Terve,
Pari kysymystä jotka ei liity toisiinsa mutta päätin laittaa yhden otsikon alle.
Autona siis A5 2.0TFSI quattro S-tronic 2014 (225hv vakiona), nyt APR stage1 300hv.
1) Moottori pitää tyhjäkäynnillä ihmeellistä nakutusta, kuulostaa melkein diesel-koneelta, mutta äänensävyssä pieni ero. Ääni kuulostaa vähän siltä kuin joku pultti olisi jossain irrallaan ja heiluisi muovia vasten, mutta en osaa paikallistaa ääntä muuten kuin että moottoritilasta tulee. Ääni on ollut samanlainen siitä lähtien kun auton ostin, eli nyt vuoden. Kun kierrokset nousee >1000rpm niin nakutus loppuu. Tankkaan aina 98 oktaanista.
Mites teillä muilla samanlaisella moottorilla ajavilla? Auto ei ole vielä minun aikana käynyt huollossa joten en ole sieltä ehtinyt vielä kysellä.
2) APR virin asennuksen jälkeen huomasin välittömästi että isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla (n. <3500rpm) kiihdyttäessä kovaa koko auto alkaa tärisemään aika epämiellyttävällä tavalla. Paikallisen APR pajan kaveri oli koeajolla ja sanoi että on aika normaalia isosta vääntömomentista johtuvaa tärinää (kardaani tai joku muu), mutta hivenen huolestuttaa silti. Ennen viritystä en tätä huomannut. Kardaani ei käsin tuntunut heiluvan kun kerran pukilla ollessa kokeilin, tosin en tiedä miten kovin sitä olisi pitänyt rynkyttää... Ratti ei tärise yhtään joten vetonivelet ei ole kyseessä.
Onko ajatuksia? Pitääkö näitä tärinöitä välttää vai antaa mennä vaan?
Mainitaan nyt vielä että täyskaasukiihdytyksessä kun kierrokset pyörii >4000rpm koko ajan niin mitään tärinää ei tunnu.
Pari kysymystä jotka ei liity toisiinsa mutta päätin laittaa yhden otsikon alle.
Autona siis A5 2.0TFSI quattro S-tronic 2014 (225hv vakiona), nyt APR stage1 300hv.
1) Moottori pitää tyhjäkäynnillä ihmeellistä nakutusta, kuulostaa melkein diesel-koneelta, mutta äänensävyssä pieni ero. Ääni kuulostaa vähän siltä kuin joku pultti olisi jossain irrallaan ja heiluisi muovia vasten, mutta en osaa paikallistaa ääntä muuten kuin että moottoritilasta tulee. Ääni on ollut samanlainen siitä lähtien kun auton ostin, eli nyt vuoden. Kun kierrokset nousee >1000rpm niin nakutus loppuu. Tankkaan aina 98 oktaanista.
Mites teillä muilla samanlaisella moottorilla ajavilla? Auto ei ole vielä minun aikana käynyt huollossa joten en ole sieltä ehtinyt vielä kysellä.
2) APR virin asennuksen jälkeen huomasin välittömästi että isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla (n. <3500rpm) kiihdyttäessä kovaa koko auto alkaa tärisemään aika epämiellyttävällä tavalla. Paikallisen APR pajan kaveri oli koeajolla ja sanoi että on aika normaalia isosta vääntömomentista johtuvaa tärinää (kardaani tai joku muu), mutta hivenen huolestuttaa silti. Ennen viritystä en tätä huomannut. Kardaani ei käsin tuntunut heiluvan kun kerran pukilla ollessa kokeilin, tosin en tiedä miten kovin sitä olisi pitänyt rynkyttää... Ratti ei tärise yhtään joten vetonivelet ei ole kyseessä.
Onko ajatuksia? Pitääkö näitä tärinöitä välttää vai antaa mennä vaan?
Mainitaan nyt vielä että täyskaasukiihdytyksessä kun kierrokset pyörii >4000rpm koko ajan niin mitään tärinää ei tunnu.
Comment