Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C4 4.2 Ei ota kierroksia kunnolla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 C4 4.2 Ei ota kierroksia kunnolla.

    Eli ongelmat alkoi pienellä pätkimisellä kun oli tyhjä käynnillä ja syylliseksi paljastui halennut jakajan kansi. Ja tuo kierros ongelma alkoi isolla tiellä ajaessa... Ekana syttyi Cat valo tauluun ja aivan hirveä ravistus koneessa ja senjälkeen ei ota kierroksia kovin herkästi ja kiihdytykset on erittäin vaikeita. Cat valo kuitenkin sammui hetken päästä. Vika koodit luettu ja ei ilmennyt sieltä mitään. Foorumia selatessa löytyi samantapaisia oireita tuohon kiihtymis ongelmaan ja siellä oli ollut viallinen lambda mutta voisiko olla vielä jossain muualla vikaa?

    Edit: Niin unohtu tuossa aiemmin kirjottaa et ajon jälkeen huomasin että pakoputki oli aivan pirun kuuma kun viimeinen vaimentajakin napsu lämmön takia jota en ole aiemmin havainnut.
    Viimeksi muokannut Rudolf_456; 29.6.2016, 22:30. Perustelu: Lisä infoo.

  • #2
    Käy varmaan vajailla, niin menee palamatonta katille, mikä sitten palaa siellä. Lambda-anturi ei vaikuta kiihtyvyyteen, kun ei ole täyskaasukiihdytyksessä muuta kuin painolastina mukana.

    Comment


    • #3
      Kävin vielä kokeilemassa niin täys kaasulla kiihtyy erittäin huonosti ja kun pikkusen höllää niin kiihtyy paremmin mutta kiihtyvyys on aaltomaista.... kiihtyy ei kiihdy kiihtyy ei kiihdy ja taas välillä riehuu ihan niin kuin pitää.

      Comment


      • #4
        Nyt ois uus lambdakin vaihettu.... Alkuun auto toimii kunnolla enne kuin lämpenee kunnolla niin sitten alkaa taas takeltelemaan ja hitaasti kun lähtee painamaan kaasua niin kone rupeaa ravistamaan aivan tolkuttomasti ja ei kiihdy mihinkään. Sitten kun laittaa pakko kolmosen että kierrokset nousee niin kiihtyy pikkasen paremmin mutta huonosti silti. Ja täys kaasu kiihdytyksessä puutuu aivan totaalisesti. Oisko kellään ideaa mistä lähtis vikaa paikallistamaan... Vai laitanko jo romukuormaan menemään parin muun auton kanssa.....

        Comment


          #5
          Maffi? Toimiiko paremmin kun irrottaa töpselin?

          Tuokin tarvisi saada diagnostiikan päähän niin ei tarvisi arvailla.

          Comment


            #6
            Tutkisin lämpötila-antureiden toiminnan.

            Comment


            • #7
              Maffillta kun ottaa töpön irti niin sammuu kokonaan.... Auton oston jälkeen (reilu vuosi sitten) vaihdettu heti nesteen anturi joka on oikean puolen jakajan vieressä.... Ja vika koodeja ei anna mitään. Tosin tuli tuossa jälkikäteen mieleen että aiemminkin väläytti tuota punaista CAT valoa mutta ei oireillut mitenkään. Ja mikähän virka sillä oikean puolen katin keskelle menevällä lämpö anturalla oikein on että ilmottaako sitten viallisesta katista vai mitä se nyt sattuu säätämään....

              Comment


              • #8
                Mistä ihmeen jakajasta on kyse?

                Comment


                • #9
                  virran jakaja ja siellä vieressä on yksi lämpö anturi joka vaikuttaa moottorin toimintaan (ja josta antoi vika koodiakin) mutta nyt ei anna mitään vikakoodeja. Rupee usko jo loppumaan tohon katiskaan.

                  Comment


                    #10
                    Vasemmassa kannessa etupäässä on myös yksi lämpötila-anturi (077919501C), joka omien googletusten mukaan antaisi moottorinohjaukselle lämpötilan. Korjatkaa jos olen väärässä.

