Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön kytkin ei irrota. Vikakin löytyi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lötkön kytkin ei irrota. Vikakin löytyi.

    AMK vaihteistolla varustetun lötkön kytkin lakkasi irrottamasta. Tai irrottaa osittain. Auton voi startata vaihde päällä mutta liikkeessä vaihtaminen ei onnistu.

    Näyttäisi siltä, että työsylinterin ja kytkimen irrotushaarukan välissä olevan tangon päässä oleva muovikuppi on haljennut, jolloin tanko on lyhetynyt muutaman millin. Tällöin työisku jää liian lyhyeksi, ja aiheittaa kuvatun vian.

    Veikkaanpa, että tätä osaa ei saa tarvikkeena.
    Olisiko siis kellään jäänyt ylimääräiseksi ao. osaa? Auto on sigussa mainittu typ44 2.0E vm 89/90.
    Pää- ja työsylinterit ovat BOGE:n valmistetta.

  • #2
    olet oikeassa, sitä muovia ei saa erillisenä... minullakin on kaksi sylkkyä missä molemmissa muovi on halki.

    Comment


    • #3
      Sama muovi halki mullakin. Tosin vetäsin sen nippusiteellä kasaan vuosi sitten ja hyvin on pelannut. Motonetin työsylinterin korjaussarjasta saattaisi löytyä korvaava osa eikä itse työsylkkäkään paljoa maksa, mutta nippuside lienee kustannustehokkain vaihtoehto (olettaen että muovi on kahtia halki pituussuunnassa).

      Muoviosia on muuten aika turhauttava kysellä, koska valtaosalla on kuitenkin haljennut samalla tavalla ;)

      Comment


        #4
        Nippusiteellä minäkin sen pistin kasaan. Ei vaan toimi.
        Motonetin työsylinterin korjaussarjassa oli pelkät kumit. Nekin ATE-FAG sylinterille. BOGE-sylinteri ei ole edes purettavissa. Perhealbumikin näyttää hankittavaksi koko sylinterin.

        Comment


        • #5
          Sitten siinä on muutakin vikaa kuin tuo haljennut muovi. Ilmauksen tarpeessa?

          Comment


            #6
            Vaihdoin jo kumit pääsylinteriin. Työsylinteri ei vuoda. Koko systeemi on ilmattu paineilman avulla.
            Ellei tangon korjaus auta, täytynee alkaa seuraavaksi pudotella vaihteistoa irti :-(

            Comment


              #7
              Do dii. Viikko lomaa takana ja vaihteisto irti autosta. Varsinainen vikakin löytyi: Kytkinlevyn keskiöstä oli lohjennut n. 6 cm pitkä pala yhden jousen vierestä. Tämä pala on sitten vaellellut asetelman sisällä estäen kytkimen normaalin toiminnan.

              E: kuveja

              http://koti.mbnet.fi/svc/kuvia/Audi/kytkin2.jpg
              http://koti.mbnet.fi/svc/kuvia/Audi/kytkin3.jpg

              -

              Comment

              Working...
              X