Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT jakopään remppa - koneen kannakkeen pultit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT jakopään remppa - koneen kannakkeen pultit?

    Moro.

    Jakopään remontti edessä ja seuraava dilemma askarruttaa:

    Maailmalla suosittelevat vaihtamaan jakopäänpuoleisen moottorin kannakkeen pultit ko. remontin yhteydessä - pultit ovat kuulemma venymäpultteja. Kyseessä lienevät oheisen kuvan osat 6 ja 15.

    http://www.vagcat.com/p/B229/199200.png

    Kysyin asiaa paikallsiesta merkkiliikkestä mutta eivät allekirjoittaneet kyseistä asiaa ja tarkistettuaan kertoivat, että eivät ole noita pultteja ikinä vaihtaneet.

    Mikä on foorumilaisten käsitys asiasta?

  • #2
    Tärkeimmät pultit ovat numeroilla 13 ja 14. Niiden pettäminen johtaa helposti moottorivaurioon.

    15-pultin vaihtamatta jättäminen ja ylikiristys voi johtaa kannakkeen kierrevaurioon, mutta kannakkeenhan pystyy vaihtamaan.

    6-pultin katkeaminen tai irtoaminen johtaa vain moottorin heilumiseen (näin periaatteessa)

    Comment


    • #3
      Kiitti.

      Jos olen ymmärtänyt oikein hihnan vaihdossa pultteja 13 ja 14 ei tarvitse avata eli jos ovat ehjät niin kaikki OK.

      Olisiko kellään tarjolla faktatietoa noiden pulttien 6 ja 15 kiristysmomentista ja asteista?

      Comment


      • #4
        Tarvii avata, ei tarvii vaihtaa ja momentti on et kiinni.

        Comment


          #5
          Kaikki kannakkeiden pultit vedetty viimeiset 5v vanhoilla kiinni. Kunhan irroitettaessa ei tule kierteet mukana, niin kaikki ok. Momentti on 15v rannemomentti eli ensin pohjaan ja sitten niin että on kiinni. Ei apinanraivolla. Maalaisjärkeä saa käyttää.

          Comment

          Working...
          X