Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pyörintänopeussignaali puuttuu vauhtipyörän vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pyörintänopeussignaali puuttuu vauhtipyörän vaihdon jälkeen

    Nyt tuli vastaan vähän erikoisempi juttu; autoon (A4 B7 3.0 TDiq 6v manuaali) vaihdettiin uusi vauhtipyörä ja kytkinsetti, eikä kone lähde enää käyntiin.

    Kampuran pyörintänopeussignaali puuttuu, eikä sen takia siis lähde. Kokeiltu on kahdella eri anturilla. Vikakoodia ei tule muuta kuin startatessa. Jos liittimessä/johtosarjassa olisi vikaa, antaisi koodia heti virrat päälle laittaessa, tai tätä mieltä asentaja ainakin oli.

    Vauhtipyöräähän tuohon ei ole ollut kuin yhdellä osanumerolla (059105266R), joten siinäkään ei oikein vaihtoehtoja ole. Uusi vauhtipyörä on LuK 415 0349 10, mikä siis vastaa tuota aiemmin mainittua osanumeroa.

    Tällä hetkellä teoria on, että uudessa vauhtiksessa olisi jokin valmistusvika. Ei tuota kai väärinkään voi asentaa. Yksi mahdollisuus tietysti on, että paketissa olisi ollut väärä vauhtipyörä. Anturin etäisyys kehästä tuntuisi olevan ok, eli ei liian kaukana.

    Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

  • #2
    Vanhasta vauhtipyörästä varmaan näkee, että onko siellä joku tappi tai vastaava pyörintänopeusanturia varten. Sitten kun tietää mitä etsii, niin tarkistaa uudesta, että löytyykö siitä.

    Comment


      #3
      Tässähän oli nyt kyse vaan anturin etäisyydestä kehään. Pieni hienosäätö ja taas pelittää...

      Comment

      Working...
      X