                    Comment


                    • #11
                      077919501C <--- tuo anturi on juuri tuolla virranjakajan vieressä oleva joka on vaihdettu jo uuteen kun antoi koodia siitä aiemmin. Nyt käyty uudelleen testi ajoilla erillaisilla variaatiolla ottamalla eri piuhoja irti ja ei merkittävää muutosta mihinkään suuntaa otti mitä tahansa irti. Ja kaikki piuhat kiinni niin sellainen huomio tehty että puoli kaasulla kiihtyy paremmin kuin täys kaasulla. Saakos ton maffin jotenkin testattua?
                      Itseltä löytyy VCDS kiinan mallina...

                      Comment


                        #12
                        Noh. Oli miten oli, mutta siinä on toinen anturi.


                        Comment


                        • #13
                          Eipä ollutkaan se anturi mitä luulin.... mun moka. kuva haulla katottuna vaan näytti niin samalle kuin mitä on tuolla koneen takaosassa oleva. Ja nyt myön testailtu tuostakin piuhaa irti ja kun ottaa käynnissä ollessaan irti niin tyhjäkäynti nousee hetkeksi ja laskee sitten normaaliin ja koeajolla oli ehkä hiukan kierrosherkempi kuin mitä piuha kiinni ollessa. Pitänee sitten tilata tollanenkin jostain päin mualimoo....

                          Comment


                            #14
                            "Itseltä löytyy VCDS kiinan mallina..." Tällä ei välttämättä näe kaikkia vikakoodeja. Jos mahdollista, niin oikealla VCDS:llä koodien luku.

                            Comment


                              #15
                              Just kokeilin omassa autossa niin saman teki, että nosti hetkeksi tyhjäkäyntiä.
                              Kato saatko anturidataa logitettua sillä kiinan VCDS:llä. Eiköhän niistä joku saa jotain irti.

                              Comment


                              • #16
                                Pitää huomenissa kokeilla saako mitään otettua logille.... Ja sitten ois hyvä jos tuossa varkaus - pieksämäki akselilla ois jollai aito VCDS niin sais katottua sillä noita koodeja tietty korvausta vastaan...

                                Comment


                                • #17
                                  http://kaasujalka.fi/press/2014/12/3...okkuus-sailyy/ <---- juuri tuon jutun auto kysessä joka nyt temppuilee... :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eipä anna logia ottaa kun ilmottaa en liikaa yhteys virheitä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mites nämä perus jutut: Tulpat ja muut sytkävehkeet?

                                      Comment


                                      • #20
                                        No tulpat ja johdot menossa seuraavaksi vaihtoon ja lisäksi tuo yksi lämpö anturi.... Ja löytyi tuolta yksi vika lisää ainakin mikä lisää tuota koneen ravistusta aika reilusti... Koneen oikeassa etunurkassa oleva kannake on pokki niin pääsee tuo kone ottamaan vähän ylimäärästä liikettä tuolla tai tarkemmin siellä oleva kumi on poikki (4D0199267) ja mitä nyt tuli ajeltua tuossa niin isolla vaihteella hitaasta nopeudesta kun lähtee kiihdyttämään niin silloin työntää palamatonta putkeen ja ravista ihan hitosti mutta pienemmällä vaihteella ja isommilla kierroksilla ei enää niin pahasti. Ja tehot on kyllä aivan hukassa.... Mutta pitää sitten katsella kuhan uudet osat saapuu ja saa laitettua kiinni. Ja isot kiitokset kaikille jotka tässä on pähkäilleet ongelmaa....

                                        Niin ja unohtu vielä laittaa että rupesin putsaamaan tuota imuilman lämpö anturia niin siinä samalla huomasin että lohkosta tuleva huohotin letku oli halki että siinä ollut ainakin imuilma vuoto ja lisäksi vielä on maffin jälkeen tuleva vuoto. (077103221C)
                                        Viimeksi muokannut Rudolf_456; 3.7.2016, 00:05. Perustelu: lisä infoo

                                        Comment


                                          #21
                                          Virranjakajien pyörijät ja kopat uusiksi. Perustarviketulpat käyvät tuohon myöskin. Johdot saa mitattua yksitellen, ovatko ehjät.

                                          En henk.koht ylläty yhtään, jos tuostakin aec-koneesta löytyy alkuperäiset pyörijät ja kopat :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kopat on jo uusittu. Hankinta listalla on uudet tulpat/johtosarja ja pyörijät. Nyt taas kun ajeli töihin niin ei ollut mitään ongelmia.

                                            Tällästä löyty kun otti suojan pois päältä.
                                            https://goo.gl/photos/npL5SY6G65KiFsvVA

                                            Comment

                                            Working...
                                            X