Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 AAN puutuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urS4 AAN puutuu

    Jep, aiheesta on paljon juttua :) ja kovasti olen niitä yrittänyt tutkailla. Kuitenkin jotain omituista on tekeillä, tässä hieman infoa:
    Välillä kulkee kuin ei mitään, välillä taas rupeaa puutumaan meno, ei vain tahdo kulkea, ellei pikkuisen höllää kaasua, ja taas lisää. Tuollakaan ei aina vaikutusta. Ei kuitenkaan pätki, vaan menee, mutta tehottomasti. Menohaluttomuutta on ahdoilla, ja alipaineen puolella. Ei niinkään kiinni kierroksista tai kaasun asennosta. Enemmän kuitenkin tekee tuota näin hieman lämpöisemmillä keleillä. Tarkastettua:

    -Vikakoodit, ei löydy
    -Tulpat / johdot ok.
    -Ei öljyä poteroissa
    -hukkaportin kalvo ehjä
    -N75 lähes uusi, pitäisi toimia
    -ahtovuodot katsottu, ei paineistuksella enää kuulu suhinoita
    -MAF tuntuisi olevan kunnossa, ja putsattu
    -By-pass mallia forge, ja toimii ilmeisesti kuten pitääkin, ei kuulu ylimääräisiä kikatuksia ahtimesta.

    Katseet kääntynyt lambdan suuntaan, tuossa hieman logia vag comilla otettuna, arvoista en juurikaan mitään ymmärrä, mutta ilmeisesti heittelee hieman turhia. Logia ottaessa autossa esiintyi tuota tehottomuutta lähes kokoajan. Mitähän vielä voisi tarkistella, miten paljon esim ISV voi vaikuttaa, vai voiko vaikuttaa mitenkään?

  • #2
    Pentsiininsuodattimeen koskettu Neckarsulmin jälkeen?

    Comment


    • #3
      Melko tuore on bensasuodatin, alta parikymppiä ajettu. Joten siinä luultavasti ei vikaa. Ellei noita ole sitten useampia?

      Comment


      • #4
        Itsellä myös vähän saman sorttisia ongelmia mutta oireet viittaavat kyllä enemmän sytkäosien suuntaa, puola tai päästeaste. Käy ajoittain neljällä, varsinkin kun auto seissyt hetken lämpimänä.

        Comment


        • #5
          Kokemuksesta sanoisin jotta kyseessä on puolavika, kuulostaa tuo kaasun hölläämisen auttaminen ongelmaan liian tutulta. Arvataan vielä, että ongelma ei niin paljon esiinny kylmähköllä koneella?

          Comment


          • #6
            Juurikin hetken seissyt lämmin kone aiheuttaa tuota eniten. Kylmällä harvemmin tekee tuota vikaa. Eli katseet kohti sytkävikaa, nyttenhän olisi oiva kohta päivittää 1.8t sytkäosat koneeseen :-)

            Comment


            • #7
              Itse löysin *****ilevan puolan joskus seuraavanlaisella proseduurilla:

              -kone (puolat) kuumaksi
              -puolapaketti irti
              -jotkin mitä sattuu kynttilät tulpiksi
              -starttaillaan ja ihmetellään erivärisiä kipinöitä

              En tiedä mitä ko. menetelmällä voi mahdollisesti saada tuhottua, vastuuta en tekosistani ota.

              Comment


              • #8
                Jos vian saa ilmenemään tyhjäkäynnillä niin pakosarjan runnereiden lämpötiloja mittaamaan.

                Comment


                • #9
                  -kone (puolat) kuumaksi
                  -puolapaketti irti
                  -jotkin mitä sattuu kynttilät tulpiksi
                  -starttaillaan ja ihmetellään erivärisiä kipinöitä
                  Ei ole ihan 100% varmaa, saako näin asiasta selvää, koska ulkoilman paineessa on kipinään tarvittava jännite huomattavasti pienempi, kun sylinterin palotilassa puristuksen loppuhetkillä.

                  Comment


                  • #10
                    Kyseessä ei varmasti olekaan mikään yleispätevä ohje, mutta omastani paikansin viallisen puolan juurikin noin. Väsyneen puolan tuottama kipinä erosi väriltään selkeästi muista.

                    Comment

                    Working...
                    X