Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 2.0TDi laturiremmin kiristinpyörä finaalissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 2.0TDi laturiremmin kiristinpyörä finaalissa

    Otsakkeen mukainen värkki, 2006 vuosimallinen A4 farkku 2.0TDi(BRE) padalla oleva kapistus, josta on aika näemmä syönyt laturinremmin kiristimestä toisen puolen. Tuohon varmaan saa pelkän kristinpyörän varaosana(vai pitääkö hommata koko kiristin assembly?), mutta se mikä mietityttää on että miten suuri savotta tuossa mahtaa olla kun tuon vaihtaa?

    Pahasti näyttää siltä että siitä tarvii edestä purkaa aika paljon kamaa ennenkö tuohon pääsee edes kunnolla käsiksi, mahtaako näin olla vai onko tuohon olemassa jotakin kikka kolmosta millä tuon saa näppärästi hoidettua..?

    PS. mikä mahtaa olla korrekti termi "laturin remmille" lontoon murteella?
    Onko se Auxiliary belt vaiko jotakin muuta..?

  • #2
    Potilas näyttää suunnilleen ao. kuvan mukaiselta. Havahduin vasta tilanteeseen, kiristinpyörästä tosiaan oli kulunut toinen puoli täysin nolliin ja se oli kaiketi syönyt myös remmistä toisen puolen.

    Hiukan hirvittää ajaa tuolleen... Toimii kyllä eikä edes ulise, mutta ei se varmaan terveellistä noinkaan ole ajella pidemmän päälle. Mitä kaikkee tuossa muuten tippuu pois pelistä kun remmi katkee; laturi, ilmastointi, ohjaustehostin?, vesipumppu?, jotakin muuta kovasti kriittistä..?

    Äs in jos sattuu katkeemaan, niin kuinka pitkään pystyy/kannattaa ajaa auto johonkin turvallisempaan sijaintiin..?

    Vararemmi ja työkalun millä vääntää kiristintä sain jo hommattua, mutta nyt kun havahduin tuohon kiristinrullan tilanteeseen. niin ei taida olla hirveän fiksua tuohon lyödä uutta remmiäkään, vaan pitäisi vaihtaa tuo kiristinrullakin samalla...



    Comment


    • #3
      Ei kannata kasata tuolla rullalla. Kuinka pitkä matka pitää siirtää? Tuo näyttää siltä, että on hetken jo ollut tuolleen.
      Motonetissa näyttäis olevan yksi moniurahihnankiristin varastossa Vaasassa. Rullankin vissiin saa erikseen.

      Vesipumppu on jakopäässä, eli katoaa tehostukset, ilmastointi ja lataus.

      Comment


      • #4
        About kuukausi takaperin kattelin edellisen kerran pellin alle, sillon rulla oli vielä "ehjä", mutta noteerasiin että siinä ja hihnassa oli keskellä ura, ja kävin sitten hakeen uuden hihnan mutta en vaihtanut vielä kun ei ollut työkalua millä vääntää kiristintä. Nyt sain työkalun ja kurkkasin pellin alle ja huomasin tuon. Kyllä sillä on hetki tullut ajeltua, ja mietin että miten pitkään vielä uskaltaa kun ei varsinaisesti olisi ylimääräistä aikaa aivan määrättömästi puuhastella.

        Sen mitä kokeilin ja kattelin, niin kyllä tuo puolikas remmi kireellä on ja urapuoli vaikuttaa ehjältä, eli perstuntumalta tuskin se ihan justiin heti on hajoamassa. Ja mikäli hajoaa niin kai hätävarana voi viritellä uuden remmin tilalle kunnes kerkeää viemään potilaan johonkin korjaamolle, ittellä kun ei ole tiloja missä ruuvata. Vähän kuitenkin näyttää siltä että jonkinverran tuosta pitää kamaa purkaa edestä ennenkö pääsee vaihtamaan...?
        Vai onko tuossa jotakin todennäköistä vaaraa että vajaalla remmillä ajellessa se syö jotenkin nuo hihnapyörät tai niitten laakerit tms vituilleen?

        Comment


        • #5
          Eikai sitä kukaan osaa sanoa milloin tuo puolikas remmin katkeaa.
          Tuossa on flektit edessä ilmeisesti, mutta se pitäisi siitä nousta pakettina pois edestä parin ruuvin irrottamisella. Sitten pitäisi olla tilaa.

          Tuon kiristinrullan täytyy kyllä melkein olla jotenkin jumissa, että on noin kulunut. Ylensä noi ei ole moksiskaan. Omassa 1.9tdissä oli vähintään 160tkm ajettu remmi ja kiristin ja niissä mitään ollut.

          Comment


          • #6
            Kyllä se rulla siellä mukana pyörii, ainakin nyt, mutta mittarissa on 305tkm niin voi piankin olla että tuo on orkkisrulla ja mailit mittarissa rupeaa näkymään erikoisissa paikoissa... :)

            Comment

            Working...
            X