Autoni on A6 2.0 Tsfi bensakone automaatti. Jakopää on hihnalla.
Katkesi nokka-akselien välinen ketju, aukasin kopat ja huomasin että ketjunkiristimestä oli lohjenut pala eli kiristimen muovikaari on kovettunut ajan saatossa jonka vuoksi tuo kyseinen ketjukin katkeaa sitten. Autolla ajettu n 230 000km. Tässä nyt jännään että onko imu puolen venttileitä mennyt solmuun, Auto sammui kun lähdin risteyksestä ja vauhtia ehti olla ehkä 20-30 km/h.
Pakopuolen venttiilithän ei mene solmuun koska jakopään hihna pyörittää pakopään nokkaa koska hihna oli ehyt eikä hampaita puuttunut. Lyön hilut kasaan, pyöritän konetta räikällä ja jos pyörii hyvin mittaan puristukset ja jos puristuksissa ei ole isoja heittoja niin on toden näköistä että venttiilit on säilyneet, mutta jos heittoa on niin sillonhan ei auta muuta ku otta kansi auki ja alkaa työstämään venttiilit ym.
Sanon vaan että kyllä Audi Centteri on kallis liike, kustannus arvio noin 5000 euroa, osat 3000 euroa. No soittelin motonettiin, jakopään hihna rullasarjoineen, vesipumppu, nokka-akselien välinen jakoketju, nokka-akselien jakoketjun kiristin. hihnankiristin, ohjainrulla ja hihna, nämä kaikki yhteensä 460 euroa, eli kyllä on hinnoissa eroa ja kun itse tekee niin työllehän ei tule hintaa.
Onko kellään kokemuksia tuon ketjun katkeamisen myötä että onko venttiilit menny solmuun?
Katkesi nokka-akselien välinen ketju, aukasin kopat ja huomasin että ketjunkiristimestä oli lohjenut pala eli kiristimen muovikaari on kovettunut ajan saatossa jonka vuoksi tuo kyseinen ketjukin katkeaa sitten. Autolla ajettu n 230 000km. Tässä nyt jännään että onko imu puolen venttileitä mennyt solmuun, Auto sammui kun lähdin risteyksestä ja vauhtia ehti olla ehkä 20-30 km/h.
Pakopuolen venttiilithän ei mene solmuun koska jakopään hihna pyörittää pakopään nokkaa koska hihna oli ehyt eikä hampaita puuttunut. Lyön hilut kasaan, pyöritän konetta räikällä ja jos pyörii hyvin mittaan puristukset ja jos puristuksissa ei ole isoja heittoja niin on toden näköistä että venttiilit on säilyneet, mutta jos heittoa on niin sillonhan ei auta muuta ku otta kansi auki ja alkaa työstämään venttiilit ym.
Sanon vaan että kyllä Audi Centteri on kallis liike, kustannus arvio noin 5000 euroa, osat 3000 euroa. No soittelin motonettiin, jakopään hihna rullasarjoineen, vesipumppu, nokka-akselien välinen jakoketju, nokka-akselien jakoketjun kiristin. hihnankiristin, ohjainrulla ja hihna, nämä kaikki yhteensä 460 euroa, eli kyllä on hinnoissa eroa ja kun itse tekee niin työllehän ei tule hintaa.
Onko kellään kokemuksia tuon ketjun katkeamisen myötä että onko venttiilit menny solmuun?
Comment