Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.0E -89 käyntiongelmaa & muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.0E -89 käyntiongelmaa & muuta

    Terve vaan kaikille ensimmäisen viestin muodossa.

    Ongelma Audissa: Tyhjäkäynnillä hieman töksähtää, eli ei käy oikein vimosen päälle tasaisesti. Lisäksi osakaasulla kiihdyttäessä tuntuu hieman tukkoiselle ja kuulostaa, kuin joka sylinteri ei olisi ihan kehissä, ehkä jopa hieman nykyttää ? Kaasua isolla jalalla annostellessa poistuu kyllä... 100km/h matkanopeutta keskikulutus ohitteluineen 7,1 litraa, kaupungissa 8-9 litraa. Sytkäpuolelle vaihdettu kaikki kuluva: johdot, tulpat, kansi ja pyöriskelijä. (myös bensansuodatin moottoritilaan ja ilmansuodatin) Forten myrkkyä kaadettu suutinpuhdistukseen, ei oikein viittaa sinnekään.
    Kylmänä lähtee avainta vilauttamalla, lämpimänä sahauttaa jonku sekunnin.

    Hall?

    Ilmavuoto?

    Niin, ja onko nostajilla shimmilevyt vai täys hydraulinen?

    Kytkin ottaa kiinni yhdessä kohti aika topakasti. Alkaakohan olla lopussa (ei kyllä luistele tai äännä) vai olisiko se työsylkkä?

    #2
    Niin, ja onko nostajilla shimmilevyt vai täys hydraulinen?
    Hydrauliset nostimet siellä on.

    Comment


    • #3
      Ei kenellään ole koskaan samoja oireita ollut?

      Comment


      • #4
        Kylmänä lähtee avainta vilauttamalla, lämpimänä sahauttaa jonku sekunnin.
        Mikä on kylmänä? Minulla vieteri piteni lämpötilan noustessa, nollassa meni raja. Silloin lähti välittömästi ja esim. tankilla käydessä ajallisesti.
        Eli jos seisoi vain muutaman minuutin, niin lähti heti.
        Muuten vieteri oli 2-4sek, eli ekalla, mutta pitkä sahaus.
        Ongelma hävisi toistaiseksi, kun vaihdoin uudet suuttimet.
        Mitään nykimisiä tai muita oireita ei ollut, paitsi vaeltava juotokäynti kylmänä, joka tosin ilmeisesti johtui isv-venttiilistä?

        Seosta säädettäessä huomasin, että yksi sylinteri alkoi ontumaan, eli ilmeisesti polttoainemäärissä eri sylintereille oli heittoa. Tuo ontuminen ilmeni muistaakseni laihemmalle käännettäessä ja silloin kone ei vielä käynyt seosmittarin mukaan liian laihalla. Minulla oli kone säädetty viallisille suuttimille, mutta säätämätön kone ja suutinvika voisivat aiheuttaa ontumista joutokäynnillä.

        Fortea juotin vanhoille suuttimille, mutta se ei tuntunut auttavan, tosin käynti aavistuksen pehmeni.

        Comment


        • #5
          Mikä on kylmänä? Minulla vieteri piteni lämpötilan noustessa, nollassa meni raja. Silloin lähti välittömästi ja esim. tankilla käydessä ajallisesti.
          Eli jos seisoi vain muutaman minuutin, niin lähti heti.
          Muuten vieteri oli 2-4sek, eli ekalla, mutta pitkä sahaus.
          Kelillä kuin kelillä lähtee kylmiltään heti. Ajon jälkeen esim. 2-5 min parkissa, niin sahauttaa n. 5 sek. Röpöttää ja veto hukassa lämpimänä osakaasulla. Ilmavuotoja en saanut käynnistys-spraylla esille.

          Comment

          Working...
          X