Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä (vahvempi) kytkin lastutettuun A4 1.8TQ (B5) AEB:hen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä (vahvempi) kytkin lastutettuun A4 1.8TQ (B5) AEB:hen?

    Kytkin alkoi luistamaan ja vahvempaa pitäisi tilalle saada, edullisesti tottakai =) Mitä kytkimiä porukat on otsikon mukaisiin vehkeisiin vakion tilalle laittanut? Dieselin kytkintä joidenkin aiheiden mukaan on myös asennettu mutta mikä sitten on sopiva kytkinmalli tuohon..

    209hp/354Nm koneessa potkua BSR:än speksejen mukaan joten tuollaiset voimat tulisi kytkimen kestää ja mielellään hieman saisi jäädä pelivaraakin.

    Onko kytkimen vaihto-operaatio miten mutkikas jobi, mitä kannattaa ottaa erityisesti huomioon? Kaikki vinkit asentamisesta sekä sopivista kytkimistä kelpaa =)

  • #2
    Sopisiko AFN-/AWX-moottorin kytkin AEB:hen? Hakua käytetty, ei suoranaista apua...

    Comment


    • #3
      Minun muistikuvan mukaan dieseleissä on 240mm kytkin eli sama kuin 1.8T quattroissa. Ainakin poikittaiskoneiseen A3 1.8TQ:n meni S3 240mm kytkin.

      Comment


        #4
        Tässä ProStreetin tarjous mulle

        Sachs PCS virityskytkinasetelma
        isompi puristusvoima = lisää kytkimen pitoa = lisää vääntömomentin välityskykyä

        Sachs PCS virityskytkinlevy special-massapinnoilla
        suurempi kitkakerroin = lisää kytkimen pitoa = lisää vääntömomentin välityskykyä
        Audi A4 1.8T (B6) 2wd + quattro 11/00-> Sachs PCS virityskytkinosat 1-2006
        vakioon vauhtipyörään
        1,8T 125kW
        moottorilla ALZ, AMB
        Sachs PCS virityskytkinasetelma 228mm
        1-2006
        h 238,-+alv=290,-

        1,8T 110kW
        moottorilla AVB, AVJ, AWA
        Sachs PCS virityskytkinasetelma 228mm
        1-2006
        h 238,-+alv=290,-

        1,8T 110kW
        moottorilla AVB, AVJ, AWA
        Sachs PCS virityskytkinlevy special-massapinnoilla 228mmx23T
        1-2006
        h 308,-+alv=376,-

        Comment


        • #5
          Minun muistikuvan mukaan dieseleissä on 240mm kytkin eli sama kuin 1.8T quattroissa.
          Ainakin AEB-koneellisissa on 228mm kytkin. Samoin on ainakin TDi-moottoreissa nimeltä AFN. Sano sitten...

          Comment


          • #6
            Niklas, joo, muistin vain väärin. Äkkiähän nuo koot katsoo vaikka *lsasta, mutta vaihdettavuuteen taitaa vaikuttaa muutkin seikat...

            Comment


            • #7
              TDi AFN:ssä ei taida olla vääntöä kuin ~10Nm enemmän kuin tuossa vakio 1.8T AEB:ssä. Eri osanumeroilla noiden kytkimet ovat joten jotain eroa niistä kumminkin löytynee.

              Onko kellään tietoa tuosta TDi AWX:stä, millaiset väännöt siinä on vakiona? Tehoa siinä ainakin on enemmän kuin TDi AFN:ssä ja 228mm levykin taitanee siitä löytyä(?), miten lie boorien yms. laita...

              Kai nyt joku uskaltaa kertoa millaiset hilut sitä on tullut vahvemman kytkimen toivossa otsikossa mainittun kaltaiseen kippoon laitettua =)

              Comment


              • #8
                Jos Sachsin race asetelmaan päätyy niin kannattaa sitten asioida suoraan uspartsin kanssa ja unohtaa prostreet välistä sähläämästä.

                Comment


                • #9
                  AWX on muuten sama mutta vääntöjä on tiputettu AVF:ään verrattuna (muistaakseni AWX 285Nm, AVF 310Nm) johtuen 5v versus 6v askista.

                  AVF:ssä ainakin on 240mm kytkinpaketti.

                  Comment


                  • #10
                    Vähän aiheen vierestä:
                    Kertokaa jos tiedätte moottorin jossa ei ole tuplamassavp ja on 240mm kytkin. Niin nelipyttyinen.

                    Comment


                      #11
                      Tuolta löytyy taulukot kytkimien halkaisijoista,boorien lukumäärästä,hinnoista,väännönkestosta jne.
                      Hinnat aika suolaisia,mitähän maksaisi esim. saksassa?
                      http://www.prostreet.fi/viritysosat/...mance_sre.html

                      Comment


                      • #12
                        Myös tuolta mittoja:
                        http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=4

                        porkkis, selasin tuossa vag kytkinluettelon 1997 läpi ja ainakaan siihen mennessä ei tuollaista pakettia ollut tehty.

