Ostin äskettäin berttavitosen, jossa aeb-kiulu. Autoon on asennettu aikanaan auto gaugen ahtopainemittari, joka vetää moottorijarrussa -1.0bar vakuumia ja 3-vaihteella täyskaasuvedolla 1.2bar lukemat tauluun.
Esim. 5-vaihteella, kun ahdattaa m-tie vauhdista ja päästää kaasun nopeasti, auto niiaa huomattavasti ja ahdin tuntuu sakkaavan. Lisäksi 1-2-3 kiihdytyksissä kuuluu selvä sihahdus, mutta pikaisesti katsottuna mitään dump-venttiiliä ei silmiin osunut. Joku ranettaja on myöskin osannut vapaavirtausfiltterin imuputkeen maijoittaa.
Mitä näissä vehkeissä on vakio auhtopaineet ilman softaa? Mitenkä on helpoin varmistaa, että onko aikaisemmin ohjelmoitu? Autossa on vetoja vakioksi mielestäni hieman liikaa. Voiko esim n75 tai muun ahdon-ohjausjärjestelmän venttiilin rikkoutuminen nostattaa ahtoja, vaikka ei olisi ohjelmaa muutettu?
Esim. 5-vaihteella, kun ahdattaa m-tie vauhdista ja päästää kaasun nopeasti, auto niiaa huomattavasti ja ahdin tuntuu sakkaavan. Lisäksi 1-2-3 kiihdytyksissä kuuluu selvä sihahdus, mutta pikaisesti katsottuna mitään dump-venttiiliä ei silmiin osunut. Joku ranettaja on myöskin osannut vapaavirtausfiltterin imuputkeen maijoittaa.
Mitä näissä vehkeissä on vakio auhtopaineet ilman softaa? Mitenkä on helpoin varmistaa, että onko aikaisemmin ohjelmoitu? Autossa on vetoja vakioksi mielestäni hieman liikaa. Voiko esim n75 tai muun ahdon-ohjausjärjestelmän venttiilin rikkoutuminen nostattaa ahtoja, vaikka ei olisi ohjelmaa muutettu?
Comment