Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7bit pakoventtiili poikki.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    E ole koskaan Audin avattua konetta nähnyt. Miten ne venttiilin jouset on pielessä silloin, kun ne aiheuttaa venttiilin katkeamisen. Eli mitä tämä tarkoittaa: installation of valves into 5v cylinder heads with misaligned valve spring.
    Edit: Vaikka tuossa englanninkielisessä selostuksessa puhutaankin vain väärin asennetusta jousesta, niin tulee mieleen myös toinen asia. Jos kiilat ei ole kunnolla ja toinen niistä nousee/irtoaa, mitä tapahtuu. Pysyykö paketti kasassa yhdellä kiilalla ? Jos pysyy, niin silloin rasitus ei kohdistu enää tasaisesti koko venttiilin varteen.
    Viimeksi muokannut kari.rautio; 17.5.2016, 21:06.

    Comment


      #32
      Siellähän on kuva siitä venttiilin asennosta. Se alapää ei istu oikein kolossaan, vaan on vinossa osittain reunan päällä.

      Comment


      • #33
        Luultavasti on käynyt niin, että nostaja on ollut jumissa uloimmassa asennossa ja jälkien perusteella on tainnut jousikin olla vähän sen kantin päällä.

        Silloinhan on liikaa nostoa venttiilille ja jousen toinen reuna vielä millin ylhäällä. Jokohan tämä riittää siihen, että jousen toinen reuna pohjaa ja vääntää venttiilin lulituslautasen avustuksella poikki?

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
          Siellähän on kuva siitä venttiilin asennosta. Se alapää ei istu oikein kolossaan, vaan on vinossa osittain reunan päällä.
          En huomannut tuota dokumentin toista sivua lainkaan. Nyt asia on ihan selvä.

          Comment


          • #35
            Kun pudottaa jouset poteroon huomaa sokeekin ettei se jousi ole kunnolla paikallaan. Viimestään siinä vaiheessa, kun pudottaa lautasen jousen päälle ei venttiilin pää näy on syytä kellojen soida.
            Oon nyt neljä moottoria purkanu, joissa vena katkennu ja kaikissa nostin jumissa. Ei ainakaan mun silmiin osunu vinoon jäänyttä jousta.

            En suoraansanottuna pysty sanomaan jääkö nostin kiinni asentoon, jolloin muodostuu iso välys, joka katkaiseen venttiilin vai jääkö nostin auki asentoon ja jousi painuu käytännössä pohjaan asti ja jos venttiili on tehtaalta lähtiessä vähänkin liian pitkä sen liikkumavara loppuu ja napsahtaa poikki. Risan nostimen syytä katkeeminen on sata varmaan.

            Comment


              #36
              Törmäsinpä tässä yhteen 2.7 moottoriin jossa meni pakovena poikki. Siinä oli käytetty vanhoja nostimia. Vika oli satavarmasti väärin asennetussa pakojousessa, se oli vinossa alapäästään. Toinen reuna oli jäänyt valun päälle, sen näki selvästi kun kannen purki. Kuvastakin sen erottaa jos osaa katsoa.

              Kokosin uuden kannen samoilla nostimilla, eikä se sen jälkeen hajonnut. Olen täysin varma ettei venttiilin katkeaminen yläpäästä johdu mistään muusta kuin väärin asennetusta jousesta. Ensimmäisessä kuvassa näkyy väärin ollut jousi, toisessa oikein.
              Attached Files

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                Mielenkiintoista, pitää seurailla aihetta.

                Ite oon aina laittanu nostajat ruuvipenkkiin ja työntäny öljyt pihalle, enkä ole täyttänyt tai mitään.
                Muutamia 1.8vapari/turboja näin tehny.
                Toinen mikä voi seurata jos jättää tyhjentämättä, on ettei kone lähde käyntiin. Koska venttiilit kantaa niin pahasti, mutta venan katkeaminen on jo aika raju ilmiö.

                Edit. Tuo jousen väärä asento on kyllä todennäköisempi syy, mutta sen luulisi huomaavan aika helposti. Huom. luulisi, en ole kokeillut ja katsonut.
                Eli täytyykö nostajat tyhjentää öljyistä tällätavoin ennen asennusta?

                Comment


                  #38
                  Tuolla tavalla suurin piirtein olen aina tehnyt, purkanut nostajan, tyhjentänyt, asentanut vähän asennusöljyä ja koonnut. Sitten kokeillut että mekaanisesti liikkuu ok.

                  Muutaman kerran kovan nostajan ja taipuneen venan harjoitelleena.

                  Comment


                    #39
                    Ei niitä tarvitse tyhjentää, mutta konetta ei saa pyörittää liian aikaisin. Ohje sanoo puoli tuntia, mutta tunti voisi olla parempi.

                    Nimim. muutaman koneen koonneena ;)

                    Comment


                      #40
                      En ole montaa koonnut mutta löytänyt myös ns kovan nostimen ja vinon venan, joten tarkistan myös jatkossa :)

                      Comment


                        #41
                        Toki, ei vara venettä kaada ;)

                        Comment


                          #42
                          Se ohje jaksaa aina naurattaa kun melkoinen yli-ihminen saa olla tai sitten tosiaan "muutaman koneen koonneena" että kone on tulilla puolen tunnin sisällä siitä kun nostajat on vielä pöydällä :)

                          Comment

                          Working...
                          X