Onko esim. Audi A6 C4 V6 koneen ja S6 C4 V8 automaattilaatikoissa jotain eroa näin väännönkeston kannalta?
Näissä laatikoissahan ei ole mitään sähköohjauksia?
On varmasti eroa myös vetotapojen välillä, joten ehkä syytä tarkentaa kysymystä. Laatikoita on tietääkseni myös useammalla koodilla esim. C4 100 ja C4 A6 välillä.
Onhan niissä. Kutosen ja turbovitosen kanssa käytettiin 4HP18 askia, nelikon kanssa sitten FLA (vai FLE) vielä mallimerkinnän perässä. Täysmoottorin (aina quattro) kanssa 4HP24A laatikkoa.
4HP18 on ilman lukkoturbiinia ja väännönkesto jotain muistaakseni 320-350Nm luokkaa
4HP24A väännönkesto 450Nm
On oma ECU ja vastaa VCDS:lle (kuva liitteenä). Keskustelee myös koneen ECU:n kanssa. Lukko löytyy ja tosiaan jollain lailla oppivakin, huomaa hyvin jos vaihtaa ajotapaa hiukan sporttisemmaksi niin vaihdot muuttuu aikaisemmaksi kuin ns. taloudellisessa ajotyylissä.
Onko nuo 18 vs. 24 laatikot keskenään vaihtokelpoisia, siis plug&play? Mulla on tarujen mukaan tuo oma jo kunnostettu Siekkisellä, mutta jos se jossain vaiheessa pettää niin voisi harkita tuota V8 mallin laatikkoa.
TCM (J217) Transmission Control Module) on koneen ECU:n alapuolella fyysisesti.
Attached Files
Viimeksi muokannut Jari74; 18.5.2016, 12:52.
Perustelu: TCM paikka korjattu
No nyt kuulostaa asialliselta, jos meinasit vitosdieselin heittää V6:n tilalle :D
Itelläkin ollu haaveissa hommata V8 Urssi ja dieselöidä se, mut mahtaako vitoskoneen ja kasin kytkinkopan kiinnitys olla samanlainen? V6:ssa ja kasissa varmaan ainakin keskenään samanlainen kytkinkopan pulttijako?
V8 urssin matkustajan jalkatila on uhrattu laatikolle, siellä on siis eri lattiapelti matkustajan puolella edessä, että laatikko mahtuu kaveriksi. Samoin torsen on korvattu sähköohjatulla monilevykytkimellä, sillekin pitää jostain taikoa äly. Pulttijakokin taitaa olla eri V8 koneen ja I5 koneen kanssa.
Tuossa nyt ensimmäiset aatokset projektin onnistumisesta ;)
Comment