Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 akku tyhjeni, auto "tiltissä" ja ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 C5 akku tyhjeni, auto "tiltissä" ja ei käynnisty.

    Lyhyesti: Ongelma, kaara ei starttaa.

    Pidemmästi: Lainasin autoa vkl tuttavalleni koiranäyttelyä varten. Noh näyttelyn jälkeen tuttavani meni käymää jossain kylässä ja jätti autoon virrat (ja tuulettimen ja radion) päälle koska autoon jäi venailemaan hänen vanha äitinsä. Enpä muistanut kertoa että mulla on autossa vanhahko akku joka simahtaa tuollaisessa tilanteessa hyvin nopeasti ja näin kävi. Auto jäi toiselle puolelle Tamperetta ja tuttava palaili taksilla kotiin.

    Mentiin sitten toisen kaverin kanssa eilen illalla ihmettelemään autoa, otettiin hyppyvirtaa toisesta mutta kas kummaa, edellisestä kerrasta poiketen autopa ei käynnistykkään. Startti pyörii kyllä normaalisti mutta moottori ei käynnisty, ja 3-4sek starttaamisen jälkeen auto piippaa ja syttyy jarruvikavalo ( http://euroscene.net/profily/1/up/JT4X40T98Q.jpg , jarruissa ei kyllä vikaa aiemmin ollut pl. vähän kuluneet palat, nesteet vaihdettu viime huollossa jne ) ja jarruvikavalon alla palaa kaikki automaattivaihteiston PRDN321 valot "palkkina". Ei käyntiin millään joten kiskaistiin automaattivaihteinen auto lavalla Lielahteen tutulle korjaamolle.

    Eräs mielessä käynyt juttu että olisko mennyt Defa 400-sarjan hälyttimen ajonesto päälle. Soitin Defan tukeen ja kerroin sarjanumerot jne, ja he aikoivat soittaa korjaamolle kertoen purkukoodit (koska ei voi kertoa yksityiselle suoraan for reasons). Epäili kyllä että tuossa tilanteessa ei pitäisi ajoneston tiltata noin, kyseessä sen verran vanha auto että hälytin on kiinni 1 analogisella signaalilla auton moottoriohjauksessa ja siellä on diodi esteenä ettei mikään "hyppypiikki" pitäisi sekoittaa boksia. Huomen aamulla selvinee oliko koodista apua, mutta veikkaan että ei.

    Onko kellään hajua missä ihmeen perätilassa auto voisi olla ja olisiko kenties gurua jeesimässä asiaa miel ti/ke aikana Lielahden alueella?

    Auto on Audi A6 C5 vm2000 1.8t automaat

    Lisäksi ainakin tuon korjaamon laitteilla ei saa mitään koodeja ulos autosta (normihuollossa on saanut), koodinlukulaite on semmoinen geneerinen "one for many" vehje.

    Ei kellään Tampereen länsipuolella olisi vcds.aa ja aikaa poiketa vilkaisemassa?

    Yksi teoria on sekin että akku on jossain supertiltissä ja sen vaihtamalla voisi asia edetä.
    Viimeksi muokannut okkim; 3.5.2016, 08:05. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa!

  • #2
    Illemmalla ehtisin, laitoin yv:tä

    Comment


      #3
      Kyllähän tuossa pitäisi testata ensin uudella akulla.

      Comment


        #4
        Joo. Kunnon akku kiinni tai ladata se nyt tyhjä ja kokeilla uudestaan. Kaikki ne jarrujen vikavalot yms. johtuu alijännitteestä.

        Comment


        • #5
          Saatiin kuntoon! Kiitos Rantatien Pikahuollon Penalle etädebuggaamisen kärsivällisyydestä. Akku ladattu (vanha paska, vaihtoon menee) täyteen, ja ei mitää eloa silti. Mittailemalla löyty 2 palanutta sulaketta, päävirta ja bensapumppu. *facepalm* Eli hyppyvirtaa otettaessa liekö laittaneet kaverit piuhat väärinpäin vaiko mikä. Noh enivei nyt kaara taas hurisee.

          Comment


          • #6
            Jännitteen laskiessa ja tehontarpeen pysyessä samana virrankulutus kasvaa. Liekö sitten nuo sulakkeet mitoitettu vähän liian niukalle?

            Comment

            Working...
            X