                        Comment


                        • #13
                          AFN (110hp) koneessa 228mm kytkin, AWX (131 hp) koneessa 228 tai 230mm, AVF (130 hp) 240mm.

                          Eipä sinne varmaan kannata tollasta vakio AFN/AWX 228mm kytkintä laittaa. Laita samantien vaikka tollanen SRE:n väkevämpi asetelma ja siihen sopiva sintterilevy, väännön kestoa luvataan 495Nm.

                          Jos se ei riitä niin sitten 240mm pakettia sovittamaan, SRE asetelmalla ja sintterilla luvataan 640Nm väännöt. Tuon 240mm paketin kanssa menee mitä luultavammin vauhtipyörä vaihtoon.

                          On tossa laatikko jumpassa kuitenkin sen verta hommaa ettei viitsi ihan joka päivä aukoa.

                          Comment


                          • #14
                            Tottahan se on tuon työmäärän kannalta mutta rahat on ihan finaalissa ja tuon ko. koneen vakiokytkimenkin pitäisi kunnossa olevana kestää tuon lastutuksen tuomat voimat...

                            Sen verran on taas selvinnyt että AJL (180hp 1.8T) -koneen kytkimessä on vahvempi paineasetelma (sama kuin 1.9TDi AFN:ssä) AEB:hen verrattuna ja 1.9TDi AFN:ssä on taasen eri (vahvempi?) levy kuin tuossa AJL/AEB:ssä.

                            1.9TDi AFN:än levyssä on kuitenkin samat mitat kuin AEB/AJL:n levyssä (eli 228mm ja 23-hampainen boori), joten AFN:än kytkimen luulisi kestävän jo jonkin verran enemmän voimaa (vahvempi p-as. sekä levy) vrt. AEB.

                            Mitä muita mittoja/seikkoja (halkaisija ja boori) on levyä valittaessa otettava huomioon että se varmasti sopii tuohon AEB-koneeseen?

                            Comment


                              #15
                              Eipä toi afn:n kytkin mikään kovin kummonen ole,vauhtipyörä jyristelee jo pelkällä evry-virityksellä.
                              Ei kylläkään luista.en tiedä kuinka toimisi bensakoneessa...
                              saat multa nykyisen halvalla jos joskus oon rahoissani ja saan hommattua sachsin asetelman ja levyn....
                              vakiona vääntöä 235nm oisko nyt jokunen kymppi enemmän.viriboksit lupaa +50nm.

                              Comment


                              • #16
                                Juu ei se AFN:n kytkin mikään pelastus taida olla. Itsellä vauhtipyörä jyristeli iloisesti pelkällä lastulla. Nyt isojen suuttimien ja turbon kanssa kytkinkin hieman luistaa kun 4. ja 5. vaihteella polkasee vääntöhuipun kohdalla. Väännöistä ei tarkkaa tietoa mutta selvästi enemmän kuin vakiossa, ehkä reilu 300 Nm.

                                Comment


                                • #17
                                  Hetkinen.. kytkin ei ole sama asia kuin kaksoismassavauhtipyörä. Kytkin saattaa olla hyvä (siitä osoitus
                                  on se että kaksoismassapyörä pohjaa).

                                  Comment


                                  • #18
                                    tohon 1.8then sopii sama viri kytkin kun afn:kin
                                    eli etit oikeenlaisen vp ja siihen porautat reijjät oikeisiin kohtii ja sitten s2 kytkin ja asetelma 3B koneesta, ABYstä ei käy
                                    Viimeksi muokannut kalsket; 5.3.2008, 10:10. Perustelu: korjattu moottorikoodi

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuinka paljon tuo kaksoismassapyörä saa liikkua edestakaisin pyörttäen ( ilman kytkin asetelmaa?) Huomasin että itselläni liikkuu noin sentin ulkokehältä katsottuna ja sitten pohjaa pehmeästi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei se sentti ole liikaa. Jossain jenkkisaitilla oli tuohon ihan mittausarvojakin, mutta en muista yhtään että missä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuolta kytkintä A4:een :http://www.034motorsport.com/index.p...th=113_394_424


                                          Edullisia ainakin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mitäs jos haluaisi luopua tuosta kaksoismassavauhtipyörästä ja laittaisin ihan perus vauhtipyörän paikoilleen, niin sopiikos tuohon joku ihan heittämällä? Ja viellä olisi hyvä jos menisi samalla kytkin asetelmalla ku tuli tepolta jo tilattua uusi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ja kuulemma ongelmia ollu noissa 034 motorsportin kytkimissä...Kannattaa ehkä unohtaa ne.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tilasin nyt sittenkin sen karalan tekeleen, eli:uusi vauhtipyörä(kiinteä) ja kytkin asetelma.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Laitetaanpa tähän hieman asiaa sivuten kysymystä :

                                                  Sopiiko minkä tahansa pitkittäisen 1.9 TDI myllyn kytkinlevy + paineasetelma pitkittäsen 1.8T koneen 2-massa vauhtipyörään , kunhan molemmissa on 5-vaihteinen laatikko / 228 millinen kytkinlevy / 2-massa vp ja pooriluku levyssä 23 ?
                                                  Onko 228 mm levylle sopivassa 2-massa vp:ssä eroja TDI vs. 1.8T koneiden välillä muutakin kuin paino ( paineasetelman kiinnitysreikien paikat ? ).

