmiten tuo 3 litrasen jakopää

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kalliin näkönen, mutta siellä kun ei ole 1400€ edestä säätimiä nokissa, kuten bensassa, niin tarpeet saa noin tonnilla tai hitusen päälle. Työt sitten erikseen. Ei se loppupelissä ihan älytön hinta ole jos yhdellä ketjulla ajaisi noin kolmekin jakohihnan väliä vähintään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mites näiden uusien dieselien kanssa nyt on? Koska nuo ketjut ja kiristimet on vaihtokunnossa? Näitä kolmelitrasia kun alkaa käytettynä olemaan jo hyvissä hinnoissa, mutta ei juuri hotsittais mennä ekaksi ketjua korjaamaan tonneilla.

                                      Onko näihin esim A6 4G -11-> tuo ketjunvaihto saman hintainen kun noissa vanhemmissa? Jollakulla jo kokemusta marmorin ja Forsin hinnoista?

                                      Comment


                                        #20
                                        Olet kai jo löytänyt tämän? Kysymyksesi sopisi paremmin sinne.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X