Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 8L "venttiilin" naputus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 8L "venttiilin" naputus

    S3 8L on pitänyt tällä videolla kuuluvan tapaista ääntä ( https://www.youtube.com/watch?v=WCEg2Jc7VJY ) vissiin jo ainakin 10 tkm (saattoi olla jo kun tuon ostin n. 40 tkm sitten ja kiinnitin huomion vasta myöhemmin).

    Kuuluu siis heti kun koneen käynnistää, kaikilla kierroksilla ja riippumatta siitä onko kone kylmä vai kuuma.

    Tähän mennessä on tehty:
    • Forte käsittely
    • Nokkaketjun ja kiristimen vaihto
    • Venttiilinnostinten vaihto
    • Jakohihna, vesipumppu ja hihnankiristin

    eikä noilla ole ollut ääneen vaikutusta.

    Ääni ei ole kyllä mielestäni koventunut matkan varrella.


    Joka tapauksessa nyt tuli muista syistä tarve käyttää konetta auki niin olisin kiinnostunut, että mistä kannattaisi samalla etsiä syitä tuohon?


    Mittarissa tällä hetkellä noin 215 tkm jota on noin 50 tkm sitten piristetty takomännillä ja kiertokankisarjalla.

  • #2
    Vaihda vielä pakosarjan tiiviste.

    Comment


    • #3
      Kaverikin ehdotti tuossa samaa joten kaipa se on uskottava.


      Nyt taisi kuitenkin käydä niin, että muut viat paikantuvat sähköpuolelle joten tarve avata konetta mahdollisesti poistuikin.

      Joten kysymys kuuluukin, että pystyykö tuohon poikittain asennettuun 1.8t koneeseen vaihtamaan pakosarjantiivistettä jotenkin käyttämättä kantta irti?

      Lähinnä siis kiinnostaa onko tuohon olemassa joku niksi miten sen pakosarjan mahtuisi sieltä ujuttamaan pois välistä kun näyttää varsin ahtaalta väliltä.

      Comment


        #4
        Kyllä se sieltä mahtuu pois tulemaan. Ahtoputki koneen päältä, poikittais tuki iskareiden yläpäästä pois, ilmasuodatin kotelo kaikkine härpäkkeineen, downpipe irti, turbo pois, pakosarja irti. :)
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Ok. No sähkövikoja aikani metsästettyäni kävin kuitenkin hakemassa puristuspainemittarin ja parista pytystä näyttäisi karkaavan paineet joten pääsenpä kuitenkin kannen irroitukseen.


          Nyt tosin se homma tyssäsi siihen kun en vielä keksinyt, että miten turbon pultit saa irti niitä katkomatta. WD40sta sinne jo tarjoilin ja jätin silleen. Tarttee huomenna koittaa uusiksi.

          Jos ei noilla löysty niin sitten pitäis varmaan keksiä jostain lämmittelyvehkeitä.

          Vai onko jollain muita hyviä ideoita mitä koittaa?

          Comment


          • #6
            - Menee vähän offtopiciksi, mutta kysytään nyt silti.


            Allekirjoittaneelle kävi tulppien vaihdon kanssa vähän nolosti ja tulin laittaneeksi tuohon vähän piristettyyn kapistukseen vakioarvoilla olevat tulpat niiden pykälää kylmempien sijaan mitä siinä aikaisemmin oli (mielestäni olin kattovinani ne arvot, mutta miten lie katsoin sitten taulukoita väärin ja kuvittelin, että ei nuo ainakaan kuumemmat ole).


            Noilla turhan kuumilla tulpilla auto toimi siis kyllä puolisen vuotta ihan hyvin ja kenkää sille olen antanut myös aika armottomasti, mutta seisovaa mailia testatessa tuli sitten raja vastaan ja viitosella vetäessä katosi vedot.

            Tuloksena aika ruman näköiset tulpat joista yhdestä puuttuu kärki ja sitten pari rikkinäistä pakoventtiiliä joista huonompikuntoinen näyttää tältä


            Kysymys kuuluukin, että mikä on raadin mielipide mitä tuosta johtuen pitäisi sitten vaihtaa?
            1. Pelkät rikkinäiset venttiilit?
            2. Kaikki pakoventtiilit?
            3. Kaikki venttiilit?


            Turbo pitänee vissiin kanssa käyttää tarkistettavana, koska noita ventiilinkappaleita ei mistään löytynyt. Joskaan silmämääräisesti nähtäviä vaurioita ei onneksi sen siivissä ole.


            Alkuperäiseen kysymykseen kommenttina sen verran, että pakosarjan tiivisteen kuntoa en vielä ehtinyt tutkia, mutta turbon laippa oli ainakin aavistuksen löysällä joten periaatteessa on voinut kuulua sieltäkin.
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.7.2016, 13:16. Perustelu: Ei poisteilla viestejä jälkikäteen.

            Comment


            • #7
              Tiedoksi tännekin eli pakosarjan + turbon molemmin puolin tiivisteiden vaihto tuntui auttavan tuohon naputtavaan ääneen.


              Ja mitä tulee tuohon sylinterinkanteen niin kaikki pakoventtiilit, niiden ohjurit ja venttiilinvarren kumit nuo oli koneistamolle siihen vaihtaneet sekä seetit noihin mistä venttiili oli kappaleina.

              Comment

              Working...
              X