Eli missä vika... sais auton taas liikkumaan kuukauden seisonnan jälkeen, syy siihen oli "lämpö ongelma" tai sitten ei! Auto nosti lämpöjä mittarin mukaan yli sataan tyhjäkäynnillä ja ajossa ,ja varoitusvalo vilkkui...flekti pyöri aivan normaalisti muutaman minuutin välein. No...ekana revin termostaatin pois...ei vaikutusta, seuraavaksi kierroksia koneeseen paikallaan ja kas valo lakkasi vilkkumasta, ja lämpömittari lähti laskuun...vaikuttaisi entiseltä vesipumpulta. Hetken aikaa pidin kierroksia n.4000rpm ja viisari lähti taas nousuun ja yli 110 asteen sekä valo välähti palamaan, ihme ja kumma! Kävin ostamassa uuden pumpun ja termarin ja laitoin ne paikoilleen, samalla huomasin että ilmeisesti lämpömittarin anturista oli toinen johto yhden karvan varassa ja liittimet tosi hapettuneet, vaihdoin liittimet ja putsailin anturin. Ja ei muuta kun auto käyntiin, hetken, n.5min, autoa käytettyä varoitusvalo syttyy palamaan vaikka lämmöt ei ole edes nousseet???! Nyt mittari pysyy 90 asteen paikkeilla, herää epäilys että oliko missään muussa vikaa kuin siinä anturissa kun se talvellakin näytti välillä ihan omiaan eikä auto ole keittänyt kertaakaan!?
Mutta mikä helvetti sitä varoitusvaloa vaivaa!? Onko sillä oma anturi jossain kannessa/vesilinjassa? Sen tiiän että se varottaa myös vedenpinnasta jos se laskee ja se anturihan on paisarissa. Siinä putsatun anturin yläpuolella on joku anturi mutta mikä ja ilmeisesti flektin anturi on syylerissä!?
Menikö liian sekavaksi? Yrittäkää saada selvää ja vastatkaa jotain johonkin liittyvää!
Iski puheripuli !! =)
Mutta mikä helvetti sitä varoitusvaloa vaivaa!? Onko sillä oma anturi jossain kannessa/vesilinjassa? Sen tiiän että se varottaa myös vedenpinnasta jos se laskee ja se anturihan on paisarissa. Siinä putsatun anturin yläpuolella on joku anturi mutta mikä ja ilmeisesti flektin anturi on syylerissä!?
Menikö liian sekavaksi? Yrittäkää saada selvää ja vastatkaa jotain johonkin liittyvää!
Iski puheripuli !! =)
Comment