Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 V8 (alumiini lohkoiset) Mitä kestävät?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 V8 (alumiini lohkoiset) Mitä kestävät?

    Olen kuullut muutamalta taholta, että nämä alumiini lohkoiset Audin V8:it eivät ole korjattavissa, jos sylinterit kuluvat tms.
    Onko suomessa kokemuksia moottorien keskimääräisestä kestoiästä?
    Onko joku joutunut ostamaan uuden kiukaan tai remontteeraamaan huomattavalla summalla V8 Audiansa?
    Itse en jaksa uskoa että audi edelleen valmistaisi moottorikonstruktiota joka olisi todettu heikoksi.

    Mitä sanovat gurut, noviisin pelkoihin?
    (itselläni alla S4 V8 ~300tkm ajettu)

  • #2
    Vanhemmat kasit taisi olla ns. "huonommalla" pinnoitteella, joka saattaa kulua puhki jos ei huolleta ja ajetaan huonolla bensalla, kuten rajan toisella puolella tankattaessa. Urbaani legenda tuokin. Uudemmat, eli suorasytkäsissä on vaihdetttu pinnoite, joka ilmeisesti kestää paremmin.

    Yhtään remontoitua tosin en ole kuullut, mutta liekö ihme kun näitä 8:ja ei juuri ole suomessa ollut ennen veromuutosta.

    Ennemmin taitaa männänrenkaat kulua, niinkuin tarkotus onkin.
    Sitä en tiedä mikä on näiden alumiinilohkojen todellinen kestävyys, tuskin nyt 500tkm tai miljoonaa ajetaan?

    Comment


    • #3
      Mitään tietoa asiasta ei ole, mutta pystyisiköhän noita alulohkokaseja putkittamaan, jos sylinterit on päässeet kulumaan liian paljon.

      Comment


      • #4
        Jaa-a miten mahtaa rauta ja alumiini toimia tommosessa paikassa. Alumiiniputkitusta tuskin on. Ja onko tilaa putkitukselle? Vaikeita kysymyksiä, onneksi noita V8-koneisia saa melko halvalla saksasta koko auton.

        Comment


        • #5
          No olen kuullut urbaanin-legendan, että joku putkittaa jossain.
          En ole vielä viitsinyt kiusata itseäni ajatuksella, että moiseen ikinä olisi tarvetta.
          Itsellä tietysti jakajamallisella koneella varustettu yksilö.
          Olisi se kiva uskoa, että jos puolimiljoonaa kestäisi, ennenkuin kulumiset/konerikot olisivat todennäköisiä tapahtumia.

          (Sitten tarttis varmaan etsiä S6+:n pataa tilalle. Turha sitä konetta on vaihtaa ja jättää päivitys tekemättä, siinä konkurssissa se ei paljoa enää tunnu.)

          Comment


          • #6
            Mikäs muuten näissä audin kaseissa on pinnotteena? Tuli vaan mieleen, kun noita possun aluvehkeitäkin saa nykyään pinnoitettua suomessa.

            Comment


            • #7
              audiv8.com:sta löyty tämmönen tieto ABH koneesta, joka vastannee hyvin pitkälle S4/6:n konetta vai onko jopa sama?

              "Nikasil-beschichtete Laufbahnen(führt bei schwefelhaltigem Benzin zu hohem Ölverbrauch des motors)"

              Tuo Uudempi pinnoite on mutua, ei nyt muista missä siitä oli juttua.

              Comment


              • #8
                ai perskuless..
                On tuo germaanian kielikurssi vielä hylsyssä, joten mitäköhän ihmettä??!

                Nikasil pinnoite?
                Lyijyä kestä ei? häh?

                (ainakin mun 20.09.1993 tehdyssä S4:ssa on ABH moottori)

                Comment


                  #9
                  R-Koneistus Keravalta on ainakin vetäissyt Alusil-pinnoitten muutamaan porsaaseen, joissa oli pahat jurmut jo ja hyvää jälkeä tuli.
                  Luultavasti vetäisee myös Nikasillit pintaan.
                  Nikasillistä ja alusillistä löytyy hyvää juttua: http://www.9xxfin.com/forum/ ja hakua käyttämällä eteenpäin.

                  Comment


                  • #10
                    Nii joo, alusil on näissä "uudemmissa".

                    Comment


                    • #11
                      Joko tuo Porsche foorumi on TOSI harrastajien ja rataa ajavien foorumi, tai sitten Porsche kuljettajien keskuudessa moottorin purkaminen ja korjailu ja osien tilailu maailman ääristä on ihan arkista puuhaa .

                      Sen verran valkeni, että Nikasil ja Alusil pinnoitteen voi korjata.
                      ~100?/reikä.
                      Harmi ettei ole Audi V8 omistajia joilla olisi kokemusta alu V8:n remppaamisesta.

                      vai olisiko se sittenkin tosi hyvä, ettei sellaisia ole? ;-)

                      mutta jos nyt ajatellaan, että öljyä alkaa kulua ja kone pitäisi avata, niin ilmeisesti remontti ei välttämättä vaadi jokaisen sylinterin kunnostusta? Korjataan vioittuneet sylinterit ja uusitaan vialliset männät. Rengastetaan männät uusilla renkailla ja niputetaan kone?
                      Voisiko tuollainen remontti olla kestävä?
                      Nämä Audin V8:t on melko matalaviritteisiä.
                      Porschen tekeleet on kiihkeämpiä ja tietysti vikaherkempiä.
                      Osaisiko joku vakuuttavasti tyrmätä spekulaationi?

                      Comment


                      • #12
                        No possuun nyt ostetaan osat ulkomailta sen vuoksi, että "marmoritiskin" hinnat pahimmillaan kuusinkertaiset siihen mitä myydään ulkomailla. Jenkeissä noita possuja harrastellaan paljon, mutta jenkit ovat siitä järkevää porukkaa, että kun niitä kotimaan tekeleiden osia saa ihan pilkkahintaan, ei myöskään edes possun osista olla valmiita maksamaan. Ja kas kummaa, hinnat jenkkilässä ovatkin suhteellisen edullisia.

                        En nyt myöskään menis sanomaan, että noi possun pinnotetut koneet olis niin kovinkaan kiihkeitä ja vikaherkempiä vakiona (siis jos miettii possuilijoiden pinnoitustarpeita), mutta ikä niissä alkaa painamaan. Samoin tietysti se, että todennäköisemmin koneet ovat saaneet runttua enemmän.

                        Mitä siihen koneen avaamiseen tulee, niin jos kerran sitä aloittaa pinnoittamaan, kannattaa kaikki mukit suosiolla pinnoituttaa uusiksi. Kuitenkin siinä ite koneen purkamisessa on jo sen verran työtä, että saattaa hieman harmittaa, jos vuoden päästä pitäisi seuraava muki fiksata. Itselläkin tulee tässä jossain vaiheessa eteen neljän sylinterin pinnoituttaminen, tuli ostettua possun kakkosvaihdetta varten vaparin lohko stroukkeria varten. Pinnoiteet ovat siinä vielä ehjät, mutta kuluneet epätasaisen paksuiksi eri kohtiin ja ainakin kireessä turbokoneessa tämä aiheuttaa ongelmia lämpövaihtelujen vuoksi.

                        Comment

                        Working...
                        X