Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ei käynnisty lämpimänä heti, missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei käynnisty lämpimänä heti, missä vika?

    Tiedän kyllä, että tästä on aikaisemminkin ollut ...

    Mutta taasen kun ilmat lämpenivät joutuu moottoria sahaamaan käyntiin kun on jonkin aikaa seisoskellut, kylmänä ja heti sammuttamisen jälkeen ei ongelmia vaan lähtee samantien käyntiin.

    Vikakoodeja ei ole muistissa huoltojen yhteydessä juurikaan ollut.

    Johtuneeko tämä jostakin anturista vai mistä. Alkaa riittämään tuo jousen virittäminen ennen kuin saa moottorin hyrräämään.

    LÄMPÖANTURI 1 KPL VAIHDETTU -> EI AUTTANUT

  • #2
    Lämpöanturi vetelee viimesiään.

    Comment


    • #3
      Missä moinen anturi sijaitsee ja onko vaihdettavissa kotikonstein, varaosana arvokas?

      Comment


      • #4
        About 36 eur marmoritiskillä. Jos samassa paikassa kuin 2.8:ssa niin koneen takana ja keskellä letkussa kiinni eikä joudu purkamaan paljoa pois. Tunnin homma korkeintaan, jos ei sitten joku ala mättään ja pahasti :)

        http://www.audiworld.com/tech/eng54.shtml

        Comment


          #5
          Viime viikolla noin 25e marmoritiskillä o-renkaalla. Vaihto ei kovin kummoinen ole viileään tai kylmään koneeseen. Jos haastetta haluaa lisää, niin vaihtaa sitten suoraan ajon jäljiltä 90°C nesteillä kuumaan koneeseen.
          Tuo Audiworldin juttu on havainnollinen. Eikä nesteitäkään anturan reiästä ehdi karata juuri ollenkaan kun laittaa uuden paikoilleen samantien.

          Comment


          • #6
            Voi vähän myös puristella ylävesiletkua lommolle ja käyttää paisaria aukin niin ei sylje edes nestettä anturin vaihdossa.

            Comment


            • #7
              perhealbumia tuossa selailin ja koettelin löytää anturia siltä, mutta huonolla menestyksellä.

              Olisko jollakin neuvoja miten sen sieltä löytää?

              Comment


              • #8
                Siis anturi tuli vaihdettua, mutta ei vaikuttanut mitenkään. Vikakoodit luetutin LMS:llä, mutta sielläkään ei ollut mitään.

                Onko joku saanut ratkaistuksi tätä samaa vaivaa mikä tuntuu olevan melko yleinen.

                Höyrystääkö bensat, tekeekö jonkinlaisen ilmalukon ??

                Mitenkä bensanpaineiden kanssa mahtaa olla?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Jukka Reunanen
                  Höyrystääkö bensat, tekeekö jonkinlaisen ilmalukon?
                  Tuosta tuli mieleen oman kärryn käynnistysongelma, kun oli kuumaksi ajettu ja seisonut yli varttitunnin niin ei lähtenyt käyntiin kuin hirvittävän pitkällä starttauksella. Kuumana sieti kaupassa käydä sekä kylmänä lähti ihan normaalisti käyntiin. Syyksi selvisi lopulta bensanpaineen säädin joka laski paineet putkistosta ja polttoaine sitä myöten alkoi kiehumaan kuumissa suuttimissa/putkissa.

                  Vianselvittely vaiheessa tuuppasin erillisellä virransyötöllä bensapumpun pyörimään muutamaksi sekunniksi ennen starttaamista, ja se auttoikin käynnistymisessä. Siitä päättelin että paineet sieltä on kadoksissa, aluksi vaihdoin koko pumpun kun manuaalien mukaan ymmärsin että siinä on integroitu takaiskuventtiili mutta helpotus tuli vasta bensanpainesäätimen vaihdon myötä.

                  Comment


                  • #10
                    Onko käsitystä missä bensanpainesäädin A6:ssa sijaitsee ja minkä hintainen osa on kyseessä?

                    Comment


                    • #11
                      Bensakiskossa tuo näyttäis <kuvan perusteella> olevan. Puoltoista sataa haluaa merkkiliike euroja uudesta, aavistuksen hintava noin arvalla vaihdettavaksi.

                      Comment


                      • #12
                        Voidaanko tuo jotenkin paikallistaa, että paineet olisivat alhaalla?

                        Comment


                        • #13
                          Kaippa asiantunteva korjaamo osaa siihen bensalinjaan tuupata mittarin kiinni ja tutkailla että katoaako paineet liian nopiaan. Itellä oli säädin niin heikolla hapella että puhaltaessa keuhkoilla syöttölinjaan, vuoti ilmat hissukseen paluurei'istä ulos. Ja motikän kyljessä kun oli maininta muistaakseni neljästä baarista niin epäilimma ettei meikän keuhkoilla moisia ahtoja höngitä.

                          Comment


                          • #14
                            Onko autosi automaattilaatikolla?
                            Omassa pösössä oli joskus aikoinaan käynnistysongelma, joka loppujen lopuksi johtui laatikon jostain "asentoanturista". Eli anturi oli rikki ja aina välillä oletti vaihteen olevan väärässä asennossa ja ei täten antanut lupaa startata. Oireet olivat samankaltaiset kuin lämpöanturin kanssa, eli vika ilmeni aina kaupunkiajon jälkeen ja koneen ollessa kuuma.

                            EDIT: Näyttää profiilin auto olevan automaatti...

                            Comment

                            Working...
                            X