                                                  Etsiskelyssä olisi A4 1.8T -02 AVJ ( 150HP ) koneeseen kytkintä + asetelmaa vakio 2-massa vauhtipyörään, siis budjetti parannus. Autossa on BSR:n Steg1 lastu.
                                                  SRE:n kisa-asetelma tai 2-massa vp:n vaihto kiinteäksi eivät ole harkinnassa.

                                                  Sen verran on tullut tehtyä esitutkiskelua varaosatiskillä , että AVJ , AJM ( TDI 85kW) ja AWX ( TDI 96kW ) koneisiin kaikkin käy sama SRE:n kisapaineasetelma. Vakio Sachs levyissä on kuitenkin eroja. Taas tuolta Sachsin WebCat -sivulta tarkistettuna AVJ:n ja AWX:n 228mm kytkinlevyn mitat on ainakin ilmoitettu samoiksi (21,8 x 24,2 - 23N ) vaikka osanumerot ovatkin erilaiset. Paineasetelman luulisi olevan TDI:ssä jäykempi.

                                                  Kiinnostusta olisi tuollaiseen TDI:n pakettiin, jossa mahd. asetelma + levy saattaisi olla hieman kestävämpi ratkaisu kuin 02 -mallin A4:n alkup. LUK-rimpulilevy .

                                                  Haulla löytyy useampikin viestiketju joissa on 1.8T kytkinongelmia ratkottu, mutta selvää vastausta 1.8T vs. TDI kytkinten / paineasetelmien ristiinsopivuudesta en ole löytänyt.
                                                  Ikävää on päivittäiselle käyttöautolle , jos nimittäin laatikko on lattialla ja summassa hankittu TDI kytkinpaketti ei sovikaan alkup. tilalle.

                                                  Kiitokset vastauksista etukäteen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nostetaan vanhaa aihetta kun asioiden äärellä ollaan.

                                                    Elikkäs, ei meinaa enää profiilin autossa kytkin pitää. "Miedomallakin" kiihdytyksellä hetkittäin kuuluu kuinka kytkin kirskuu ja sanoo - ronkko tonkko tong tong.

                                                    Tällä hetkellä kytkimenä: VW corradon teräsvauhtipyörä + 5-lapainen sintterilevy + vr6 golffin jäykkä asetelma.

                                                    Penkissä mitattu (tosin nykyistä pienemmällä ahtimella) ~270hv, vääntöä en just ulkoa muista, mutta taitaa kumminkin olla vähän liikaa kytkimelle.
                                                    Kyselenkin tässä viisaammilta minkälaista kytkin pakettia tuonne voisi rueta haaveilemaan? Mielellään niin jäykkä että jää vielä viritys toleranssia..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      2008 jälkeen tilanteet on muuttuneet kaupallisen tarjonnan osalta aika merkittävästi.

                                                      Paljonko se saa maksaa? Sopiva määrä seteleitä tiskiin niin Kalske lähettää sulle paketin, joka kestää 600+ Nm ja on mukavampi käyttää kuin tuo sintteri. Pohjetta vähän kysyy, mutta muuten ihan tavallinen kytkin.
                                                      Muutaman satasen edullisemmin sitten 500Nm pitävä, jossa on tavallisempi asetelma.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Budjetti ei anna periks hirmusia euro määriä moiseen laittaa. Mutta hyvää tuskin halvalla saakaan.

                                                        Itellä kävi mielessä semmonen budjetti ratkaisu, josko etsisi jostain jäykemmän vr6 asetelman ja niittauttais levyn uudestaan. Mutta pitäis melkein ensin nähdä missä kunnossa on vauhtipyörä.

                                                        Tepolla näyttäis olevan tarjolla 500nm paketti mikä sisältäisi vauhtipyöränkin. Olisi ainakin blug & play asentaa..

                                                        Samalla saisi kuntoon tuon rääkyvän startinkin, ei meinaan käy ihan yksiin corradon ja audin hampaat.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tilaa suosiolla Tepolta kykä satsi, budjetti ratkaisut tulee pahimmassa tapauksessa kalliimmaksi jos/kun joudut uusiks repimään laatikon auki...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Sintterin jäljiltä veikkaan valupyörän olevan vainaa tai vähintäänkin sorvausta vailla.

                                                            Comment

                                                            Working...