Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 C5 moottorin lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS6 C5 moottorin lämmöt

    Ronsun omistajat mihinkä teillä nousee lämmöt näillä keleillä?

    Tossa ajelin vähän pitemmän lenkin ja huomasin että mittari näytää n. 95c ja tarkistin vcdsllä mikä näytti samaa eli ei mittarivirhe.ja flekti pyörii ok ,ilmastointi päällä.

    Oon vaan edellisessä autoissa tottunut että se mittari pysyy siinä 90c kuin nakutettu.Sitä on nyt jotenkin varpaillaan kun on "uusi"peli itselle.

    #2
    En tiedä liittyykö tähän mitenkään, mutta kesäsin oma C5 S6 nosti lämpöjä kaupungissa joskus yli sataankin asteeseen ennenkuin flekti lähti kunnolla viilentämään. Saattoi olla anturivika jossain, mutta häiritsi vähän koko sen ajan kun auto oli minulla.

    Comment


    • #3
      Mulla tähän asti jäähdytysnesteet pysyny tasa 90C.
      Jäähd.lämpöanturi ja termari aina vaihdettu hihnarempan yhteydessä, siis 60tkm välein.
      Missäs muilla öljylämmöt mittarin mukaan pyörii?

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja audi200tuning Näytä viesti
        Ronsun omistajat mihinkä teillä nousee lämmöt näillä keleillä?

        Tossa ajelin vähän pitemmän lenkin ja huomasin että mittari näytää n. 95c ja tarkistin vcdsllä mikä näytti samaa eli ei mittarivirhe.ja flekti pyörii ok ,ilmastointi päällä.

        Oon vaan edellisessä autoissa tottunut että se mittari pysyy siinä 90c kuin nakutettu.Sitä on nyt jotenkin varpaillaan kun on "uusi"peli itselle.
        Kyllä sen mittarin pitäisi olla tasan 90-astetta säässä kuin säässä.

        Comment


          #5
          Pitääpä seurailla tilannetta.Onkohan näihin saanut erillaisia vesipumppuja? Tuli vaan mieleen että eikös joskus ollut niitä muovisia siipiä,meinasin että jos pyörii akselilla tyhjää....

          Comment


            #6
            Näyttää olevan ihan samanlainen rakenne kuin 2.7 biturbossa. Ei ne ainakaan niissä koneissa lyö tyhjää, enkä usko että tuossakaan.

            Se taitaa olla vain neloskoneiden ongelma.

            Comment


              #7
              V-koneissa hihnan löystyminen johtaa siihen ettei pumppu pyöri.

              Comment


                #8
                Tsekkasitko ilmastoinnin näyttämän lämpötilan myös? Mulla ex biturbo teki sellasen että lämmöt mittarissa 110 astetta ja saman verran näytti vcds moottorin lämmöiksi mutta ilmastoinnin näytöllä 90 astetta.
                Anturin vaihdoilla korjaantui

                Comment


                  #9
                  Empä tajunnut...siis minkä anturin vaihdoit?

                  Comment


                    #10
                    Moottorin lämpöanturin

                    Comment


                    • #11
                      Tein hihnavaihdon kuukausi sitten ja viikko meni normaalista ja sitten alkoi moottorin lämpö nousta. Tuulen on pysähtynyt ja jouduin käyttämään sisätilalämmitystä täysillä siis saunomaan. Tuulettimen vaihdon jälkeen, olen todennut että varmasti pyöriin edelleenkin lämpötila nousee jos en laita sisätilatuuletinta päälle. Tuulettimen anturi ole pitkään näyttänyt varoitusvaloa ja vaihdoin sen hihnarempan yhteydessä. Varoitusvalo katosi tuolloin. Onko termostaattivika todennäköinen? Öljyn lämpö ei nouse minnekään ja makaa aina 60 asteessa vaikka moottorin lämpötilan sisämittarin mukaan on käynyt parikin kertaa yli 100. Voiko öljyn kylmyys olla anturivika?

                      Comment


                      • #12
                        mulla on tasan 90 vaikka oli näitä helteitä.

                        Comment


                        • #13
                          Niihin mittariston jäähynesteen lämpöviisareihin voi luottaa yhtä paljon kuin vaalilupauksiin. Ovat ohjelmoitu pysymään 90 asteen kohdalla pystyssä kun lämmöt on jotain 75 ja 100 asteen väliltä.

                          Comment


                            #14
                            Aivan. Syy siihen on että nesteen lämpö heittelee termostaatin takia melko paljon. Eli jos viisari näyttää jotain muuta kuin 90, on jotain vialla. Parempi se kuin että viisari heiluu kuin hullun mulkku mielipuolen pe.... ja omistaja ihmettelee että onko jotain vialla.

                            Comment


                            • #15
                              4.2l A8 alkoi vasta nostelemaan lämpöviisaria kun lämpöjä oli vcds:llä luettuna yli 110 astetta.

                              Comment


                                #16
                                En tiedä, mikä on oikea lämpö, mutta minun 3.0 ASN nakyy käyvän 98-102 lämmöillä kesät talvet obd:llä mitattuna, mittari näyttää n. 95 koko ajan, mutta mitään ongelmia ei ole ollut, joten en ole asiaa sen koommin syventynyt.

                                Comment


                                  #17
                                  90 kaikilla keleillä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X