Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 ahtaa liikaa

    Virhelogista löytyy Charge Pressure Control: Positive Deviation ja sen jälkeen meno hyytyy menee varmaan turvaohjelmalle. Sen kyllä tuntee persdynollakin, että menohalut hyytyy.

    Olen paineistanut järjestelmän niin kovalla paineella kun nyt kehtaa useamman sekunnin ajaksi kompuralla. Ainoa josta vuotaa paineet ulos on öljykorkista.

    VCDS logeissa ei ole kuin pientä eroa pyydetyn ja annetun ahdon välillä siihen asti kun menee turvaohjelmalle. Silloin annettu paljon pienempi kuin pyydetty.

    Noin kuukausi sitten coolerin alaletkusta löytyi noin 1-1,5dl öljyä. Turbot tuntuisi noin muuten toimivan eli ei mitään ylimääräisiä ääniä eikä savutusta kylmänä/lämpimänä.

    Voisiko tuo öljy tukkia paikat ja aiheuttaa tuon virheen vai joku muu? Muistaakseni N75 on vaihdettu mutta siitä on jo vuosia. MAF on noin puoli vuotta vanha. Muita virheitä logiin ei tule.

  • #2
    Positive deviation on muistaakseni aliahto.

    Comment


    • #3
      Ahtovuoto siellä on aika varmasti.

      Laita painetta niin että moottorissa on vähintään yksi Bar. Jos syötät vähän aikaa ilmaa, niin moottoriin ei ehdi muodostua painetta, etkä näe vuotoja.

      Huohotinöljy ei tee mitään vikakoodeja.

      Comment


      • #4
        Minulla oli ahtoletkussa reikä ja tuo sama vikakoodi tuli siitä.

        Comment


        • #5
          Ei tuu kompurasta enempää painetta. Paine tulee öljykorkista pihalle kun istuu napin päällä mutta muualla ei suhise : (

          Comment


          • #6
            Laitoitko huohotusletkun tukkoon, Y-putkesta. Toimiiko bypassit?

            Comment


            • #7
              En laittanu eli uusi kokeilu.

              Forgen bypassit mutta ei koskaan tosin huollettu.

              Comment


              • #8
                Positive deviation on yliahto.

                Comment


                • #9
                  Dodii. Nyt tuotti paineistustin tulosta kun y-putki oli tulpattu. Sen verran aikaa viime kerrasta että pääs unohtuun.

                  Se oikeen coolerin alaletkun klemmari oli löysällä ja luiskahtanu paikaltaan. Koko rööri kun sitten vuotaa niin se ääni on vaikee havaita.

                  Oma moka kun olin sen laturi rempassa irrottanut ja vetänyt vaan klemmari meisselillä kiinni. Nyt laitoin 7mm hylsyllä niin pysyy.

                  Täytyy käydä vielä koikalla mutta eiköhän tuo wörki.

                  Kiitos avusta.

                  Comment


                  • #10
                    Positive deviation on yliahto.
                    Eipäs ole :)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja petranta Näytä viesti
                      Se oikeen coolerin alaletkun klemmari oli löysällä ja luiskahtanu paikaltaan. Koko rööri kun sitten vuotaa niin se ääni on vaikee havaita.

                      Oma moka kun olin sen laturi rempassa irrottanut ja vetänyt vaan klemmari meisselillä kiinni. Nyt laitoin 7mm hylsyllä niin pysyy.
                      Mulla vuoti vasen vasta ajossa 1bar. Testissä ei löytynyt. Sama korkkasi nyt kokonaan irti, vaikka pistin viimeksi raivolla kiinni. Toki 14:tkm kuitenkin pysyi kiinni.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                        Eipäs ole :)
                        Onhan :D

                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P1557/005463

                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P1556/005462

                        Comment


                        • #13
                          Jokakerta kun olen törmännyt tuohon koodiin on ollut ahtovuoto, eikä ahtopaine ole päässyt pyydettyyn. Ross-tech on väärässä.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on tuosta omaa kokemusta ja amalin on kyllä oikeassa.

                            Comment


                            • #15
                              http://s4wiki.com/wiki/Tuning

                              Negative deviation (overboost)

                              your actual boost goes too far above requested boost (by ~200mBar), you may experience overboost throttle cut due to negative deviation, which is ME attempting to get boost back under control by temporarily closing the throttle plate. If it happens enough, and an I-Regulation adaptation value reaches its negative limit, you may get a P1555 - Negative Deviation DTC, and the car will go in limp mode (permanent 0% WGDC).

                              Positive deviation (underboost)

                              Alternately, if your requested boost is far too high for a given load/rpm point, you may experience positive deviation (underboost) limp mode. This occurs if actual boost is too far under requested boost for too long. The result will be the P1557 Positive Deviation code,

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja petranta Näytä viesti
                                Ei tuu kompurasta enempää painetta. Paine tulee öljykorkista pihalle kun istuu napin päällä mutta muualla ei suhise : (
                                Mahtaa olla pieni kompura jos yhtä baria ei saa ulos ;)

                                Mutta hyvä että vika selvisi.

                                Ja tosiaan tuo "positive deviation" on monesti käytännössä todettu ahtovuodoksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä sieltä varmaan se bar tulee mutta eipä se paljon lämmitä kun öljykorkki suhisee vieressä. Onneks Amalin tajus käskee tulpata huohotuksen ni alko kuuleenkin jotain..

                                  Kiitos Amalinille vielä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X