Moi! Miten voin testata onko polttoaineen paluulinja tukossa? Auto on 87vm. audi 90 2.3 e quattro 100kw. Tuntuu että saa liikaa polttoainetta tai jotain. Kylmältä kun starttaa niin pelaa hyvin mut kun käy lämpöseks asti ja sit starttaa, niin meinaa tukehtua! Kylmäkäynti suutin pelaa, imuvuotoja ei pitäisi enää olla, sen paluulinjan voisin vielä tutkia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.3 NG polttoaineen paluulinja
Collapse
X
-
Lähtisin kyl etsimään vikaa muualta jos kerran kylmänä kummiski pelaa. Ei se sitä seosta nyt niin rajusti rikasta kylmänä jotta tukossa olevan letkun/putken kompensoisi.
Mahdollisia vikakohteita on useita, kokeiles nyt ensin vaikka lämpösel koneel nyppästä määräjakajan etupuolen mokkulasta töpseli irti jolloin ruiskutus toimii ilman sähköohjausta - tavan k-jetin tapaan. Jos vieläkään ei toimi kunnolla niin sitten vika on mekaaninen. Jos toimii niin vika löytyypi ruiskun sähköpuolelta, mahdollisesti moottorin lämpötila-anturi tms rikki = moottori saa kylmäkäyntirikastuksen kuumanakin.
Miten tuo tukehtuminen tarkalleenottaen ilmenee?
Comment
-
Töpselin kun nyppäsin irti,niin melkein sammui... Kylmänä starttaa paremmin kuin lämpösenä. Lämpösenä startatessa putoa kierrokset heti tosi alas ja kone meinaa sammua, moottori vatkaa niin että koko auto heiluu. Käynti on ylipäätänsä aika huono, kun just toi moottori vatkaa niin että auto heiluu.. Sitten kun vähän kaasutella (kierrokset yli 4000) ja päästää kaasun irti niin tuntuu että tukehtuu. Sitä muuten huomasin äsken että isv`lta tuleva letku oli ihan lytyssä kuten myös moottorin huohotinletku.Kuuluks sen olla niin? Tankissa kuuluu kauhee lorina,kai se paluulinja on sittenkin auki..
Comment
-
Ei kuulu olla letkujen lytyssä. Sanoit ettei imuvuotoja pitäisi olla niin miten tarkistit? Ainakin nuo lytyssä olevat kannattaa ottaa ihan irti ja tutkia kunnolla.
Comment
-
Muistelen lukeneeni jostain toiselta palstalta, että jollain kanssa meni tuo isv:n letku lyttyyn vaikka taisi olla ihan merkkiliikkeen uusi letku. Sitten itsellä on vanha, varmaan alkuperäinen letku eikä se kyllä lyttyyn mene.
Comment
-
Tyhjäkäyntikytkin on kaasuläpän alapuolella, ja varsinainen tutkailu vatinee imuhanurin irroitusta.
Kytkimen kiinni- ja aukiolon voi kuitenkin "staattisesti" testata, eli kaasuläpän ollessa kiinni kytkin yhdistää. Ts. kolmenapaisen anturin keskinastan ja jomman kumman ulommaisen välinen vastus pitäisi olla noin 0 ohmia, kun kaasua ei paineta.
Comment
Comment