Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Allroad 2001 2.7L automaatti vipattaa täristää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Allroad 2001 2.7L automaatti vipattaa täristää

    Audi alkoi vipattamaan, reidenheilutus pahenee vedätettäessä ja sitä suurempi vipatus mitä suurempi nopeus. Vian huomaa jo pienistä nopeuksista. Tuntuu sivuvipatukselta.
    Boschin kahdessa eri huollossa (asumme lapissa korvessa) tarkastettu alakerta, ei väljyyttä

    Kyseessä A6 Allroad 2001 2.7L tuplaturbo. Ajettu 200.000km , 1 vanhempi mies omistanut ja kaikki huollot tehty Audilla, tosin laatikon öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Soitin Audin huoltoon kuukausi sitten, kun ostimme auton, eivätkä suositelleet noin paljon ajetulle ekaa laatikon öljynvaihtoa. Sanoivat että saattavat kurat lähteä liikkeelle ja....
    Vapina ei johdu renkaista, testattu toisilla. Ratti ei tärise yhtään missään tehdyissä testeissä. Auto tuntuu muuten tosi hyvältä, pakki kestää hieman kauemmin mennä päälle kuin omassa XC-70:ssä, mutta taitaa olla ominaisuus. Vika huomattiin pian sen jälkeen, kun vaimo oli ajanut 20 km käsijarru löysästi päällä (kokematon kuski). Koeajoin tuon episodin jälkeen heti ja tutkin auton heti sen jälkeen, mutten löytänyt mitään. Jos kyseessä takalevyt, eikö vapina lisääntyisi jarruttaessa? Nyt näin ei ole. Reittä heiluttava vapina alkaa jo juoksuvauhdista ja pahenee mitä nopeammin ajaa. Viime päivinä mukaan tullut myös murina täysikäännöstä tehtäessä, vetarit?

    #2
    Jos jarrut laahaavat, ne kuumenevat ja alkavat hytkyttää autoa ajossa. Toisessa Ur-Allroadissa oli tämmöinen ongelma.Kokeile kädellä vanteita tavallisen ajon jälkeen.

    Voihan siellä olla löysä kardaanikin. Tai viallinen vetoakselli. Mutta noin vähän ajetussa ei tyypillistä.

    Comment


    • #3
      Nyt kävin Volkkarin valtuutetussa huollossa. Löysivät oikean etu vetarin sisemmän nivelen väljänä. Vaihto ensi viikolla. Hinta n. 500e. Palataan.

      Comment


        #4
        Sopii täysin kyllä oireisin tuo väljä sisempi vetonivel.

        Comment


        • #5
          Helvetillinen hinta. Itellä maksoi 202e nivelen vaihto, ei tosin konsernin liikkeessä.

          Comment


          • #6
            Oikean etuvetarin sisänivel vaihdettu (Bosch 520e), oli päässyt vettä sisään jostakin. Vipatus katosi, jäi pieni tärinä, ei tunnu rattiin. Saattaa johtua ylikuumenneista takajarrulevuistä. Voimme elää sen kanssa.
            Kiitos avustanne.

            Comment

            Working...
            X