Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Epäselvyys kattien kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Epäselvyys kattien kanssa

    Tuo virivirilaki muuttui vasta. Kysymys kuuluu, saako vm. 1995 autoon laittaa eri autoon kuuluvat tai tarvikemalliset katalysaattorit?

  • #2
    Saa laittaa. Kattien alkuperäisyydellä tai alkuperällä ei ole merkitystä kunhan läpäisee normaalin katsatuksessa vaadittavan päästömittauksen.

    Comment


    • #3
      Ja piti olla joku hyväksyntäleima.

      Comment


      • #4
        Ei tartte olla tuon ikäsessä.

        Comment


        • #5
          Minulla on RiSassa 100cel metallikatit ja katsuri on vaan kommentoinut että oot vaihtanut katit.

          Comment


          • #6
            Onko suosituksia? Mitkä olis parraat S8 D2?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
              Ei tartte olla tuon ikäsessä.
              -95 vuoden autossa piti olla joku leima katissa, mutta lähinnä kai se leima tarkoitti, että kyseessä on katalysaattori, eikä äänenvaimennin. Tai sitten katsimies puhui höpöjä. Käsittääkseni eri juttu kuitenkin kuin noiden uusien romujen päästöhuijausleimat.

              Comment


              • #8
                Muistaakseni niin, että EY-tyyppihyväksytyssä autossa pitää olla E-hyväksyntä katissa. Ensimmäiset tyyppihyväksynnät tuli vuoden -95 puolivälissä.

                Comment


                • #9
                  Tietääkö sen jotenkin rekkarista, onko sitä EY-tyyppihyväksyntää?

                  Comment


                  • #10
                    Se pitäisi lukea otteella Tyyppihyväksyntänumero-kohdassa tai autossa valmistajan kilvessä. 1.1.1998 tullut Suomessa pakolliseksi tyyppihyväksyntä, mutta joissain uusissa malleissa tuo hyväksyntä on löytynyt jo ennen sitä.

                    Comment


                    • #11
                      Itellä -97 vurssi leimattu joillakin datsunin kateilla (niissä oli tarpeeksi isot putket jottei ahista niin paljoa). Katsuri tuumaili vaan "mitkä datsunin katit tänne on vaihettu..." päästöt hyvät ja leima lapussa :) Eli ei merkitystä kattien alkuperällä kunhan raja-arvot eivät ylity. Isoin ongelma on noissa muun merkkien kattiloissa että kuinka ne saa sopimaan auton alle niin etteivät jää ensimmäiseen hidastetöyssyyn.
                      Viimeksi muokannut demons; 16.6.2016, 06:54. Perustelu: lisäys

                      Comment


                      • #12
                        Turbo urssiin saa kivasti mahtumaan 200SX virikatin 3" putkeen, varmaan toinenkin mahtuisi laatikon toiselle puolelle jos vaan joku viitsii harrastaa.

                        Comment


                        • #13
                          Kävin tuossa auton alla hieman mittailemassa, nuo koneelta tulevat pakoputket ovat aika lailla 60 mm halkaisijaltaan. Suunnitelmani oli poikkaista molemmat putket ja laittaa tilalle jotkut tarvikekatit. Nyt on vain hieman kysymysmerkki, onko tuolla putken halkaisijalla olemassa edes katteja?

                          Comment


                          • #14
                            Elikkä 2,25 tuumaa on suurinpiirtein, racingmalleja löytyy varmasti ja joissakin nissaneissa on samankokoisella mitalla olevia. Vinkkinä: kannattaa käydä rautakaupasta 60mm huonekaluputkea. Saa edukkaasti ja toimii hyvin putkistomateriaalina.

                            Comment


                            • #15
                              Hyvä niksi. Tosin tuossa taitaa tulla tilanne, etten tarvitse putkistoa, jos laitan kaksi 60 mm liitännällä olevaa kattia noilla "pannoilla" kiinni putkenpätkiin ja pakoputkitahnaa väliin, niin josko se silläkin järjestyisi.

                              Millä cel-määrällä noiden kattien pitäisi olla, jotta menee päästöistä läpi?

                              Comment


                              • #16
                                Minulla meni RiSa 100cel metallikateilla läpi.

                                Comment

                                Working...