Tuossa kun aamusella ajelin kylille, niin auto yhtäkkiä veti lämpömittarin tappiin ja mittaristo herjasi veden lämpötilaa. Siinä varuilta katselin että tosissaa on vettä koneessa ja niihä siinä kävi että vettä on, eikä vesi edes kiehu. Onko se anturivika? Tai kenties johto? Vai onko tämä sellainen keksintö joka pitäisi ilmata erikseen, ei kait?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2003 2.4 V6Q lämpötilaherja
Collapse
X
-
Tänä aamuna sama vika ALT-moottorissa (2.0 bensa siis), sen huomasin, että öljyn lämpötila oli aivan kylmänä, pysäytin auton, kurkin konepellin alle ja flektin huutamista vaille kaikki näytti normaalilta. Sammutin auton, laitoin virrat päälle ja silloin öljyn lämpötila nousi ehkäpä oikealle arvolle, käynnistin auton ja taas öljyn lämpötila kylmäksi ja jäädytinneste täysille. Epäilen jotain anturi/muuta ihanaa sähkövikaa. Vinkit ovat tervetulleita.
-
Tuo ketjun aloittajan vika on ollut Magneti Marellin mittaristo.
Aika varmasti myös tässäkin tapauksessa. Olen noita satoja korjannut. Olisi hyvä mainita auto myös tekstissä, koska profiilin autot tuppaa vaihtunmaan
Lisätietoja tuolla:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...a3-a4-a6-98-03
Comment
-
https://www.motonet.fi/fi/tuote/373603 sen lisäks et kertaalleen mittari on seonnu itsellä (a6 c5 2003 1.8t q) niin tuommonen anturi on jo toistamiseen päässyt vaihtoon. vissii kannattaa marmorilta hakea, itselläni on tuommonen valmiina hanskalokerossa... puolan lisäks..
vcds:l sais infot ulos antaako anturi minkälaisia infoja moottorille ja mittarille.... muuten voi syyttää mittaristoa itseään..
tuos anturis tuntuu olevan 2 lähtöä, toinen mittarille ja toinen moottorille. kerran on mittaristo huutanu ja kerran on moottori unohtanut ottaa ennakkoa kun on olettanut olevansa 200 asteinen pakkasella valmiiksi. =D
Comment
Comment