Mulla on projektina tollanen vanha Allroad 2.7bit AVK:lta. Koneella oli ajettu 170tkm. Tein pataan kansiremontin samalla kun se oli pois konehuoneesta.
Nyt kun sain paketin kasaan ja käymään niin muutaman käynnistyksen jälkeen ajattelin käyttää koneen kunnolla lämpimäksi ja täyttää tiptronic. Kone kävi nätisti ja tasaisesti tyhjäkäyntiä kun yhtäkkiä kuuluin metallinen "klik" ääni ja kone sammui. Heti tuli sellanen olo, että nyt meni jotain. Varovasti koitin kampiakselin päästä pyöritellä ja eihän se koko kierrosta pyöriny.
Nyt on kone lattialla ja kuskinpuolen kansi pöydällä. Olisko toi nyt sitten kutos sylinteri missä oli yksi pakoventtiili katkennu ja pilannu samalla männän ja kannen. Nyt suurin kysymys on, että mitä siellä oikeesti on tapahtunut. Venttiili on ilmeisesti katkennut heti kiilojen alapuolelta. Kiilat oli paikoillaan ja sentin nysä venttiilin vartta vielä kiinni lautasessa venttiilikonristossa. Kaikki muu löytyi männän päältä.
Näyttäisi siltä, että lohko säästyi eli uudella männällä ja kannella tästä tulee vielä soiva peli. Onko näistä mennyt noita pakoventtiileitä? Kaikki venttiilit kävi venttiilisorvissa ja kaikki olivat suoria. Vähän nyt huolestuttaa noi loputkin venat, että pitäiskö nyt kaikki uusia?
https://www.dropbox.com/s/2tl8x350b1...95718.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kfnu78jrs7...95758.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/p90iem71eu...95825.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ltyqeo836p...95837.jpg?dl=0
Nyt kun sain paketin kasaan ja käymään niin muutaman käynnistyksen jälkeen ajattelin käyttää koneen kunnolla lämpimäksi ja täyttää tiptronic. Kone kävi nätisti ja tasaisesti tyhjäkäyntiä kun yhtäkkiä kuuluin metallinen "klik" ääni ja kone sammui. Heti tuli sellanen olo, että nyt meni jotain. Varovasti koitin kampiakselin päästä pyöritellä ja eihän se koko kierrosta pyöriny.
Nyt on kone lattialla ja kuskinpuolen kansi pöydällä. Olisko toi nyt sitten kutos sylinteri missä oli yksi pakoventtiili katkennu ja pilannu samalla männän ja kannen. Nyt suurin kysymys on, että mitä siellä oikeesti on tapahtunut. Venttiili on ilmeisesti katkennut heti kiilojen alapuolelta. Kiilat oli paikoillaan ja sentin nysä venttiilin vartta vielä kiinni lautasessa venttiilikonristossa. Kaikki muu löytyi männän päältä.
Näyttäisi siltä, että lohko säästyi eli uudella männällä ja kannella tästä tulee vielä soiva peli. Onko näistä mennyt noita pakoventtiileitä? Kaikki venttiilit kävi venttiilisorvissa ja kaikki olivat suoria. Vähän nyt huolestuttaa noi loputkin venat, että pitäiskö nyt kaikki uusia?
https://www.dropbox.com/s/2tl8x350b1...95718.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/kfnu78jrs7...95758.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/p90iem71eu...95825.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ltyqeo836p...95837.jpg?dl=0
Comment