Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin ja voimansiirron ohjelmointi (C5 RS6)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin ja voimansiirron ohjelmointi (C5 RS6)?

    Itselläni aihiona c5 rs6 ja kysymys kuuluu:

    Löytyykö suomesta yritystä/tekijää joka pystyy kyseiseen autoon suorittamaan niin moottorin, kuin vaihdelaatikon uudelleen ohjelmoinnin?

    Sen verran tullut tutkittua, että parhaan tuloksen saa jos myös vaihdelaatikon ohjelmoisi uudelleen. Briteistä löytyy arvostettu mrc, mutta matka sinne on pitkä.

    Onko kellään kokemusta, että minne päin täällä suomen maalla kannattaisi tuon auton kanssa kääntyä?
    Viimeksi muokannut jta; 26.6.2016, 21:28. Perustelu: Allekirjoituksia ei täällä käytetä, eikä suvaita

    #2
    Multa löytyy APR ja hetken päästä Stertmann Motorsportin tuotteita moottoriin. Vaihteiston osalta ei löydy vielä apua, mutta sen tekeminen ei ole niin kriittistä. Tärkeämpää olisi laatikon vahvistaminen mekaanisesti esim. Siekkisellä.

    Comment


    • #3
      Tuohon on laitettu pari kk sitten uusi tehdaskorjattu loota.. Kai se jonkun aikaa kestää vaikka tehoja nostelis? Kerro toki lisää mitä eroja noissa kahdessa tuotteessa on? Löytyisikö kiinnostusta päivittää tämä mun auto?

      Comment


      • #4
        Vaihtoehtoja löytyy muutama:

        Apr
        Mtm
        Revo
        Eurocharged
        Giac

        Muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

        Giac on noista varmaankin huonoin. Ainakin mitä ulkomaan foorumeilta tullut lueskeltua. Kone ei saa tarpeeksi menovettä tietyillä hetkillä ja näin ollen rikkoo helposti moottorin, näin kärjistettynä.

        Eurocharged ohjelmasta löytyy foorumeilta dataa mustaa valkosella ja kaikki tuntuvat kehuvan maasta taivaaseen, ainakin kun vertaa hintaa esim. apr joka maksaa mansikoita..

        Comment


          #5
          Erikoismoottori.fi 500e moottoriin tyytyväisyystakuulla :)
          Vaihteistoja en ole noihin vielä ohjelmoinut, mutta järjestynee.

          Comment


            #6
            MTM:llä on myös lootan ohjelmointi sellaiseen malliin, että kestää. Isot pojat ovat kertoneet, että vakiolootan antautumisraja on 800Nm - on se sitten uusi tai vanha. MTM muistaakseni speksaa 690Nm ja multa on perimätiedon mukaan kellotettu 720Nm. Kantsii tuo asia hoitaa ehdottomasti kuntoon - Porkkiskin sen saa varmaan hoidettua ;) MTM:n kujeet on kanssa tosiaan kultaakin kalliimpia.

            Comment


              #7
              Tuo isojen poikien 800Nm kuulostaa kyllä epäilyttävän kovalta lupaukselta vakiolootalle enkä sitä itse kyllä uskoisi. Sehän on lähes tuplaten vakiomoottorin huippuvääntöihin verraten ja tuskin askissa ihan niin paljon varmuuskerrointa on mukana.

              Comment


              • #8
                Eikös tuo 5hp24 specsattu maksimi vääntö ole joku 450Nm tms.
                RS6:een on laitettu isompi turbiini ja lisätty pakkoja johonkin/joihinkin kytkinpakkoihin/jarruihin.
                Jotain laatikon äärirajoilla olemisesta jo vakiona kertoo se että plus malliin ei vääntöjä ole lisätty yhtään? Plussassa maksimi vääntö 560nm jatkuu hieman korkeemmille kierroksille jolla saatu se vaivaset 30hp enempi, ainakin paperilla ;)

                Olis kiva tietää tarkemmin mitä kaikkia laatikkoon tehdään kun niitä vahvistetaan, esim. tuolla Siekkisellä josta paljon puhuttu. Lisää levyjä kytkimiin ja lisää painetta?

                RS6:n SSP:ssä seuraavasti laatikosta:
                • Reinforced transfer gear and
                transmission housings
                • Increased clutch pressure
                • Brake “D” reinforced (one additional
                coated disc)
                • Reinforced spur gear drive splines
                (modified material)

                Mutta joo, ääni kanssa sille että virittää ekana sen laatikon ja sitten vasta tehoo lisää.

                Menee vähän aiheesta sivuun mutta onko kukaan sattunu mittaamaan vakio RS6:n 0-100km/h aikoja?

                Comment


                  #9
                  Niin, no onhan siinä stock:issakin se 550Nm, joten ei se 800Nm ihan kyllä mitään tuplaa ole. Jos MTM lupaa ja antaa takuun tuohon n. 700Nm:iin, niin eihän sitä tarvitse uskoa reilu 100Nm isompaan arvoon... Mitä tuohon kiihtyvyyteen tulee, niin eihän tuota massaa ihan kovin nopeasti saa liikenteeseen, taitaapi olla siinä muutaman kymmenyksen alle 5s. Satasen jälkeen sitten käy jä kukkuu jossain määrin verrattuna "perus GTI":hin.

                  Comment


                    #10
                    Isojen firmojen hintoja voitanee puolustaa tuotekehityksellä joka esim. APR:n kohdalla on massiivista verrattuna kilpailijoihin. Firman testiautot on pääosin omia, autoja ajetaan dynossa ja kadulla tuhansia ( nykyään kun autoja on myös diilereillä, niin kymmeniä tuhansia yhteensä) kilometrejä ennen tuotteen julkaisua jne...

                    Comment


                      #11
                      Onkohan näitä RonSuja kukaan säätänyt E85:lle edes juurikaan maailmalla? Ei ole tullut vastaan ku ehkä jenkkifoorumilla. Taitaa olla syynä juuri tuo vaihteiston väännökesto. Meinaan tulisi melko massiivisen nautittavat väännöt viinalla tuohon koneeseen jos olis vahvistettu laatikko. Puristuksetkin taitaa olla vakiona viinalle sopivat 10 luokkaa.

                      Comment


                      • #12
                        Tottakai hyvä tuotekehitys maksaa, eikä siinä mitään.

                        Laatikoista sen verran, että mikä niissä ylipäätänsä hajoaa? Vaihteisto itsessäänhän kestää kyllä vääntöä, mutta pahin taitaa olla juuri tuo kytkin osuus.. Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin siihen kohdistuu esim vakiona paljon rasitusta vaihdoissa koska vaihdot on koitettu säätää pehmeälle. Softalla se vaihto muutetaan nopeammaksi, jolloin samalla joka vaihto tuntuu potkaisevan enemmän. Normiajoon monelle tuntuu varmaankin epämiellyttävä mutta samalla siis vähenee se aika ja samalla pienenee rasitus kun vaihde vaihtuu toiselle.?

                        Comment

                        Working...
                        X