Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Lämpö ongelma" tai jotai?? 80 1.8 s

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "Lämpö ongelma" tai jotai?? 80 1.8 s

    Eli missä vika... sais auton taas liikkumaan kuukauden seisonnan jälkeen, syy siihen oli "lämpö ongelma" tai sitten ei! Auto nosti lämpöjä mittarin mukaan yli sataan tyhjäkäynnillä ja ajossa ,ja varoitusvalo vilkkui...flekti pyöri aivan normaalisti muutaman minuutin välein. No...ekana revin termostaatin pois...ei vaikutusta, seuraavaksi kierroksia koneeseen paikallaan ja kas valo lakkasi vilkkumasta, ja lämpömittari lähti laskuun...vaikuttaisi entiseltä vesipumpulta. Hetken aikaa pidin kierroksia n.4000rpm ja viisari lähti taas nousuun ja yli 110 asteen sekä valo välähti palamaan, ihme ja kumma! Kävin ostamassa uuden pumpun ja termarin ja laitoin ne paikoilleen, samalla huomasin että ilmeisesti lämpömittarin anturista oli toinen johto yhden karvan varassa ja liittimet tosi hapettuneet, vaihdoin liittimet ja putsailin anturin. Ja ei muuta kun auto käyntiin, hetken, n.5min, autoa käytettyä varoitusvalo syttyy palamaan vaikka lämmöt ei ole edes nousseet???! Nyt mittari pysyy 90 asteen paikkeilla, herää epäilys että oliko missään muussa vikaa kuin siinä anturissa kun se talvellakin näytti välillä ihan omiaan eikä auto ole keittänyt kertaakaan!?

    Mutta mikä helvetti sitä varoitusvaloa vaivaa!? Onko sillä oma anturi jossain kannessa/vesilinjassa? Sen tiiän että se varottaa myös vedenpinnasta jos se laskee ja se anturihan on paisarissa. Siinä putsatun anturin yläpuolella on joku anturi mutta mikä ja ilmeisesti flektin anturi on syylerissä!?

    Menikö liian sekavaksi? Yrittäkää saada selvää ja vastatkaa jotain johonkin liittyvää!
    Iski puheripuli !! =)

    #2
    Syylärissä pelkääjän puolella alareunassa on anturi johon menee 2 johtoa. Anturissa on 3 johdon paikkaa eli anturissa on 2 eri toiminta lämpötilaa jotka on merkattu anturiin (näkyy kun ottaa irti). Meidän audissa oli johdot kytketty niin että lämmöt nousi lähelle sataa ennenkuin flekti pyörähti päälle. Vaihdoin johdon paikkaa anturissa niin parani niin että nosti/piti lämmöt max 90 eli normaalissa. Ilmeisesti sulla on lämpöanturi paskana ja se sijaitsee muistaakseni siinä vesilinjassa koneen päällä.

    Comment


    • #3
      En oikee usko tota flekti hommaa ku viime kesänä toimi moitteettomasti ja toimii nytkin...ilmeisesti, mittari näyttää nyt kuumimmillaan viisarin verran yli 90 astetta...

      Mihin se lämpötilaanturi vaikuttaa, ja mikä anturi se on mikä on sen vastapäätä alapuolella, sen alapuolisen putsasin ja vaihdoin liittimet ni mittari ainakin alko näyttämään normaalisti mutta valo jatkaa vilkkumista!?! Kun kokeilin ilman anturin johtoja käyttää autoa niin ei toiminu mittari eikä kyllä valokaan vilkkunu!

      On just paska homma ku noihin mittareihinkaan ei voi hirveesti luottaa kun näyttävät iha päi persettä välillä(lämpö ja bensa)!

      Comment


      • #4
        Niin että mitkä anturit ne on mitkä ovat siinä kannesta tulevassa vesilinjassa päällekkäin, toinen putken yläpuolella ja toinen alapuolella, molempiin menee kaksi johtoa???!

        Comment


        • #5
          Mittarien toimintahäiriöt on (vanhaa) Audia tyypillisimmillään, ks. täältä. Eli mittaripaneelissa on usein kylmäjuotoksia ja mekaanisia kosketushäiriöitä.

          Noista lämpöantureista en tiedä enempää, mutta omassani on niin ikään lähekkäin kaksi anturia; niistä toinen on mittarille (3-napainen) ja toinen moottorin ohjaukselle (2 johtoa).

          Comment

          Working...
          X